Bærbar med 1900*1200 opløsning.

#1| 0

Jeg skal have mig en ny bærbar, og jeg regnede lidt med et prisloft på 8K. Derfor leder jeg lidt efter en hjælpende hånd, da jeg ikke er den store hardwarenørd. Det vigtigste er, at den kan trække en 24" ekstern skærm med opløsningen 1900*1200.

Jeg har søgt lidt på edbpriser, men hvis jeg sætter den til at skulle have opløsningen 1900*1200, så bliver den billigste omkring 13K.
Dette gælder sandsynligvis den indbyggede skærm. Spørgsmålet er så:

Betyder det, at den ikke kan trække højere opløsning på en ekstern skærm?

Hvis nogen har erfaringer med en udemærket bærbar, der netop kan trække en ekstern skærm i denne opløsning, så vil jeg meget gerne høre lidt om det.

Ellers må der bare gerne kunne være 6 borde uden overlap på den indbyggede skærm.

MVH Skod

06-12-2010 09:55 #2| 0

Hej
Jeg har selv lige købt en sony VPCEB3Z1E til 8,5k efter dårlige erfaringer med macbook pro 15". Sonyen har en i5 processor og 15,5" full HD skærm. Men mht ekstern skærm er det mit indtryk at de fleste laptops kan køre den høje opløsning også selvom dens egen opløsning ikke er lige så høj... det er ihvertfald tilfældet med min gamle HP, der uden problemer kører fuld opløsning på min syncmaster P2450.

06-12-2010 10:10 #3| 0

Det eneste du skal være opmærksom på, er det grafikkort, der sidder i maskinen. Kig på de oplysninger, der stå ved kortet - der kan du se muligheden for tilslutning af sekundær skærm.

Du skal ikke bruge skærmens egen opløsning til noget.

06-12-2010 14:25 #4| 0
OP

Nice. TY guys.

Nu synes jeg desværre det virker meget begrænset hvilke oplysninger der står ved grafikkortene. Og især opløsningen skal man da være heldig for at finde. Selv med en google søgning på nettet på grafikkortet, så skulle man fandme tro at opløsningen var en statshemmelighed. Der står jo de første 1000 ord om kortet, men opløsningen... Nejnej :)

MVH Skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar