ATs i loose passive 15/30 game

#1| 0

Party Poker 15/30 Hold"em (9 handed) converter

Preflop:/ Hero is UTG+1 with A, T.
1 fold//, Hero calls, 5 folds//, SB completes, BB raises/, Hero calls, SB calls.

Flop:/ (6 SB) A, Q, J (3 players)/
SB checks, BB bets/, Hero ?

Jeg har top par m.lidt tvivlsom kicker og 9 outs til nut flush og yderligere 3 outs til nut straight. Mit spørgsmål er om det giver mest value at calle eller raise floppet? Normalt vil jeg sige, at det er et raise for value, men så kom jeg til at tænke på om jeg ikke får mere value ud af at lade modstanderne blive inde. Hvis jeg er foran kan de jo ikke have mange outs og potten indeholder kun 6 sb. Hvad siger I?

08-07-2005 12:35 #2| 0

Perfekt drawing hand du har der, samt perfekt position. Jeg havde kaldt floppet og raiset turn hvis BB fortsætter med at byde. Det giver dig muligvis et gratis riverkort medmindre en sidder med str8 allerede.

08-07-2005 13:10 #3| 0

@juncker
raise

18-07-2005 15:55 #4| 0

@ lmmo "Jeg havde kaldt floppet og raiset turn hvis BB fortsætter med at byde. Det giver dig muligvis et gratis riverkort medmindre en sidder med str8 allerede." Det bliver vel et gratis showdown?
Jeg tror også jeg vil være fristet til at nøjes med at calle.
Nogen reads på BB?

18-07-2005 16:17 #5| 0

Jeg raiser i denne situation. Hvis ikke du får nogle bets i potten får du aldrig LP til at blive i hånden når fyrværkeriet starter på de dyre streets, og med mindre BB har kongerne skal han nok have god grund til at fortsætte en aggressiv linie, så du kan til og med ofte fange LP for 4 bets på floppet, hvis han starter med at cold calle dit raise.

18-07-2005 17:13 #6| 0

Hæv før floppet, specielt når der er en der allerede har folded og en der sidder ud.

Tror det er bedste bare at kalde på floppet da du sjældent er foran BB her og ham I SB nemt kunne gå hen og kalde uden odds til det, JT, QT etc. og kan ende med at betale dig meget hvis I rammer samtidig.

Du er stort set kun foran KK og JJ/TT/AA/AQ/AJ reraiser dig, hvilket du ik hopper vildt for. Du har også en chance for at få BB til at gå for langt med TT hvis du bare kalder.

Når du bare kalder har du også større chance for at få 2 store bets ind på en vej(street? :P) hvis du rammer dit farvetræk eller stritten.

Hvis du ændrer Qd til en 7d el lign. er det bedre at hæve for at beskytte din hånd (og få mere værdi).

18-07-2005 18:16 #7| 0

Jeg er lidt usikker på, hvorfor DTM tror at der er større chance for at få SB til at blive inde med et raise. (Jeg forstår ikke helt DTMs svar, hero er lp.)

Jeg caller, jeg vil gerne have SB med, der er jo ingen overkort outs der skal cleares. Og potten er lille.

18-07-2005 18:46 #8| 0

Hej Kim,

Så ikke at det er SB der er i hånden. Min pointe er, at du skal skyde til med det samme for at bygge en pot, som kan holde SB inde, hvis han beslutter sig for at cold calle de to bets. Du får ham aldrig til at gøre det på turnen i en lille pot, og du opgiver altså massere af equity ved at calle, da der er stor mulighed for, at BB vil 3 bette og give dig muligheden for at cappe (såfremt SB stadig er i hånden og calle hvis han ikke er).

18-07-2005 22:38 #9| 0

Jeg går helt ind for at potten skal være så stor som muligt, men jeg er ikke enig i at vejen frem er at lukke SB ude.

Og hvis han ville coldcalle to kan det da være han checkraiser her.

18-07-2005 22:51 #10| 0

@ Alle

hva er jeg den eneste der ikke er specielt glad for at spille ATs i et ring game i så skod position? Jeg tror jeg havde raiset hvis jeg ville spille hånden.

Mht. postflop spil er jeg med DTM :)

- Tox

19-07-2005 07:14 #11| 0

@Tox

Jeg kan godt lægge ATs ned i et hårdt game fra den position, og det tror jeg også at juncker kan. Det er nok derfor han skriver, at gamet er løst og passivt - netop for at undgå diskussionen om, hvorvidt hånden i det hele taget skal spilles. Skal den dog spilles limper jeg altid for at undgå situationen hvor et bedre A bare caller mit raise.

@KimN

Bemærk at jeg bestemt ikke ønsker at lukke SB ude (selvom det nok er hvad der oftest vil ske). Jeg ønsker bare at få SB til at comitte sig til potten. Flat caller du vil SB højst sandsynligt "pick one off", men spiker du på turnen (hvilket du jo gør en helt del gange med en hånd som denne) vil du nok aldrig få ham til at betale to store bets koldt i sådan en lille pot. Det jeg ønsker er at få SB til at cold calle de 2 bets med et mindre flush draw, et inderside strit træk + et par eller andre meget spekulative hænder. Det giver dig nemlig muligheden for at cappe bettingen, når BB højst sandsynligt 3 better hans AK, AQ, AJs eller hvad han nu har gemt i hulen.

Med andre ord er det small bet du kan få ud af SB lige nu meget lidt værd i forhold til værdien af de gange du kan holde ham i hånden ved at tvinge ham til at betale 2 eller endda 4 small bets på floppet. Samtidig er der så free card værdien på turnen som er værd at tage med. Får du sat et cap ind kan jeg love dig at BB placerer dig på nødderne og så kan du få dit gratis river card.

/Mikael

19-07-2005 09:58 #12| 0

Jeg spiller altid ATs fra alle positioner når der ikke er raiset. Og ofte Kts -Jts hvis spillet ikke er for aggressivt.

Det kan være jeg skal gå hjem og undersøge mine PT data og se om jeg bløder med de hænder fra tidlig position.

19-07-2005 10:25 #13| 0

@ KimN og DTM

jeg er med på det er et LP game men i denne position vil jeg spille den i visse gear og folde den i andre..

- Tox

19-07-2005 14:12 #14| 0

@DanTheMan:

"Jeg kan godt lægge ATs ned i et hårdt game fra den position, og det tror jeg også at juncker kan. Det er nok derfor han skriver, at gamet er løst og passivt - netop for at undgå diskussionen om, hvorvidt hånden i det hele taget skal spilles"

Korrekt vurderet.

19-07-2005 15:21 #15| 0

vandt du hånden Juncker?

19-07-2005 16:13 #16| 0

@Mandelir: Nej Jeg tabte til BB som havde AK og det var egentlig derfor jeg kom i tvivl om det kunne betale sig at raise floppet. Jeg vil ofte være bagud til BB og SB vil ikke have mange outs til at slå mig hvis han er bagud.

19-07-2005 17:39 #17| 0

Raisede du floppet?
Jeg er mere overbevist om at calle floppet er det rigtige..

Ved at raise isolerer vi os enten med en der har en bedre hånd eller får en med en dårligere hånd til at tage foden af speederen.

@ KimN hvad sagde PT om ATs tidlig?

19-07-2005 18:32 #18| 0

@Junior: Nu hvor du hælder til at call kan jeg jo godt indrømme at det var det jeg gjorde. Var ellers ved at trykke på raise knappen helt automatisk, men kom til at tænke på at det måske ikke kunne betale sig i sådan en forholdsvis lille pot, hvor modstanderne ikke har mange outs hvis de er bagud. Når jeg i min oprindelige post skriver at "Normalt vil jeg sige, at det er et raise for value" så er det fordi at jeg så godt som altid raiser så gode hænder for value, men lige i denne situation følte jeg at et call kunne give mere value. Fik jeg nævnt ordet value?

20-07-2005 09:35 #19| 0

@Junior:

Troede du jeg mente hvad jeg sagde, når det kræver en arbejdsindsats :-) ?

Statistikken vil blive ret meningsløs, jeg har kun 40k hænder ialt, men jeg kan da prøve at huske det i eftermiddag. Man kan jo nemt følge med i touren alligevel.

20-07-2005 16:32 #20| 0

Hehe Kimn - takker.

20-07-2005 17:58 #21| 0

Jeg har spillet ATs 100% fra position 5, 6 og 7 før button. (Der gar åbenbart ikke været raiset før mig, så smider jeg)

Resultater i 15/30:

13 gange 5 før button +$489
12 gange 6 før button +$70
9 gange 7 før button -$37.

Så for mig ser det ret ligegyldigt ud om jeg spiller den eller ej.

Pudsigt nok har jeg tabt $3 ialt de 13 gange jeg har spillet den fra button, men der har jeg også til min egen forbavselse coldcallet 2 gange.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar