Hej kunne det være muligt at få lidt hjælp til at lave et LIVE spil (alá PNs forumspil) der kan bruges til en 10års fødselsdag for drenge?
Jeg deltog selv i en af de første warewolf spil, og referede en del til sønniken der blev ret bidt af spillet... Nu kunne han rigtig godt tænke sig at lave noget ligende til sin 10års fødselsdag hvor de blive ca. 12 drenge.
Er der ikke nogle kreative spiludviklere der kan lave et spil der vil egne sig til en sådan fødselsdag.
Data:
ca. 12 drenge på 9-10 år
2 voksne der kan være gamemasters
spilletid ca. 1-2 timer
genre: noget drenge agtigt, gerne noget snigmord, detektiv eller ligende.
På forhånd tak til aller der giver en hånd med!
DaBLAM
Att: Spiludviklere/ Gamemasters
Hmm, jeg vil gerne hjælpe dig, men gider ikke stå for det hele.
Har smidt en pm med msn.
@xitaah
Tak for tilbuddet - PM sendt
Alle er selvfølgelig velkomne til at komme med idéer og input!
DaBLAM
Det primære problem er at det nok ikke er skide sjovt at dø hvis det er den primære akrivitet den dag...
@toganim
Samme tanke har selvfølgelig ramt min hjerne... meeen måske en eller anden kan komme med en løsning, hvor de døde får en (ny) rolle, eller på en eller anden måde ikke er helt ude af spillet?
DaBLAM
@Dablam
Jeg er i tænkeboks for at prøve at finde en løsning- jeg ville blot skrive det da det ikke var sikkert alle havde set denne problemstilling.
Hvordan vil børnene have det med at skulle stemme hinanden ud? Det kan hurtigt blive til et stort personligt nederlag for drenge i den alder at folk stemmer på en (se f.ek.s hvordan voksene mænd opfører sig i ww når de får en stemem) :)
Forslag:
Kør et par turbo ww.
Med 12 deltagere kan det være;
8 Villagers
3 ulve
1 seer
(jeg skal nok lige dobbeltchecke opsætningen for dig på et tidspunkt)
Og så roundtime: 8 minutter eller noget
Der vil nok være 3 - 5 runder, og inkl. et par nætter er det omkring 40 min spilletid i snit.
Fordel ved dette setup:
- Der ryger altid 2 ad gangen (lynch + night action) som så kan underholde hinanden mens de andre spiller videre
- Man kan nå mere end et spil, dvs drengene kan nå at prøve flere roller
- Man bruger ikke lang tid på at forklare et spil som man så "kun" spiller 1 gang
- etc etc etc
Jeg tror ikke det vil være hensigtsmæssigt hvis de offentligt skal stemme på hinanden, men man kunne måske godt have nogle stemmesedler?
DaBLAM
Hvad med noget Zombie WW?
Altså, hvis 1 er zombie i starten, så kan han istedet for et kill, hver runde ''konvertere'' ind til hans ''hær''?
Ved ikke lige hvordan man forsætter derfra, da Zombierne ret hurtigt vil vinde (ligesom i virkeligheden)
Ved ikke lige hvordan man forsætter derfra, da Zombierne ret hurtigt vil vinde (ligesom i virkeligheden)
Haha den kommentar er så gylden, da den virkelig afslører at du inderst inde er kæmpe geek :D
Jeg går også i tænkeboks DaBlam.
Lækkert at se alle de tunge 'forum spil' drenge er i tænkebox... det må kunne blive til noget!
Har nok brug for lidt uddybende regel forklaringer på et tidspunkt når nu jeg skal være gamemaster i stedet for mit ret spæde erfaringsgrundlag som landsbyens apoteker!
Nogle turbo runder kunne være en mulighed for at ventetiden ikke bliver for lang!
Mit hus rummer desuden 4 værelser x 3 etager = 12 hvis den info kan bruges til noget - med andre ord der er plads til at kunne gå afsidiges for at konspirere!
Der skal nok forventes et primitivt startegi niveau fra drengenes side, for selvom de kan læse og skrive har de nok mest erfaring med 1person shooter spil på PS3'en
DaBLAM
12 spillere
10 indbyggere - 2 zombier
Gameplay:
- En 10 min dag-fase hvor man kan diskutere
- En hemmelig afstemning hvor de 2 der får højest stemmer får en anti-dote (hvis villager = ingen effekt. Hvis zombie = personen bliver til en indbygger)
- En nat hvor zombierne stemmer om hvem de vil overtage
Indbygger win:
Ved at eliminere alle zombier
Zombie win:
Ved at opnå stemmelighed med indbyggerne
Note:
Zombierne kan ikke vide hvem hinanden er da en konverteret zombie så vil kunne afsløre resten
Ah Toga, spændende - I like - tænker lige lidt mere over den, men umiddelbart et godt bud
@Jacob32DEN
Der kommer en dag hvor du vil være meget ked af det hvis du ikke har The Zombie Survival Guide på natbordet
Culkasi er nørd [(x)] (betyder det måske?)
Culkasi er pisse bange for zombier [x}
@Toga
Lyder interessant, på den måde er ingen ude?
Kender zombierne hinandens identitet? i så fald hvad når den ene bliver indbygger?
Jeg er ikke helt klar på reglerne?
Korrekt, ingen er ude- folk skifter bare side fra zombie/villager
Du kan gøre 2 ting;
Den avancerede:
Zombie kender hinanden - Vil kræve et stort metagame da zombies også skal claime etc
Den simple:
Zombierne kender ikke hinanden - de skal derfor stemme anonymt (evt. kan dette gøres samtidigt med den almindelige afstemning) og deres target bliver så randed hvis der er stemmelighed, eller valgt hvis der er enighed
zombierne for en stor fordel så. hvis en villager får en antidote er han jo cleare. så overtager de jo bare ham bag efter. så har de en cleared zombie. medmindre at man er immun når man har fået antidote, men så har villager en for stor fordel
Myrup melder sig på banen til at lave et spil
Husk det er 12 årige med 0 meta..
Har lige fortalt knægten om spillet, og han er vildt tændt på idéen om zombierne!
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det rent praktisk skal/kan forløbe.
- forhistorie
- Alle børn trækker et kort, 2 af kortene er zombie kort
- dagen varer 10 minutter, hvor drengene kan snakke indbyrdes
- der afleveres stemmesedler (Hvad skriver zombierne?)
- Det afsløres hvem der skal have modgift. Menneske sker der ingenting - zombie blive menneske!
- Det bliver nat, zombierne angriber et hus, en byboer bliver zombie (får de andre byboere af vide hvem det er?)
- Næste dag starter, og der er 10 minutter til planlægning og strategi.
Måske ville det være en idé hvis en byboer var immun i x antal dage efter modgift?
Hvis nu Zombie A, stemmer på menneske B som bliver omvendt, så kan Zombie A kontakte det menneske, dog med den fare at hvis B får modgift, så kender han zombie A's identitet. er det korrekt forstået?
Jeg har iøvrigt behov for lidt Zombie facts så jeg kan lave en god historie!
- hvordan ville det i virkeligheden foregå hvis en zombie fik modgift og blev til menneske?
- Hvordan omvender zombier mennesker, bider de?
- andet relevant?
DaBLAM
1. Zombierne stemmer på lige fod med indbyggerne (på den måde kan de påvirke, og holde antidotes væk fra deres egne)
2. Zombierne sætter et "z" i hjørnet af deres papir, og denne stemme tæller således ikke i forbindelse med anti-dote men kun i forbindelse med hvem de skal omvende om natten
- Det bliver nat, zombierne angriber et hus, en byboer bliver zombie (får de andre byboere af vide hvem det er?)
Nej, i så fald ville de kunne give vedkommende en anti-dote med det samme. Zombierne bør reelt heller ikke vide det da de så kan buste ham hvis de får anti-dote.. måske denne omvendelse bør foregå tilfældigt...
Hvis nu Zombie A, stemmer på menneske B som bliver omvendt, så kan Zombie A kontakte det menneske, dog med den fare at hvis B får modgift, så kender han zombie A's identitet
Jah, det lyder dog som om I havde regnet med at rende rundt - jeg antog at I sad stille et sted og legede det... at rende rundt åbner lidt flere muligheder
Hvor bliver fødselsdagen holdt? Jeg vil også være med!!
@ DaBLAM
Jeg tror desværre allerede konceptet er for avanceret. Det vil højest sandsynligt ikke være noget problem for din søn at følge med, men muligvis for resten som ikke kender WW-universet?
4-klasses knægte skal gerne have noget med krig, skatte og udklædninger for at gøre "spillet" sjovt og udfordrende. (går jeg ud fra?)
Mit råd: Lav så lidt som overhovdet muligt med papir og "avancerede" strategier - Det vil formentligt være svært for alle, at sidde stille.
Alternativ leg (kan huske denne fra min egen 10 års alder)
Spilnavn: Gamemaster
kræver: Stor have - Helst en der går hele vejen rundt om huset + alle de legetøjsvåben i ejer: knive, sværd, pistoler etc.
Formål: At få felst point på en forudbestemt tid - Bestemt af "Gamemasteren" (dig)
Regler: Meget åbent regelsæt - Brug fantasien. Gamemasteren giver missioner til hver af spillerne. f.eks. "Find en pistol og et sværd. Aflever det til mig og modtag 5 point". Eller alternativt "Slå Thomas ihel med et skydevåben og få 2 point". Ydemere giver det 1 point at give gamemasteren en nærkampsvåben, 2 for en pistol, og 3 point for et gevær. Skydevåben kan kun benyttes 1 gang - Og skal derefter afleveres til gamemasteren(hvis brugt giver afleveringen ingen point). Dør man skal man GÅ tilbage til gamemasteren aflevere eventuelle våben, fortælle gamemasteren hvordan man døde og vente 30sec før man igen er med i legen. Alt dette foregår ude i haven, hvor du har gemt våben i buske og hække og drengene løber rundt og larmer. Legen stopper når alle våben er fundet/brugt. Det er virkeligt morsomt og der er selvfølgelig præmier
Hvis du er interesseret kender jeg også en variant af en indendørsleg, som også er underholdende. WW ideen lyder også spændende, men spørg din søn om, hvordan hans klassekammarater har det med lege/spil ved andre fødselsdage, måske havde jeg bare selv ild i røven i den alder:)
Håber han får en rigtig god fødselsdag.
//Random//
@Toga
Ok det satte det lidt på plads! Altså zombierne stemmer ikke om modgift, men afgiver hvem de besøger om natten.
Jeg forestiller mig at der på indbydelsen skal stå følgende (sat lidt grufuldt op):
Sneen er faldet i et tykt lag over den lille ensomme by med de 13 indbyggere.
Dette kunne være et smukt syn de fleste vinterdage men denne morgen er det grufuldt
For nu anden morgen i træk vågner byens 13 indbygger op til et grufuldt syn! Der er slæbende fodspor i byens gader, og flere steder har knald rødt blod farvet sneen i rædselsvækkende mønstre.
Byens indbyggere er rædselsslagne, og ikke i tvivl om der nu er to Zombier iblandt dem.
Men hvem er det ?
Hvem vil de angribe den kommende nat ?
Vil byens læge nå at producere en portion modgift inden solnedgang ?
Vil indbyggerne kunne enes om hvem der skal have modgiften ?
Og vil det være en Zombie der får den ?
SNEEN ER FALDET
@Random
Jeg er ikke uenig i dine kommentarer, problematikken er (synes jeg) at de i den alder er i et vakum mellem 'barn' og 'ung'. Det vil sig at hvis jeg IKKE planlagde noget på dagen så ville de ikke som tidligere bare lege med Lego, sværd eller andet legetøj. Årstiden gør vi ikke bare kan være ude og spille fodbold og selvom vi kan lege med sne eller andet, så har 80% af ungerne sikkert ikke overtræksbukser med så det bliver også lidt svært.
Derfor er min vurdering at hvis der ikke er en plan, så ender fødselsdagen med PS3, Nintendo DS, youtube lortefilm, og mobiltelefonspil - og det gider jeg simpelthen ikke!
Som pædagoguddannet kender jeg i øvrigt godt de fødselsdage der er planlagt i hoved og røv, og børnene til sidst bare håber på at få 'fri' så de kan lege!
Jeg kender iøvrigt en del af drengene rigtigt godt, da jeg også træner dem i fodbold, og vurderer at den strategiske del af spillet bliver svært, men kan blive løftet enormt hvis nogle enkelte tager initiativ.
Knægten ønsker sig i øvrigt et PS3 headset til online spil, Call of Duty: Black Ops, Fifa 11, fodboldtrøjer, fodboldtøj samt andre småting.
DaBLAM
Jeps, tak for inputs det gik rigtigt godt idag, og faktisk over forventet!
knægtene havde talt en del om hvad det mon var de skulle lave (pga. indbydelsen), og sønnike havde ikke sagt andet end det var et strategispil!
De første par dage i spillet var lidt svære, men efterhånden som et par mennesker fik modgift og blev 'clearet' fik menneskene skabt en lille gruppe - og da zombierne bed hinanden fik menneskene et lille overtag.
faktisk formåede drengene at spille spillet ret strategisk, bortset fra et par zombier der ikke 'regnede' ud hvem de andre zombier var.
Det værste var at jeg som GM skulle handle i et afsindigt tempo, for der ikke opstod for mange breaks.
Så endnu engang et stort tak for alle inputs!
Menneskene vandt, men det var også kun et spil - vi ved alle hvad der ville ske i virkeligheden!