Mit problem er at min kærestes bærbar skal til reparation igen nu og det er 3 gang. Jeg vil kræve en ny bærbar nu for det er jeg 99% sikker på jeg har ret til.. Jeg har bare ikke noget på skrift og jeg ved kvickly vil prøve at kryppe uden om med mindre jeg har noget sort på hvidt..
Skal dog lige siges det ikke er samme problem den her gang, det burde ikke havde nogen betydning efter som det tredje gang. Ved nemlig de vil sige det skal være samme fejl alle 3 gang..
Nogen her inde som har noget liggende på skrift de vil sende eller et link ??
Bærbar til reparation for 3 gang.
er rimelig sikker på at det skal være samme fejl hver gang før "3 gangs" reglen kommer i brug ..
Skal jeg sende det på skrift, at det skal være den samme fejl alle 3 gange, før du har ret til en ny bærbar?
@I_use_WH
vil jeg faktisk gerne se :) for har nemlig set en fra forbruger rådet sige i fjernsynet at det ikke passer det med det skal være samme fejl.
Prøver hvertfald lige at ringe til dem imorgen hvis jeg ikke for nået her fra :)
Okay, det var et semibluff herfra :p
Jeg har ikke noget liggende, men er overbevist om at det skal være den samme fejl 3 gange, men ja, prøv da lige at ring ind :)
Det kommer an på hvor gammel den er :)
Ligeledes skal det være den samme ting som er gal hver gang. Men ellers ja, så har du ret til at kræve pengene tilbage, eller få en ny. Men tag pengene, og købe en bedre computer, da en samle computer fra Kvickly, usandsynligt er betalt til overpris ligemeget om de så siger spar 1000kr :)
Du kan ikke automatisk hæve, når det er forskellige fejl. Afgørende er, om sælgeren ud fra en samlet vurdering har 'opbrugt' sin afhjælpningsret.
www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/
Beskriv evt det konkrete forløb nærmere.
Det betyder meget, hvor længe de har haft den inde de andre gange.
Den er inden for garanti ,har haft den inde 2 gange og tog over 1 måned hver gang sidste halve år.. De stillede ikke nogen låne bærbar til rådighed..
Står i købe loven at hvis der gentagende gange opstår fejl kan sælgern ikke kræve at sku have lov til at sende den til reparation bliver vist omtalt som mandags køb...
Fik at vide af forbrugerrådet at inden for rimelig tid er 12 dage.. så alene på det grundlag skulle jeg kunne ophæve købet..
@ AJL123
Det har du vel ikke på skrift ? :) til en anden god gang :D
I skal lige være klar over at det jo ikke er kvickly der bestemmer om der skal penge retur / kreditering, men derimod fabrikanten af maskinen.
Kvickly gør jo kun hvad de får besked af fra producenten.
Hvis producenten mener at maskinen skal til service 1 gang til kan kvickly ikke gøre så skide meget.
Den danske købelov sætter så godt nok nogle regler, men de regler er forhandlerne ikke altid lige glade for da det sætte dem en del under pres.
For købeloven kan diktere at der skal penge tilbage, hvorimod producenten siger at den bare skal ind til service igen.
Men 1 ting er sikkert, det er ikke kvickly der siger du ikke må få en ny computer.
"I skal lige være klar over at det jo ikke er kvickly der bestemmer om der skal penge retur / kreditering, men derimod fabrikanten af maskinen."
Det er 100% Kvickly og ingen andre der bestemmer det. Kvickly skal ikke lytte til producenten, men til købeloven, og ellers sørge for at yde så god service som muligt overfor kunden.