Ja, igår var det ipoden det var galt med.... I dag er det den bærbare...
Downloadede et program der skulle gøre det nemmere at slette duplicate musik filer på computeren... Da installationen var afsluttet skulle computeren genstartes for at programmet kunne virke... Det skulle jeg så aldrig have gjort...
Kommer til login skærmen i windows vista, trykker på min bruger og da jeg kommer dertil hvor skrivebordet normalt dukker op er der bare sortskærm (dog med musemarkør der kan bevæges), ca 3-5 sek. derefter kommer der så en popup, der lyder noget i stil med "Windows har fundet en alvorlig fejl og vil lukke computeren ned"
Suk.... Hvad gør man så.... Kan komme ind i fejlsikret tilstand og har da også gjort alt hvad mine begrænsede pc evner formår...
Har afinstalleret det program jeg downloadede umiddelbart før computeren gik i fisk...
Har kørt div. hjælpe programmer jeg har liggende såsom AVG virus killer, advanced windowscleaner, AVG spyware cleaner, spyware doctor, spyware terminator, windows egen software til fjernelse af skadelig software osv...
Kørt diskoprydning + undersøgt begge drev for fejl samt en scandisk ved genopstart...
Alt dette har dog ikke været videre succesfuldt... Når jeg logger ind nu, får jeg ikke længere beskeden om at windows har fundet en alvorlig fejl, men computeren bliver hængende i sort skærm med flytbar musemarkør på....
Har ikke en windows vista cd, da det var installeret på pc fra start af, og jeg ikke tog mig sammen til at brænde en backup i starten (dumt, ved det godt)
Kan som sagt logge på i fejlsikret tilstand (med og uden netværk) men kan ikke få nettet til at virke der... (Har 3-net)
Logger jeg på som gæst, går det fint og kommer ind på skrivebordet uden problemer. Der går dog ikke mere end ca. 1 - 2 minutter før den gamle fejl-besked nævnt længere oppe popper og instalukker min pc...
En fejlmeddelse popper også op når jeg er logget ind som gæst: "Component IGUltraGrid20.ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid,"
Har forsøgt denne løsning i fejlsikret tilstand: www.officemate.net/omkb/article.aspx?id=10001
men den skriver at den angivne fil ikke kunne indlæses og det angivne modul ikke kunne findes.... Om det er denne fil der er skyld i mine problemer ved jeg ikke men det er ihvertfald ikke en fejl jeg har haft før...
Har ikke denne fil på min stationære pc, så om den er livsnødvendig ved jeg ikke....
Kan overfører programmer der evt. kunne fixe dette problem med usb memorystick, men føler lidt at jeg er ved at have udtømt mine muligheder...
100$ på party til den der kommer med en brugbar løsning... Eller er der en i Aalborg lokal området (bor i centrum) der er frisk på at kigge forbi og fixe bæstet kan pengene selvfølgelig også betales kontant (500 kr.)...
Håber at der endnu engang er nogle skarpe hoveder der kan knækken nødden...
Mvh Mika
Bærbar pc problemer/100$ fix-bonus
@4500
Har jeg downloadet, men jeg får en melding om at den ikke vil kører i fejlsikret tilstand, og det er desværre min eneste adgang til den bærbare lige pt. :-(
du kan vel bruge Systemgendannelse, Plejer jeg at gører når jeg laver noget gej ikke skulle gøre
Systemgendannelse var/er helt sikkert en mulighed hvis aben (aben=mig) havde nogle gendannelsespunkter... Men nej den er tom...
Du kan prøve Regcure. Ifølge denne side kan det afhjælpe problemer med ocx filer.
pctuneuptips.com/fix/file/ocx
Eller prøv at gen-registrere filen;
support.microsoft.com/kb/146219
@Champen81
"Du kan prøve Regcure. Ifølge denne side kan det afhjælpe problemer med ocx filer."
Dette kunne bestemt være en løsning, da jeg efter en kørsel på den bærbare fandt en del errors, men for at fixe disse kræver det desværre en registrering af programmet... Noget jeg ikke har mulighed for da mit 3-net ikke vil kører i fejlsikret tilstand...
"Eller prøv at gen-registrere filen;
support.microsoft.com/kb/146219"
Er ikke sikker men er det ikke det jeg allerede har forsøgt her: www.officemate.net/omkb/article.aspx?id=10001
Men tak for buddene.... Keep them coming... :-)
Men det kan da være at jeg kan købe aktiveringen af regcure på den stationære og så nøjes med at taste aktiveringskoden ind på den bærbare... Nogen der ved om det er muligt, eller om regcure kræver netforbindelse for at verifivere en aktivering af deres produkt?
Jo, det med at gen-registere filen er vist det samme som du selv har prøvet...
Du kan også prøve regseeker; www.majorgeeks.com/download2579.html
og
CCcleaner;
www.ccleaner.com/download/
Og husk at lave et gendannelsespunkt før du begynder at delete eller ændre Registry filer...
Du kan også prøve at fjerne og geninstallere Flash og IE? Det kan være at filen hører til her...
Har faktisk haft lignende problem med min HP.
Efter adgangskode gik den bare i sort, men startede den bare igen 1-2 gange hvorefter den så kom.. Det er holdt op nu..
@Champen81
Noget tyder på at du læner dig op af den rigtige løsning... Kommer nu helt ind på skrivebordet når jeg logger ind som normal bruger, men efter ca. 1 min. kommer der en fejlmeddelse om at windows er holdt op med at fungere og om jeg vil lukke det. Jeg kan så sige ok eller annullere... Ok sender mig tilbage til sort skærm, annullere frembringer bare en ny boks med den ikke fungerende windows besked....
Om jeg er kommet nærmere en løsning eller jeg bare står med et nyt (måske endnu værre problem) ved jeg ikke men kom glad med forslag :-)
Så sker der da noget :-)
Hvad var det der hjalp? logger du på med som admin?
Logger du på og gør ingenting og så kommer fejlmeddelsen frem, eller er det efter du har åbnet programmer eller lign?
Jeg vil tro at det der er sket er at "duplicate fjerneren" har erstattet nogle DLL'er, men programmet er nok ikke Vista Compliant, så Vista knækker nu når den benytter de DLL'er der er corrupted.
Det jeg ville gøre er at finde ud af præcis hvilke filer installationen tilfører/erstatter og så tage det derfra.
Nu hvor du ikke har din originale Vista cd, kan du prøve at downloade Windows Vista recovery disk som ISO, så du selv kan brænde den og prøve en repair at Vista.
Her er der link til download og forklaring;
www.raymond.cc/blog/archives/2007/12/21/how-to-repair-windows-vista-without-a-vista-dvd-disc/
@OP
Jo mindre du "forsøger" dig jo større er chancen for at "redde" maskinen, så tænk før du gør :-)
kender du ikke en nearby med en vista-cd? så kan du vel bare låne den. ellers, så hent det fra siden på en anden computer og brænd det ud.
og så formater. det er imo den enkleste løsning, og den sikrer i hvert fald at alt skidtet er væk.
@Ducktor
Det kunne være det der var skyld i problemet... Har dog afinstalleret det program (duplicate fjerneren), så kan ikke se specifikt hvilke filer det erstatter... Samtidig tør jeg ikke installere det på min stationære i tilfælde af at jeg skulle løbe ind i samme problem... Men tak for tippet til hvad problemet evt. kunne være...
@Champen81
Er straks gået igang med at downloade iso filen og har en god idé om at den kan løse problemet... I så fald er du 100$ rigere... Har desværre ingen brændbare cd´er i lejligheden så det vil først være i morgen jeg kan komme med en tilbagemelding...
"Hvad var det der hjalp? logger du på med som admin?"
Det der hjalp var de 2 programmer du nævnte 16.15
"Logger du på og gør ingenting og så kommer fejlmeddelsen frem, eller er det efter du har åbnet programmer eller lign?"
Åbner ingen programmer før fejlmeddelsen kommer, men den starter selv nogle stykker af de beskyttelse programmer op som jeg har lagt ind i løbet af dagen...
Mvh Mika
@Creative
Kan en hvilken som helst vista cd bruges? Troede at de var single-user og derved ikke kunne bruges på en anden computer....
Mhs til din com, så kan du henvende dig hvor du har købt den, og så plejer det ikke at koste noget at få anskaffet en cd med wista til re-installation...!
@Miwala
Udfra din beskrivelse er der sket 2 ting.
1. Din user profile blev smadret (derfor får du sort skærm istedet for desktoppen efter login.)
2. Det program du installerede er ikke udviklet til Vista, men det overskrev et eller flere Vista DLL'er med ældre (og forkerte) versioner, eller den fejl der smarede user profilen var en diskfejl der tog et par DLL'er eller lign. med i faldet.
Spørgsmålet er om du har meget vigtige data liggende som SKAL reddes, i så fald skal der udvises er del forsigtighed herefter. (jeg har brugt år af mit liv på at rydde op efter diverse "experter" :-) )
Hvis du blot skal have reinstalleret, er det blot et spørgsmål om at få snitterne i en Vista CD/DVD (du har vel en licensnøgle?)
Jeg håber det virker... Pyt med de $100 hvis det virker - jeg har ingen konto på party og bor pænt langt fra Aalborg ;-)
@DAxelsen
Også selvom det er Fona? Ikke altid de mest hjælpsomme gutter, men det er da et forsøg værd. Det vil jeg prøve i morgen, hvor jeg alligevel skal ned og brokke mig over den dockingstation/højtaler jeg købte til min nye Ipod også fungere helt umuligt....
Vidste at 2008 ikke kunne blive ved med at kører så godt som det havde gjort indtil videre :-)
Mvh Mika
@ Miwala
Producenten skal give dig en recovery CD hvis du har købt en færdig løsning - dvs. hvis det er en IBM Lenovo, så ring til IBM, hvis det er en HP, så ring til dem, etc.
Bare fordi de ikke giver dig mediet med når du køber den, betyder det jo ikke at du ikke har købt produktet, og derfor selvfølgelig har ret til at få en skive når du har brug for det.
Hvis du ringer til producenten kan de også være de kan hjælpe med noget recovery fra BIOS eller lign. (gjorde Packard Bell f.x. lige med min comp, så jeg ikke behøvede medie, eller rep. tid)
Takker for rådene.... Er lige på vej ud af døren og først tilbage senere i aften....
Men tak for hjælpen indtil videre :-)
Mvh Mika
du kan måske finde ud af hvilket program der laver balladen hvis du skriver msconfig i "kør" der kan du se hvilke programmer der starter når du starter pc´en. du kan så fjerne et flue ad gangen og genstarte pc´en og på den måde måske finde ud af hvad der laver balladen
Hmm´... Sagaen fortsætter...
Champen skrev:"Nu hvor du ikke har din originale Vista cd, kan du prøve at downloade Windows Vista recovery disk som ISO, så du selv kan brænde den og prøve en repair at Vista.
Her er der link til download og forklaring;
www.raymond.cc/blog/archives/2007/12/21/how-to-repair-windows-vista-without-a-vista-dvd-disc/"
Har downloadet filen, pakket den ud, sat den bærbare til at boote fra CD-rom drivet, men det ser ikke ud til at der sker noget...
På siden som linket refere til står der:"Once you’ve finished downloading, burn Vista_Recovery_Disc.iso with Nero or your favorite disc burning software and boot up your computer with the CD."
Skal jeg forstå dette sådan at jeg ikke skal pakke filen ud før jeg brænder den ned? Lyder lidt mærkeligt i mine øre men når det andet nu ikke virker...
Nogle bud?
Mvh Mika
Du skal ihvertfald ikke pakke den ud, det gør nero selv, når du brænder den som iso. Det er sikkert derfor du for sort skærm, da du ikke har fået boot filerne med.
/Peter
Nej får ikke sort skærm længere... Kan nu komme helt ind på skrivebordet, bare ikke et særligt funktionelt skrivebord...Læs posten 09-01-2008 17:12...
Men selv med en brændt version af ISO filen virker det ikke som om den booter fra cd´en... Den kører da, men der sker ikke noget på skærmen der indikere at den læser/reparere osv....
Og hvis det ikke er problemet, så skriver MS noget om at lave en repair uden installations cd'en;
support.microsoft.com/kb/925810/en-us
Ellers er jeg ved at løbe tør for ideer...
Nej, havde godt nok aktiveret den i bios....
Men nu har jeg givet op, og formateret skidtet.... Trængte alligevel til at få ryddet grundigt op på den...
Men tak for hjælpen til alle...
Mvh Mika
Du har sikkert prøvet det, men: på de fleste com med pre-installeret win ligger der en rescue skjult på harddisken, medmindre du har formateret siden du fik den. Står i din manual hvordan du kommer ind, men det er typisk en f-xx knap. Hvilket mærke er computeren?
@Champen81
Ser interessant, men nu er lortet formateret... Men tak for din store hjælp i denne tråd... :-)
@Becks
Nej, det har jeg ikke prøvet.... Men gav som du kan se op, og formaterede den, så nu er den som ny... Men tak for tippet :-)
Mvh Mika