Fodboldmanager er en del anderledes end håndboldmanager. I fodboldmanager kan man få gode point ved bare at have spillere der starter inde, som ikke trækker gule kort, som er på et hold der vinder og som tilmed holder buret rent, de parametre plejer man at komme langt med - dermed kan man lave mange scoops på billige spillere der ellers i den virkelige verden ikke bidrager med noget. I håndbold lader det til at være anderledes.
En ting der er ret væsentligt at vide er; har i betalt for guldhold sådan så i har fri udskiftninger, eller har i ikke? I så fald skal ens tilgang være anderledes. Fordi hvis i har fri udskiftning skal du bare gå efter "godt materiale" hvis i ikke har frie udskiftninger er du også nødt til at se langsigtet og se på hold der kan vinde (dvs. at fylde holdet op med franskmænd er nok en god investering). For kvindernes vedkommende talte kampen om 5. & 6. pladsen ikke med om point selvom den kamp blev spillet, derfor er det godt at have spillere fra hold der kan blande sig i medaljekampen hvis man ikke har fri udskiftning.
Erfaringer fra det forestående EM for kvinder:
- At have spillere på gode hold, betyder ikke en skid hvis de ikke bidrager. Med at bidrage mener jeg at lave mål eller assists. Det plejer det som oftest at gøre i fodboldmanager hvor man ved en sejr og et rent bur kan hive gode/lette point hjem. Så derfor skal dit mål være at finde spillere der alle er i stand til at lave mål eller assists, fordi gør de ikke det så batter de slet ikke, så giver de ingen point af væsentlig karakter/decideret minus point.
Nu er det lidt svært at være helt konkret når man ikke ved hvad priserne er på de forskellige spillere da de ikke har åbnet spillet, det er en ret væsentlig detalje. Men hvis jeg skal sige noget så er Spanien i en absurd let gruppe. Smid vargas på kassen. Ikke at målmænd betyder alverden medmindre de er helt outstanding (dvs. holder modstanderne til under 15 mål) men Spanien skal nok klare sig fint i den gruppe, så at smide nogle spanske spillere ind er nok ikke helt dumt. Hviderusland er suicide/yolo håndbold, de spiller forfærdeligt i den defensive ende men har nogle vanvittige kanoner offensivt, Brouka kunne nok være et godt køb alt efter hvad han koster, det er nok en af hans sidste slutrunder og han kunne nok godt slutte med maner. Så overvej at smide en hviderusser ind og så ellers spillere fra hold der matcher imod Hviderusland. Gensheimer fra Tyskland er nok godt her. Capote skal nok også være garant for en del kasser.
Jeg skal nok se om jeg ikke kan være lidt mere konkret så snart spillet er åbnet og vi har en idé om hvad priser de forskellige spillere har.
EDIT: Kan se de har åbnet for hold, my bad. Skal se om jeg kan komme med noget mere konkret så.
Redigeret af Pokerface Jr. d. 04-01-2017 14:54