Er der nogle der kan forklare hvordan man sætter excel 2010 op til at gemme automatisk hvert 10. minut eksempelvis?
Jeg tænker IKKE på Autorecover således det er muligt at genåbne en fil hvis programmet/computern crasher.
Det jeg altså har brug for er at programmet automatisk gemmer mens man sidder og arbejder således hele filen ikke går tabt hvis man er så dum at komme til at lukke ned UDEN at gemme :)
/Peter
Autosave i Excel 2010
Klik på den runde office-knap, vælg excel-indstillinger helt nede i bunden, find menuen Gem ude i venstre side, sæt flueben i "Gem oplysninger til automatisk gendannelse hvert xx minutter".
Excel vil dog altid spørge dig, om du vil gemme, hvis du afslutter programmet. Så det er mere ved helt at slukke computeren, at du kan risikere at miste data.
Well, det du snakker om er netop Autorecover funktionen :)
Du har ret i at Excel vil spørge dig inden du lukker ned, men hvis du ved et uheld kommer til at trykke nej istedet for ja til spørgsmålet om du vil gemme, ja så har du jo mistet alt dit arbejde, hvis du ikke har gemt undervejs :) derfor vil jeg netop gerne ha Excel til automatisk at gemme hver 10. minut, ligesom det eksempelvist er muligt i det aldrende program lotus-123
Før 2 kobbertråde fra + og - på et 12 volts bil batteri ind i urinrøret og forbind strømføringen til et ægge ur. Stil det på 10 minutter. Når du får sendt strøm igennem falaffel sælgeren, så ved du at du skal gemme (læs tryk ctrl s). Efter stød skal du sideløbende lave samme set up bare med nokerne 30-45 sek bagud, så du husker at sætte æggeuret til 10 min igen når du kommer op og sidde på stolen igen.
Herefter arbejder du bare videre indtil næste omgang...
Ah crud.. jeg troede sgu, at det gemte dokumentet.. afprøvede det dog lige, og det virkede sgu ikke en skid.. My bad!
En googlesøgning hjælper heller ikke.. det er som om, at MS simpelthen har fjernet den funktion :(