BA opgave om Social Media

#1| 0

Hej PN,

Skal skrive en bacheloropgave med hovedemnet Social Media.

Mit problem er dog at jeg synes at have meget svært ved at finde en spændende problemstilling. I starten besluttede jeg mig for at jeg gerne ville undersøge hvilke fordele en virksomhed kunne drage af at engagerer sig mere på forskellige sociale medier såsom; Facebook, Twitter, YouTube m.m. men min vejleder synes det måske var lidt for generelt og pointerede også at det jo ikke er ens for alle virksomheder.

Derfor skriver jeg her i håbet om at nogen af jer sidder med en spændende ide til noget jeg kan forholde mig til i min opgave.


/JJet

07-10-2013 13:37 #2| 0

Her er det oplagt at PM'e redsox (hvis han stadig er aktiv herinde).
Jeg tror det er nemmere at fange ham på facebook/twitter ;)

Redigeret af Jones d. 07-10-2013 13:48
07-10-2013 13:42 #3| 0

Ellers kan du prøve ham på thomasbigum.dk/kontakt/

07-10-2013 13:55 #4| 0

Skal bruge råd til bacheloropgave om sociale medier --> Opretter en bruger på et pokerforum.

Why not?

Når det så er sagt:
- Sikkerhed
- Mere eller mindre social
- Bliver grænserne for alm. opførsel flyttet
- Kløften mellem ung og gammel
- Milliard-industri
- Forretninger udelukkende på sociale medier
- Kendt for at være kendt på sociale medier
- Trends og tendenser
- Hvorfor bliver nogle en sensation på sociale medier (er der en "formel", på at være god)

Er mine hurtige tanker omkring emnet.
Bliver lidt sværere af, at jeg ikke aner om det er økonomi, filosofi eller maskinmester.

07-10-2013 14:38 #5| 0

Du har googlet sociale medier og fundet pn og oprettet bruger?

Der findes 1000 problemstillinger som vil være relevante, og obv er din 1 problemstilling for generel, det vil hurtig ende ud i et meget beskrivende projekt , hvilket er no go på uni.

Jeg vil finde en relevant virksomhed og bruge spm case, evt en nystartet virksomhed hvor du selv kan samle empiri ved at hjælpe dem med deres sociale medie platforme.

Og skaf dig bogen groundswell, der findes en del relevant stof i hvis du skal lidt ind i strategi mm.

07-10-2013 15:13 #6| 0

Hvad studerer du?

07-10-2013 15:20 #7| 0

Jeg ville kigge på den måde som amerikanske politikere har brugt sociale medier under valg sammenholdt med danske politikere.

Du kunne indsnævre det til Barack Obama og Mitt Romney samt Helle Thorning og Lars Løkke Rasmussen.

Er ret sikkker på at der en forholdsvis stor forskel hvor Barack Obama har været enestående især da han blev valgt første gang hvor han brugte fjæsen til at mobiliere at hav af medhjælpere.

07-10-2013 15:36 #8| 0

Dit studie er ret relevant for at kunne besvare dette spørgsmål korrekt.

11-10-2013 15:46 #9| 0
OP

Undskyld mit meget langsomme svar.

Jeg læser en BA i Negot. (Engelsk) på Syddansk Universitet @Asger_b @Burnz

Jeg er kommet lidt nærmere en problemstilling som lyder;

"How can luxury brands engage in Social Media without hurting the essence of the brand?"

Hvad synes folk umiddelbart til denne problemstilling? Der er jo et "krav" om at flere og flere brands skal være synlige på de forskellige sociale meder, men for "luxury brands" kan dette indebære problemer, da de jo ikke vil have deres brand bliver "mainstream" eller have så meget kontakt med folk på Facebook osv (flere aspekter)

Jeg har så tænkt mig at det skal være en case study af urfirmaet Rolex, som i lang tid ikke har gjort noget i forbindelse med Social Media, men som netop, for nyligt, har bevæget sig ind på Facebook.

Mit nuværende problem er dog at jeg ikke er helt sikker på hvilket teoriperspektiv jeg skal tage, hvad skal jeg bruge som theoretical framework? Er der nogen som har nogen ideer hertil?

Mvh JJet

11-10-2013 15:58 #10| 0
JJet skrev:
Undskyld mit meget langsomme svar.

Jeg læser en BA i Negot. (Engelsk) på Syddansk Universitet @Asger_b @Burnz

Jeg er kommet lidt nærmere en problemstilling som lyder;

"How can luxury brands engage in Social Media without hurting the essence of the brand?"

Hvad synes folk umiddelbart til denne problemstilling? Der er jo et "krav" om at flere og flere brands skal være synlige på de forskellige sociale meder, men for "luxury brands" kan dette indebære problemer, da de jo ikke vil have deres brand bliver "mainstream" eller have så meget kontakt med folk på Facebook osv (flere aspekter)

Jeg har så tænkt mig at det skal være en case study af urfirmaet Rolex, som i lang tid ikke har gjort noget i forbindelse med Social Media, men som netop, for nyligt, har bevæget sig ind på Facebook.

Mit nuværende problem er dog at jeg ikke er helt sikker på hvilket teoriperspektiv jeg skal tage, hvad skal jeg bruge som theoretical framework? Er der nogen som har nogen ideer hertil?

Mvh JJet


Jeg er forvirret.
Vil du forfølge den problemstilling - eller vil du lave en problemformulering til Rolex?
=)
11-10-2013 15:59 #11| 0

Prøv herinde: www.facebook.com/groups/socialmedie/ Der plejer at være mange gode debatter omkring de sociale medier

11-10-2013 16:14 #12| 0
OP

@Jones

Det var egentlig meningen at jeg ville prøve at svare på det overordnede spørgsmål med udgangspunkt i casen.

11-10-2013 16:14 #13| 0
JJet skrev:
Undskyld mit meget langsomme svar.

Jeg læser en BA i Negot. (Engelsk) på Syddansk Universitet @Asger_b @Burnz

Jeg er kommet lidt nærmere en problemstilling som lyder;

"How can luxury brands engage in Social Media without hurting the essence of the brand?"

Hvad synes folk umiddelbart til denne problemstilling? Der er jo et "krav" om at flere og flere brands skal være synlige på de forskellige sociale meder, men for "luxury brands" kan dette indebære problemer, da de jo ikke vil have deres brand bliver "mainstream" eller have så meget kontakt med folk på Facebook osv (flere aspekter)

Jeg har så tænkt mig at det skal være en case study af urfirmaet Rolex, som i lang tid ikke har gjort noget i forbindelse med Social Media, men som netop, for nyligt, har bevæget sig ind på Facebook.

Mit nuværende problem er dog at jeg ikke er helt sikker på hvilket teoriperspektiv jeg skal tage, hvad skal jeg bruge som theoretical framework? Er der nogen som har nogen ideer hertil?

Mvh JJet



Hvis du benytter dig af den problemstilling, kan du tage en anden vinkel, og kigge på, hvilke konsekvenser det kan have at benytte sig af sociale medier i sin kommunikationsstrategi. Fx manglende kontrol over kommunikationen osv.

Som Lillie er inde på, kan du med fordel læse Groundswell, som giver dig et fint indblik i forskelige strategier og værktøjer. Dog vil jeg nok anbefale dig at bygge opgaven på videnskabelige artikler fremfor "amerikaniserede" bøger.

Hvis du mangler lidt inspiration til emnet, kan du starte med dette Webinar + videoklip:

www.marketingweb.dk/webinar-skab-kommerciel-vaerdi-med-sociale-medier.html

www.b.dk/nationalt/saadan-markedsfoerer-du-paa-facebook
Redigeret af rnadal d. 11-10-2013 16:14
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar