Automatisk opdatering af data imellem word og excel

#1| 0

Hej


Der sidder et par Excel guruer herinde har jeg set. På mit arbejde opstiller vi regnskab i Word. Selve regnskabstallene bliver lavet og opstillet i Excel. Det vil sige det kunne være en fed feature at man kunne integrere de to.


Min tanke er at man via en form for henvisninger kan fortælle Word arket hvor den skal finde de enkelte tal henne. Når tallene opdateres i Excel arket, skal de så også opdateres i Word filen.


Er der nogen der har nogen gode indspark her ?

12-12-2016 14:45 #2| 0

https://www.youtube.com/watch?v=ErocP5o0ARM

12-12-2016 15:24 #3| 0

Du kan også kopiere de celler i Excel du vil have med ind i Word og så indsæt speciel, indsæt link, formateret tekst. Det vil give dig både tekst og tal, som du så kan vedligeholde i Excel.


Alternativt kan du embedde et Excel objekt, hvor du tager Excel med ind i Word.

12-12-2016 20:58 #4| 0
OP

Tak for bud, da der er en del referencer og den samme reference formentlig skal bruges flere steder så håbede jeg at man ligesom kan lave nogen felter som der så linkes til igennem dokumentet. Men det er nok en tidskrævende proces at sætte det hele op.

13-12-2016 00:05 #5| 0

prøv at trykke F1 og skriv Oprette en krydshenvisning i Word

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar