Fornuftig reg, ingen noter udover at jeg lige når at slå oppe at han slår tours med 25% over 300+ simpel hvor feltet er 150~mænd..
Hand Information
, 120 BB (7 handed).
Table Information
Seat 1: twoods20 ($6195)
Seat 2: terbran ($9885)
Seat 3: tjepanak ($4620) Dealer
Seat 4: jwkg19 ($2570) Small Blind
Seat 5: jimthompson_ ($3295) Big Blind
Seat 6: hammer861 ($6030)
Seat 10: 1playnude ($2335)
Dealt to
Preflop (Pot: $180)
hammer861: FOLD
1playnude: FOLD
twoods20: RAISE $300
terbran: FOLD
tjepanak: CALL $300
jwkg19: FOLD
jimthompson_: FOLD
Flop(Pot: $780)
twoods20: CHECK
tjepanak: CHECK
Turn(Pot: $780)
twoods20: BET $300
tjepanak: CALL $300
River(Pot: $1380)
twoods20: CHECK
tjepanak: BET $900
twoods20: ALL-IN
tjepanak: ???
twoods20 wins the pot: $1380
[replay]11951[/replay]
Kan ikke rigtig finde ud af hvor ofte jeg er god. Med store sizing gør vel at det ofte inducer en dygtig spiller eller hvad? .....
Bah spot - canadian 108$ ongame
Får det sygt dårligt i maven, og prøver at tale mig ind til at fold. Er bare så svært at se hvad han lufter i det spot, og hele linien er så bræk fucking klam.
Tror bare ikke vi er ofte nok gode, i forhold til at smide en tour i kloakken
pyha den er klam Tjepan - rigtigt klam faktisk
men vi kan da lige hurtigt konstatere at du (din linje) først og fremmest ikke ser særlig stærk ud selv i denne her hånd, så et check-raise bluff på river virker ca. 80% af tiden her for villain - altså hans move kan gøres med hvadsomhelst nærmest
umiddelbart så sætter jeg ham på AQ som spillet - han har obv ikke kongen (det tror jeg i hvert fald ikke på og hvorfor skulle man spille AA eller QQ på denne måde - gir ikke meget mening heller
synes det lugter langt væk af et bluff - så jeg ville kalde her
men synes lige vi skal spole tilbage og lægge en plan med hånden - vi har position og kan styre begivenhederne - synes din linje er fin nok - jeg vælger dog ofte at bette flop fordi jeg derved næsten altid får et check på turn og ofte også et på river - hvilket gør at jeg med min fine hånd kan komme billigt til showdown, hvis boardet blir nasty
men faktisk kan jeg godt lide den måde du spiller denne hånd på - det eneste man skal vurdere er om et valuebet på river gir mening - jeg mener - hvilke hænder vil kalde de 900 på river som spillet? ikke særligt mange - og næsten ikke nogle vi kan slå - så umiddelbart så vil jeg readless på villain checke bagved - men den er borderline om jeg ville valuebette
gl derude og gratz iøvrigt med endnu et vundet race i ongame (ser det ud til i hvert fald)
Jeg synes sku den skal vbettes nærmest hver gange mod alle modstander - de fleste par 5x5x-TxTx betaler vel af ret ofte.. Ku jo også være jeg bare floder turn.. Det første jeg tænkte da jeg v-bettede 900 var at snappe af, men så begyndte jeg at tænke lige lovligt meget hvilket jeg fortryder nu.
Kan han nogensinde gøre det med QQ/AA - for value? kan han vel få gange...
Min hånd er temmelig underrappet og kl er mange + at han er ok dygtig, så betalt option lyder bestemt ikke skidt hellere!
Synes ikke det kan blive mere close! skulle have kastet med terning :D
@TUD
Ty, det bliver dog meget close med 1, pladsen her til sidst.
Caller her da jeg kun tror QQ slår os som spiller den måde. En konge tror jeg ikke på og hvorfor skulle AA checke et perfekt flop og så bette et forfærdeligt turn? Og ville han overhovedet raise river med AA/QQ og hvorfor ikke bare bette videre? Sygt underligt linje med alt faktisk.
Hvordan kan der være tvivl om river er et valuebet? Vi er mega underepped og villian kan calle med alt? Blev nødt til at læse det et par gange før jeg var sikker på jeg ikke havde læst forkert. Fin sizing af bet på river i øvrigt da han kan calle med alt til den sizing.
3better i øvrigt pre på knappen.
@ Tud
Hvis du mener at vildanden bør skumme indover her 80% af tiden fordi vi ser svage ud, hvorfor h... skulle vi så ikke valuebette?
Din post er ret selvmodsigende imo.
Som Cmoose 3 better jeg også knappen her, men flatter jeg spiller jeg den som dig og laver et (for mig ret standard) wtf call på riven.
Jeg synes hans linje ser topunderlig ud. QQ kunne han godt spille sådan på flop og turn, men jeg tvivler altså på, at han c/r river AI. Du har trods alt en del Kx-kombinationer som AK/KQ/KJ.
AA og Kx tror jeg, at han better på flop ekstremt tit, og jeg tvivler igen på et river c/r med AA, jvfr. din callingrange mest af alt består af Kx.
Så det bliver også en betaling herfra og i øvrigt fint spillet. Jeg 3-better dog også tit preflop og får det ind.
Folder nok i spottet, tror villain dukker for tit op med en Kx kombi eller en underlig spillet AA. Du ligner også, det du har. 55-jj, eller Ax holdings. Efter min erfaring er det sjældent at en sane villain prøver at bluffe dig af disse holdings i et spot som det her især med din riversizing. Så jeg er på foldvognen, men den er close.
@jungle
Hvis du mener at vildanden bør skumme indover her 80% af tiden fordi vi ser svage ud, hvorfor h... skulle vi så ikke valuebette?
siger heller ikke at vi ikke skal valuebette men blot at den er borderline - kan huske at da jeg skrev indlægget tænkte jeg tanken, at det var et godt spot, hvor man kunne bette for at "lokke" modstanderens dårlige hænder til at bluffe all in - netop som jeg skrev - men satte mig så til at regne lidt på det men orkede ikke at gennemføre beregningen, da jeg havde spillet 12 timer i træk og var super træt (bør derfor nok holde mig fra at kommentere i analysetråden midt om natten fremover) - derfor undlod jeg at skrive det...
Har dog regnet på det efterfølgende og kom frem til følgende:
hvis vi spiller denne hånd 100 gange i eksakt samme situation (tænkt eksempel) vil modstanderen sandsynligvis have:
* os slået (33, AA, K hånd eller QQ) i 30% af tilfældene
* samme hånd som os (JJ) i 3% af tilfældene
* et forholdsvis højt par som vi slår (1010-77) og som rimeligt sikkert kalder et valuebet og ej bluff skubber river i 30% af tilfældene
* alle andre par (66, 55, 44 og 22) som måske næppe bluff skubber og som kun i få tilfælde kalder vores valuebet i 10% af tilfældene
* A høj hænder som AQ (mest sandsynligt) men også AJ, A10, A9 osv. i 20% af tilfældene
* alle andre former for crap hænder som J10, QJ, 75 osv. i 7% af tilfældene
Dvs at kun 27% af modstanderens mulige hænder kan laves om til et bluff (ja 22 kan også men er mere usandsynligt) - så når det er ca. 1/4 af villains mulige "holding" der kan lave det move vi gerne vil have og vi slår 30-40% af de hænder der kalder vores valuebet og vi kun taber til 30% - så bør vi valuebette HVER GANG - hvilket vil sige at den ikke er borderline men "et must".
Jeg beklager at det gik lidt hurtigt i mit første svar. Men vi er jo egentlig enige at vi som spillet skal kalde her.
Gl derude
Ps. gratz med din fine hot 44 sejr forleden Jungle - sgu godt at se du stadigvæk styrer
Synes det er ret omsonst ikke at valuebette river her og virker relativt resultatorinteret. - du kan sagtens søge value fra par - eller sågar fra en der ikke vil folde en split.
River er et sigh call. Der er ikke så mange komboer af hænder han har der har dig slået - og det er et sygt profitabelt play hvis han kan få dig til at betfolde nærmest toppen af din range her på dette board.