Skide licens mand....
Han riverede mig ved hoveddøren da jeg kom hjem fra Netto =(.
Bad beat for $200
Kunne du ikke bare sige du havde Fuldt Hus.......
Damn, havde han Retskendelse??
eller havde han nailet dig før??
Martin
Han sagde han havde ret til at gå ind i min lejlighed og tjekke, så havde sikkert en retskendelse.
Han spurgte også om mit cpr-nummer. Har man virkelig pligt til at oplyse de sidste 4 tal?
Jeg kan huske da han kom hjem til mig og spurgte om jeg havde fjernsyn.....lige som kæresten havde fyret helt op for kendingsmelodien til BH 90210 inde i stuen......den er svær at bluffe sig ud af!!
Du kan bare gå ind på DR"s hjemmeside og afmelde det igen. Du bliver godt nok tilsendt et girokort med opkrævning for det næste ½ år, men så ringer du bare derind og henviser til din afmelding og derpå sender de dig et nyt girokort, hvor du så kun kommer til at betale for de par dage det nu drejer sig om...
Licensmænd render sguda ikke rundt med retskendelser.... De har mindre autoritet end kassedamen i Netto
@tkss
Nej, han har ikke ret til at komme ind i din lejlighed, altså medmindre han som nævnt skulle have en retskendelse. Den kan de vist først få EFTER de er blevet nægtet adgang først.
Og nej du skal heller ikke oplyse de sidste 4 cifre i dit cpr-nummer. De eneste der har ret til det er politiet, og det er vel og mærke kun når du bliver anholdt/sigtet (kan ikke lige huske hvilken af delene det er).
BTW fik du ikke et brev for 5-6 måneder siden fra DR? De sendte rundt til alle der ikke betalte licens, og gjorde opmærksom på at såfremt de ville sende en licensmand ud inden for kort tid. Man kunne derfor tilmelde sig før han kom (hvilket jeg så følte mig nødsaget til), hvilket de opfordede til...
Enig med MortenH. De har ikke ret til en skid! Og du har ikke pligt til at oplyse dit cpr nummer til andre end politiet....
Hvis du er rigtig grum, havde du smækket døren i hovedet på ham, men han må faktisk gerne hente politiet, så tja... ( Så kan man altid nå at fjerne fjernsynet :-)
@Lmmo Nu stod han mellem døren og mig, så kunne jeg jo have smækket hans hoved i døren =).
@ F_mercury
Har ikke advarsel fået, men inderst inde viste jeg jo godt jeg skulle betale. Bare ærgeligt. Mærkelig procedure at spørge om folks cpr.nummer, hvis det ikke er pligt at oplyse. Skriver lige en "hyle" mail til dem =).
Hmmm. På deres hjemmeside under tilmelding skal man også opgive cpr-nummer. Tror jeg venter med den "hyle" mail. :D
Hehe, der er mange steder hvor du skal bruge dit cpr-nummer, du spurgte om man har PLIGT til at oplyse det og NEJ ! Det har man ikke medmindre det er til politiet.
( Jeg havde smækket hans hoved i døren, lol )
Til en anden gang, bare sig du passer hjemmet for en anden, det kender jeg en der gjorde for et par uger siden. Så kan de skrige og hyle...
"Til en anden gang, bare sig du passer hjemmet for en anden, det kender jeg en der gjorde for et par uger siden. Så kan de skrige og hyle..."
Var lidt paf... Men skulle selvfølgelig have brugt den gode gamle om, at jeg passede hjemmet for en evnesvag, hvis kødædende plante ikke ville overleve uden daglige rationer af insekter. =).
Med Madsens snyde-guide var det aldrig gået så galt :D
Licensmanden havde med 100% sikkerhed ikke en retskendelse til at komme ind i din lejlighed. Retskendelse kan ikke udstedes med mistanke om ulovligheder der kun straffes med bøde, hvilket netop er tilfældet ved undladelse af at betale licens. Så hvis man bare siger at man ikke har fjernsyn kan man aldrig røres.
Er det ikke bare nemmere at betale, når nu man har valgt at have fjernsyn. Det andet er da pisse asocialt :-( .
René som ikke fatter det er ok at snyde !!!
Hvorfor er det associalt ? Jeg ser sgu da aldrig DR1 og TV2.
De andre kanaler betaler jeg for på anden vis og det er ligefør det koster det samme for den store pakke, som DR-licens opkræver for DR og TV2 :-(
René, prøv at forstå at alle her betaler deres skat af pokergevinster med glæde... men snyder tilgengæld med licensen ;-)
Supaking.
tror sgu´ jeg skal sætte mig sammen med dig en dag, for jeg vil også betale skat af mine gevinster... hvis bare jeg havde nogle ;-) - kunne være jeg kunne lære et par tricks
Sidste sommer stod jeg og lavede mad mens fjernsynet kørte på max. volume inde i stuen. Pludselig synes jeg at kunne høre, at det banker på døren, og jeg går ud og tjekker. Der står en mellemting mellem et postbud, en togrevisor og en parkeringsvagt, og ser lidt ked ud af, at han ikke kunne komme ind på politiskolen...
Han siger "tror du ikke at jeg lige skal skrive dig op som havende et fjensyn" mens han kommer med et lidt anstrengt smil. Til det kunne jeg kunne sige "jeg har ikke noget fjernsyn". Jeg tror at han havde svært ved at høre, hvad jeg sagde pga. larmen inde fra stuen, da han svarede "jamen det er jo ikke rigtigt vel...?" Jeg lyder aldrig, bluffer måske lidt;-)...og måtte gentage mig selv, hvorefter jeg pænt sagde "hej hej" og lukkede døren...
Licensmænd har lige så lidt high tech pejling udstyr, som de har retskendelser...
PS har lige købt et nyt fjernsyn, og har fået et cirokort tilsendt hvori der står:
Vi har fået oplyst, at De har anskaffet FARVE-TV. Har De anskaffet en video, skal vi oplyse, at De er licenspligtig, når videoen bruges sammen med tv eller monito (skærm)
Jamen så fatter jeg slet ikke hvorfor ham manden var interesseret i om jeg havde fjernsyn!?!? Derudover har jeg faktisk lige kasseret min video, og jeg synes at DR måske skulle opdaterer deres standard cirokorts tekstlyd. Betamax"ens dage er ovre DR!!!
Havde egentlig ikke noget imod at betale licens, hvis bare beløbet ikke var helt ude af proportioner.
Det svarer jo til at betale 8$ i fee for en 10$ buy in turnering, hvor man alligevel sitter out 3/4 af tiden.
Well Morten... det er jo lidt ligesom med skatten. hvis nu alle bare betalte deres licens, så var det måske ikke så dyrt for os som ren faktisk betaler den ;)
PS: De billeder er da iøvrigt lang tid undervejs :)
morten - det er jo dit eget valg om du vælger at "sit out" - ligesom at se tv. Er det for dyrt, så vælg det fra. så er der også mange flere penge at spille poker for :-)
Tjaa Supaking...det er måske rigtigt, ligesom vi også ville måske også ville betale mindre i skat, hvis vi boykottede alle multinationale selskaber som benytter sig af transfer pricing og/eller ikke betaler skat i Danmark. Tænk på det næste gang du kommer din Coca Cola...
Ooooooookay..... vist en helt anden diskussion
Men helt ærligt, licens er sgu da bare 10BB på et 15/30$ bord pr. år :)
Men nu betaler jeg så også 14BB om året for at se de 4-5 kampe Canal+ viser årligt med Spurs. Set i lyset deraf er 10BB jo peanuts...
Det er 100BB for mig, måske dette er et tegn til at rykke op. 50BB lyder mere overskueligt :D
Det er godt nok meget bøvl i går igennem for at få lejlighed til at kigge på de elendige udsendelser der sendes på TV. Jeg har intet TV men jeg har til gengæld rig lejlighed til at se alle de gode udsendelser når jeg har lyst. SaltWaterChimp.com sender rigeligt med tv-serier (uden reklamer) og pokerudsendelser flyder der med på internettet. Film ses bedst på DVD eller i biografen. Nyheder LÆSES bedst på internettet. TVets tid er forlængst overstået.
/pius
Hvis nu i fik TV-kort i jeres computere, så er det da rimelig let at sige "jeg har ikke noget TV, du må gerne komme in dog se." eller måske er man ikke helt usynlig, men man er vel kamofleret lidt ikke?
[Edit] selfølgelig forudsat af at i smider jeres fjernsyn ud :-)