Jeg har pt problemer med en ustabil internet forbindelse, som koster den del i tabte online pots :/
Der sker som regel det at forbindelsen forsvinder et øjeblik, for derefter at vende tilbage nogen sekunder senere (ifølge netværksikonet i traybaren i Vista).
Vil det hjælpe at skaffe en ekstra netværksforbindelse som kan tage over i det sekund den primære forbindelse fejler?
Er der nogen der har foreslag til router/netværks indstillinger som kunne hjælpe?
Att: Netværks eksperter
Min router er både trådløs og "medtråd", begge dele giver samme resultat.
din udbyder kan skrue op for signalet...
kontakt deres support, de kan se om det er din router der fejler eller om det er signalet ud til din router
Min router er en forholdsvis ny 3COM Officeconnect, som jeg ikke regner for at være noget elendigt bras.
Det kan være flere ting. Tjek med din udbyder om de kan se at dit net går ned. Er der andre computere med samme problem? Kan være et problem med dit netkort eller en driver konflikt.
Hvis det er "mobilt bredbånd" er det sandsynligvis bare sådan det er. I hvert fald de gange jeg har brugt det har det været rimelig ustabilt.
Linksys <3
Og hvis det ikke er stabilt så er det klart din udbyder der fucker op
Samme problem her,dog ikke ofte.Har YouSee som udbyder og jeg er ved at være grundig træt af at måtte ringe til deres spejlblanke support.
Er tilmeldt noget de kalder Driftsinfo, hvor man modtager en mail(yep!), i tilfælde af det de så flot kalder driftsforstyrrelser.Den mail ankommer typisk 2-3 døgn efter den aktuelle driftsforstyrrelse har fundet sted...............
Bedste løsning til dato er at have en bærbar stående med 3net.Klar til at logge på sitet.
Hvor svært kan det være at smide nogle nuller og ettaller gennem noget kobber???????????????ffs.
Jeg benytter også YouSee, så de kunne vel sagtens være problemet....
Tror nu ikke det er udbyderen som sådan.De forklaringer jeg har fået af uafhængige teknikere handler om vedligeholdelse og reparation.Hvilket jo er prisværdigt og nødvendigt for enhver seriøs udbyder.
Hvorfor det skal foregå om formiddagen/eftermiddagen(som oftest) kan jeg kun se en forklaring på.Det er teknikerens arbejdstid.
Det mest rystende er at et relativt stort firma som YouSee tilsyneladende ikke ved hvor deres teknikere arbejder før 2-3 dage efter.Hvor jeg så modtager en fin mail.Det virker sgu lovlig autonomt.På den rigtig ufede måde.
Og så pyt med at de ikke,som ellers påstået,debiterer én på den næste regning for det forbrug,man rent faktisk ikke har haft mulighed for at,ja,forbruge.Det er peanuts,og jeg nævnte det egentlig kun fordi jeg troede det var noget de havde respekt for.Wrong again.
Kunne være man egentlig skulle kigge ind på Telias hjemmeside istedet for at sidde her og blive småmopset.:-).
Jeg havde samme problem for nogle år tilbage.
Der kom en tekniker ud og skiftede noget kobber i den boks der er sat op til mig hvor jeg skal modtage signalet.
Herefter virkede det upåklageligt.