BALLON D'OR 2024

#1| 0

Prisen blev uddelt igår, og Rodri fra Manchester city vandt den efter en tæt duel med vinicius Junior fra Madrid. 

Som jeg kan forstå det, så er det et meget kontroversielt valg, da en del mener at Vinicius burde være den klare vinder. Jeg er selv en Premier League mand, så det er begrænset hvad jeg har set af Vinicius kampe. De kampe jeg har set er han god, men ikke Ronaldo/Messi god. 

Jeg syntes det er dejligt, at det for engang skyld ikke er en angriber, der vinder prisen, men derimod en midtbanespiller. 

Men er det virkelig så kontroversielt, at det ikke blev Vinicius? Har han været så afgørende, at han burde have vundet den? 

29-10-2024 08:40 #2| 5

Næh, hvis rollen som forbillede vægter det mindste, så er Rodri da lysår foran både Vinicius og Carvahal.

29-10-2024 09:07 #3| 3
tussen skrev:

Næh, hvis rollen som forbillede vægter det mindste, så er Rodri da lysår foran både Vinicius og Carvahal.

rimelig vildt hvis rollen som forbillede overtrumfer feks indflydelse på banen, kampafgørende momenter osv...

29-10-2024 10:45 #4| 1

Jeg har ingen holdning til årets afstemning, da jeg næsten ikke ser nogen City-kampe,
men det er mange sæsoner siden at det burde være gået op for folk, at Ballon D'Or er en popularitetspris fremfor en kvalitetspris.

Men glædeligt, hvis det er den bedste spiller der fik den i år.

29-10-2024 10:53 #5| 7

Vinicius lavede 15 mål i la liga som angriber.  Midtbane spilleren Jude Bellingham fra samme hold lavede flere.  Derudover er han en virkeligt usympatisk spiller , så må indrømme af det giver god mening og glæder mig af han ikke vandt.

29-10-2024 11:02 #6| 1
superKrikken skrev:

Vinicius lavede 15 mål i la liga som angriber.  Midtbane spilleren Jude Bellingham fra samme hold lavede flere.  Derudover er han en virkeligt usympatisk spiller , så må indrømme af det giver god mening og glæder mig af han ikke vandt.

Og jeg er helt enig og samtidig ser jeg det som noget godt at Rodri vandt.Han har været så god for både City og det Spanske landshold. 
29-10-2024 11:59 #7| 6

Rodri helt fantastisk spiller uden tvivl, fedt at se det ikke kun er målscorer der belønnes men igen det en popularitets konkurrence.

Vini Jr - 49 kampe, 37 mål involveringer, manden er jo ikke spids angriber så vi behøver vel ikke snakke han skal lave mål som en. Vandt alt pånær den spanske cup i sæsonen. Flere individuelle rekorder i champions league plus hans præstationer og betydning for real Madrid taler for sig selv hvis man bare har set lidt kampe af betydning.

Usympatisk? Manden blir lagt for had, racisme overalt. Måske folk skulle tænke sig lidt om.

Gudsbenådet fodboldspiller som man kun kan glæde sig over at se på.

Tillykke til Rodri men kunne mindst ligeså godt have været Vini der fik prisen( han når det nok)

Dog barnligt Real ikke deltog i prisuddelingen.

29-10-2024 12:12 #8| 3

Jeg ser således på det:

Rodri har sat nye standarter for hvad en 6’er kan og hvordan den kan spilles. 
Vini har gjort det godt, men intet som jeg taber kæben over da verden har set det massere af gange. Havde han lavet det dobbelte antal mål for Real kunne vi måske begynde at snakke om det

29-10-2024 13:27 #9| 0
Nitrrrrrram skrev:

Jeg ser således på det:

Rodri har sat nye standarter for hvad en 6’er kan og hvordan den kan spilles. 
Vini har gjort det godt, men intet som jeg taber kæben over da verden har set det massere af gange. Havde han lavet det dobbelte antal mål for Real kunne vi måske begynde at snakke om det

Træls hvis vi først taber kæben over noget som hedder 74 mål involveringer i 49 kampe 😉
Noget som tiden inden Ronaldo/Messi ville være forbudt bare at nævne.

Det er med at nyde alle de gode spillere der er i verden, på hver sit plan med hver sin præference naturligvis.

29-10-2024 14:44 #10| 3
UKgrinder skrev:

rimelig vildt hvis rollen som forbillede overtrumfer feks indflydelse på banen, kampafgørende momenter osv...

Fra UEFA's side:

The Ballon d'Or is awarded based on three main criteria:

1) Individual performances, decisive and impressive character
2) Team performances and achievements
3) Class and fair play

IMHO scorer Vinicius (UEFA's rangliste 1-15 point per categori):
1) 12
2) 15
3) 3

Adskillige spillere på hans eget hold slår ham klart på disse parametre, specielt Modric og Valverde - og endda også Bellingham.

Big_Ass skrev:

Usympatisk? Manden blir lagt for had, racisme overalt. Måske folk skulle tænke sig lidt om.

Gudsbenådet fodboldspiller som man kun kan glæde sig over at se på.

Rolig, der er ikke racisme overalt, men han bliver angrebet med laveste fællesnævner af tåber fordi han selv er en kæmpe nar.

Ja, han er en gudsbenådet fodboldspiller, men jeg kan ikke holde ud at se på ham (læs: hans opførsel).

29-10-2024 15:34 #11| 0
tussen skrev:

Fra UEFA's side:

The Ballon d'Or is awarded based on three main criteria:

1) Individual performances, decisive and impressive character
2) Team performances and achievements
3) Class and fair play

IMHO scorer Vinicius (UEFA's rangliste 1-15 point per categori):
1) 12
2) 15
3) 3

Adskillige spillere på hans eget hold slår ham klart på disse parametre, specielt Modric og Valverde - og endda også Bellingham.

Rolig, der er ikke racisme overalt, men han bliver angrebet med laveste fællesnævner af tåber fordi han selv er en kæmpe nar.

Ja, han er en gudsbenådet fodboldspiller, men jeg kan ikke holde ud at se på ham (læs: hans opførsel).

Var ikke meningen der skulle stå racisme overalt.
Jeg holder ikke engang med Madrid men kan slet ikke forstå han skulle være sådan en stor nar?!
Du må ha et horn i siden på ham. Fodbold har også brug for spillere med følelser og ikke kun maskiner. Det blir så kedeligt hvis alle er regelret og ingen kant har.
Redigeret af Big_Ass d. 29-10-2024 15:36
29-10-2024 16:20 #12| 0
Big_Ass skrev:

Træls hvis vi først taber kæben over noget som hedder 74 mål involveringer i 49 kampe

Jeg snakker om mål. Ikke involveringer. Han har ganske givet gjort det rigtig godt i chl. Men hans tal fra La liga synes jeg ikke er noget særligt og bestemt ikke noget man kan være lille sur pige over så nu bliver jeg væk. 

29-10-2024 17:18 #13| 3

Der er ikke meget class and fair play over ham, når han render rundt og laver sådan noget: https://www.reddit.com/r/soccercirclejerk/s/UEsIGwUD9u

Kombineret med en katastrofal Copa America, så synes jeg ikke det bare er givet, at han skulle vinde den. Men han er da klart deropad. 

29-10-2024 19:51 #14| 0

Så længe fair play er en del af kriterierne, bør Vinicius have udelukket sig selv fra at vinde. 

Fantastisk, at Rodri løb med titlen IMO. Hvis ikke han skulle have den i et felt, hvor der ikke "i en liga for sig selv"-spillere som Ronaldo og Messi, ville en def midt aldrig kunne vinde den. Han har været nøglen i både Spanien og Citys succeser og har løftet positionen til et nyt niveau.

29-10-2024 19:52 #15| 1

Jeg holder ikke med madrid og ser helst ikke deres kampe, men har da set lidt til ham. Han er imo usympatisk, hvilket ovenstående klip også viser. Han er derudover en tudeprins.

Hans mange gule kort trækker en hel del ned synes jeg.

Hans stats for sæsonen er ikke noget specielt, hvis vi ser på ligaen og cl. 

La liga 15 mål, 5 assist, 7 gule kort

Cl 6 mål, 4 assist, 3 gule kort

Samme stats for Haaland, som jeg er med på spiller frontangriber i modsætning til Jrs kantrolle

Pl 27 mål, 5 assist, 1 gult kort

Cl 6 mål, 1 assist, 0 gule kort

29-10-2024 20:36 #16| 0

Giver det her plus point?

Redigeret af Robin d. 29-10-2024 20:38
29-10-2024 22:12 #17| 2

Hvis man ikke forstår at Rodri vinder, forstår man ikke fodbold. Den mand gør så gigantisk en forskel, styrer hele holdet og leverer mange mål og assist for en def midt. Jeg synes efterhånden også, at den her pris er lidt af en joke, men i år vandt den bedste spiller faktisk. 

30-10-2024 00:08 #18| 0
jewr skrev:

Hvis man ikke forstår at Rodri vinder, forstår man ikke fodbold. Den mand gør så gigantisk en forskel, styrer hele holdet og leverer mange mål og assist for en def midt. Jeg synes efterhånden også, at den her pris er lidt af en joke, men i år vandt den bedste spiller faktisk. 

Men det vel overvejende anderkendt at Rodri ikke vandt prisen fordi han var den bedste spiller. Men nogle andre kriterier der samlet gør ham til en fortjent vinder.

Så jeg tænker ikke, det er fordi man ikke forstår fodbold.

30-10-2024 01:39 #19| 0

Rodri har tabt 1 kamp i de sidste 85 kampe for klub og land..

30-10-2024 09:51 #20| 0

Jeg undrer mig lidt over, at mange i denne tråd gør prisen til en popularitetskonkurrence.

Messi og Ronaldo har domineret i halvandet årti. Ikke så underligt. De har været verdens med afstand to bedste spillere og har støvsuget titler.

30-10-2024 11:26 #21| 5
Løpenthin skrev:

Jeg undrer mig lidt over, at mange i denne tråd gør prisen til en popularitetskonkurrence.

Messi og Ronaldo har domineret i halvandet årti. Ikke så underligt. De har været verdens med afstand to bedste spillere og har støvsuget titler.

Det er forfærdeligt at alle andre ting end blot hvem den bedste spiller er har en rolle i at bestemme titlen.

Class and fair play? Hvad er det for nogle latterlige arbitrære parametre. 

30-10-2024 19:15 #22| 1

Det er mangel på respekt overfor andre, når Real Madrid på forhånd forsøger at udråbe en vinder.

Der var i min optik ingen spiller som var markant bedre end andre. Rodri, Vini og Bellingham havde alle flotte sæsoner.

At Real Madrid så føler de har ret til selv at udpege vinderen er helt gak gak. De må respektere juryens stemmer. 

31-10-2024 19:54 #23| 1

Så længe mbappé aldrig vinder, er jeg glad. 🥳

02-11-2024 11:29 #24| 0

Er fan af Real Madrid. Er ikke desto mindre fortørnet over Reals udeblivelse ved kåringerne. Det er ikke bare dårlig stil, men også disrespekt over for fodbold som sådan og Rodri i særdeleshed. Der er næppe to meninger om, at Vinicius er den mest spektakulære spiller. Rodri er uden de store armbevægelser og lader fødderne tale. Hans stats er second to none. Fortjent Ballon d’Or. Ville placere Toni Kroos som nummer to.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar