Barberskraber som abonnement

#1| 0

Vi er et par unge drengerøve der har lanceret en service hvor vi sælger barberblade som et månedligt abonnement. I kan se det her: bossblade.dk/
servicen er blevet taget godt imod, dog savner vi nogle gode ideer til markedsføring?
Vores ambition er at det med tiden bliver mere end bare en barberskraberservice, altså et form for brand, hvor vi vil afholde nogle events for vores brugere, fx med ture i nogle fede biler eller eksklusive prøvesmagninger af whiskey.
Så hvis i har nogle gode ideer så fyr løs boys!
05-12-2015 10:45 #2| 11

05-12-2015 10:52 #3| 0

Helsides annonce i Euroman, ville det ikk ramme jeres målgruppe?

Redigeret af ERH4RDT d. 05-12-2015 10:52
05-12-2015 11:01 #4| 0

GL. Dollarshaveclub blev vist værdisat til 3.000.000.000 dols i sidste investeringsrunde, så i skal da bare ramme en brøkdel af det ;-)

Hav in mente at potentielle investorer i jeres firma vil være meget bekymret for deres indtog i DK. (ved ikke om de allerede er her, men antager det ikke siden i er startet). I kan dog, hvis i sætter jer på en pæn andel af et lokalt marked (skandinavien, nordeuropa, måske bare DK), håbe at blive opkøbt fremfor udkonkurreret, da det kan være en smartere etableringsstrategi for dem.

05-12-2015 11:24 #5| 4

4 hoveder om måneden!?! Er der virkelig nogen der bruger så mange?


Hvad bruger PN?


Jeg barberer både ansigt og hovede(hår) et par gange om ugen med Gillette Proglide og der kan et hovede godt holde et par måneder.


Ellers fedt koncept...held og lykke herfra☺

Redigeret af Standard d. 05-12-2015 11:25
05-12-2015 11:27 #6| 3

De der brugerfeedbacks som kører i bunden .. det kan man umuligt nå at læse.



05-12-2015 11:31 #7| 1

Den hjemmeside kunne godt bruge en god gang korrekturlæsning. Derudover kunne frame opsætning også godt optimeres.


Og ja de brugerinfo i bunden som vel er noget af det i skal slå på først og fremmest for dårligt opsat og dels burde de være nærmere toppen.

05-12-2015 11:34 #8| 0

Først og fremmest - held og lykke med det!


Som Standard skriver, så virker et forbrug på fire blade om måneden som ekstremt meget. Jeg bruger også Proglide fra Gillette. Sådan et blad kan godt holde en måneds tid, selv om jeg barberer både hovedet og skægget minimum hver anden dag.

Jeg har før prøvet at skifte mærke, men andre skrabere har aldrig kunnet leve bare nogenlunde op Gillettes kvalitet. En kvalitet jeg med glæde betaler for.


Når jeg synes Gillette er pebrede med prisen, så husker jeg mig selv på, at det har kostet dem millioner af dollars at udvikle og videreudvikle deres produkt til den kvalitet, det har i dag.


Edit: De skal da have en chance!

Redigeret af TheXFactor d. 05-12-2015 11:39
05-12-2015 11:44 #9| 0

Bruger også Gillette Fusion ProGlide. Et blad holder ca. 3 uger for mig, derefter kan man tydeligt mærke det ikke er ligeså skarpt mere. Barberer mig hver dag. Plejer at købe 16 blade af gangen, da bliver prisen lidt over 20 kr. pr blad.


Synes jeres pris er for høj, til at det kunne appellere til mig. Evt. lav en pakke med 2 blade om måneden.

05-12-2015 11:46 #10| 1

Mere fokus på kvinder - det er ofte dem der klare den slags indkøb. Desuden tror jeg der er mange hustande, hvor det er kvinden der bruger flest blade. Et fælles abbonoment må være oplagt.

Forslag til markedsføring i tråd med ovenstående. Kvinder elsker alle de testpakker (lav evt. Gode gamle, du skal bare lige huske at melde fra igen) man kan rekvirere på FB etc.

05-12-2015 11:48 #11| 0

Som de andre; fire hoveder er mange, hvis kvaliteten ellers er god.

Overvej eventuelt at lave en løsning med to hoveder pr. måned og så sætte månedsprisen ned.
Jeg ved ikke hvad prisen i så fald vil hedde, men hvis den eksempelvis kan komme ned på 30-35 kroner begynder det at ligne noget.

Og Sørg for at få jer et navn og tag det danske marked inden dollarhshaveclub beslutter sig for det :-)

Redigeret af Aurvandil d. 05-12-2015 11:50
05-12-2015 13:22 #12| 0

http://carebox.dk/ har det og mere til

05-12-2015 13:26 #13| 0
Dj Ellington skrev:http://carebox.dk/ har det og mere til

Det er jo slet ikke det samme. De producerer ikke noget selv og deres priser er absurdt høje.

05-12-2015 13:28 #14| 0

Er det forkert, hvis jeg gætter på at anmeldelserne i bunden er konstrueret til formålet?

05-12-2015 13:29 #15| 0
clrawe skrev:Er det forkert, hvis jeg gætter på at anmeldelserne i bunden er konstrueret til formålet?

Ja, for det ville jo være det sygeste bedrag verden havde set til dato!?!

05-12-2015 13:39 #16| 1
BlissY skrev:Bruger også Gillette Fusion ProGlide. Et blad holder ca. 3 uger for mig, derefter kan man tydeligt mærke det ikke er ligeså skarpt mere. Barberer mig hver dag. Plejer at købe 16 blade af gangen, da bliver prisen lidt over 20 kr. pr blad.

Synes jeres pris er for høj, til at det kunne appellere til mig. Evt. lav en pakke med 2 blade om måneden.


Jeg er også enig i at 4 blade om måneden er for meget.

Hvorfor skal det egentlig være månedsvis. Når der er tilbud på den shampoo/balsam jeg bruger, så køber jeg 25 flasker og så er den post ikke på indkøbssedlen i laaang tid.

På samme måde køber jeg normalt et større antal barberblade. Hvis I skulle sende mig barberblade månedsvis er der jo også en væsentlig forsendelsesomkostning.

Er godt klar over, at I laver det månedsvis så prisen virker lavere, men os der fik lidt ud af folkeskolen og godt kan dividere ville nok også gerne have mulighed for at bestille eksempelvis 20 blade i én omgang.


clrawe skrev:Er det forkert, hvis jeg gætter på at anmeldelserne i bunden er konstrueret til formålet?

Hvor er du mistroisk - ingen kunne da finde på selv at konstruere "falske" anmeldelser og er også sikker på, at evt. kritiske tilbagemeldinger ligeledes bliver vist på hjemmesiden :-)

05-12-2015 13:41 #17| 1
Standard skrev: Ja, for det ville jo være det sygeste bedrag verden havde set til dato!?!

Det skræmmer i hvert fald folk som mig væk! Så hellere undvære anmeldelser.

05-12-2015 13:45 #18| 0

Dem der siger at 4 blade er meget per måned, så kan man så vidt jeg har forstået det vælge kun at købe blade hver 2. måned

05-12-2015 13:47 #19| 0

Men det er lidt underligt at prisen er den samme som månedlig levering!? Til gengæld er det okay med kun 10 kroners porto for levering! Angående anmeldelser må det kunne tjekkes på facebook hvis man er i tvivl :)

05-12-2015 17:09 #20| 2

Som jeg forstår det, kan man få levering hver anden måned. Altså 4 blade til to måneder?


Men som sagt i tråden: Korrekturlæsning! Jeg ville aldrig købe noget et sted, hvor der er så mange stave- og grammatikfejl. Det ser uprofessionelt ud, og det får mig til at tænke på, om der mon er andre ting, der heller ikke er styr på.

05-12-2015 17:35 #21| 1

Få læst noget korrektur på jeres hjemmeside - for det gør sgu næsten ondt at se på det nu her. Plus som andre siger hastigheden på de "anmeldelser" i bunden er alt for hurtig.

05-12-2015 18:12 #22| 0
Duck skrev:Plus som andre siger hastigheden på de "anmeldelser" i bunden er alt for hurtig.

Så håber de at man ikke ser Jens Hansens anmeldelser.

05-12-2015 19:21 #23| 0

+1 til korrekturlæsning. Især jeres manglende sammensatte navneord er helt i skoven ;)

05-12-2015 19:46 #24| 1

er her slet ingen der bruger det der "viskelæder" man kan rense skraberbladene med? Har et par kammerater der er vilde med det. Det er noget med at bladene faktisk ikke er sløve, men blot fedtede og hakkede, viskelæderet fungere så lidt som et strygestål.


Personligt er jeg så lidt mand, at en pakke engangsskrabere og min barbermaskine holder et år.


Edit, link indsat http://www.razorpit.com

Redigeret af grovfil d. 05-12-2015 19:48
05-12-2015 20:18 #25| 0

Mht. korrekturen, er det iøjnefaldende, at I skal tjekke op på hvad der skal i et og to ord.

05-12-2015 20:32 #26| 0

Hvorfor er anmeldelserne fra hjemmesiden ikke på jeres FB-side?

05-12-2015 20:46 #27| 1

Enig med de andre fjern anmeldelserne og indsæt i stedet link til trustpilot, et meget bedre salgsargument at i godt tør vise et direkte link til en side der er lavet til at kommentere på virksomheder.

05-12-2015 23:37 #28| 2
Moderator

Det er iøjnefaldende, at den helt håbløse sætningskonstruktion i de tre anmeldelser er helt ens. Det er ganske tydeligt, at de er skrevet af den samme person.


Det får siden til at virke både uprofessionel og utroværdig. Stram op!

05-12-2015 23:55 #29| 0



DoubleAcesDK skrev:Enig med de andre fjern anmeldelserne og indsæt i stedet link til trustpilot, et meget bedre salgsargument at i godt tør vise et direkte link til en side der er lavet til at kommentere på virksomheder.

Jeg vil hellere opfordre dem til at undgå trustpilot og deres usympatiske måde at drive deres side på.

Men ja drop anmeldserne, med mindre de bliver mere troværdige.


05-12-2015 23:56 #30| 11

"Peter Andersen" fra anmeldelserne i bunden er en flot fyr, men han får også fikset sine tænder i USA:

http://www.balldentistry.com/oral_surgery/wisdom_teeth_info/

Og bliver klippet i Aalborg:

http://www.sweetdeal.dk/deal/aalborg/cut-n-skin-aalborg-291112

Og hedder Matthew nogle gange...



05-12-2015 23:59 #31| 0
Moderator

http://www.aliexpress.com/store/product/For-US-Euro-Aus-market-customized-5-blade-razors-for-shaving/1738171_32333683474.html


Bare hvis man ikke vil have den på abonnement... Jeg er ganske overbevist om, at de også kan levere løse hoveder ;)

06-12-2015 00:24 #32| 0

http://www.alibaba.com/product-detail/Chrome-Coated-Replaceable-Shaving-6-Blade_60355167923.html?spm=a2700.7724838.0.0.zg98uR


Eller hvis man køber 1000 ad gangen...

06-12-2015 00:24 #33| 2
clrawe skrev:"Peter Andersen" fra anmeldelserne i bunden er en flot fyr, men han får også fikset sine tænder i USA:

http://www.balldentistry.com/oral_surgery/wisdom_teeth_info/

Og bliver klippet i Aalborg:

http://www.sweetdeal.dk/deal/aalborg/cut-n-skin-aalborg-291112

Og hedder Matthew nogle gange...

Haha, nice find.


@OP

Hvis I vil noget seriøst med jeres forretning, bliver I sgu nok nødt til at bruge hovedet lidt mere. Jeres fremgangsmåde so far gør jer kun til grin. Internettet er ikke et nyt fænomen, folk har set utallige latterlige lokke-annoncer/reklamer og er efterhånden blevet snu nok til at gennemskue dem. I skyder jer selv i foden ved at betragte jeres kunder som fjolser, hvilket er hvad I gør med fake-anmeldelser som denne.

Redigeret af NyBrugerUdenTøj d. 06-12-2015 00:27
06-12-2015 08:45 #34| 0

Hold nu op en amatøragtig side...er der nogen der ikke er "iværksættere" idag?

06-12-2015 11:14 #35| 0

Jeg kan btw anbefale Harrys.com for Barberblade etc.

Hvis man nørder Twit-podcasts har manhørt om dem og de holder.

god søndag

06-12-2015 11:50 #36| 0

"Bossblade blev startet da behovet for et billigere alternativ til de etablerede spillere som Gillette og Schick, nærmest var ikke eksisterende. Vi har fra starten haft et ønske om at sælge kvalitets skrabere til en fair pris, og dette er muliggjort, da vi hverken har fordyrrende mellemled eller butikker der skal have en bid af kagen, vores skrabere kommer direkte fra fabrikken, til vores lager I Danmark og ud til vores medlemmer. Dette medfører at vi kan sælge vores produkter til en utrolig skarp pris!"


Nej nej nej....!

06-12-2015 11:58 #37| 3
Moderator

Bare lige for at opsummere:

Et par unge iværksættere vil starte en forretning, hvor de sælger barberskrabere på abonnementsbasis. Ambitionerne er er skabe et brand. På sigt vil man tilføre yderligere produkter, og arrangere events under brandet.

Pros:
- fin ide med events. Cult har gjort det med stor succes.
- entusiasme

Cons:
- man kan ikke skabe en brand med grundlag i en masseproduceret kinavare, man blot får stemlet eget navn på.
- skulle det begynde at gå fremad, vil i blive ramt af en tsunami grundet navnet. Google "bossblade". I er ikke de første.
- der er ingen professionalisme over hjemmesiden. Sproglige fejl, falske anmeldelser og lånte billeder.

Der findes ingen shortcuts til succes. Ideen er som sådan fint. Men det kræver lidt mere. I skal have et unikt produkt - altså noget i får produceret eksklusivt til jer. I skal engagere nogle professionelle, der kan markedsføre jer. I skal finde et navn, der ikke giver jer problemer i fremtiden.

Jeg gætter på, i ikke har lagt den store startkapital i projektet. Det vil være en nødvendighed her.

06-12-2015 17:18 #38| 0

Det bliver sagt meget godt i #37. Når I så er nået dertil, at hjemmesiden spiller osv, skal I lige være klar over, at I er oppe mod magasin-giganten Bonnier, som jeg antager har en del mere kapital at rykke med: http://shaverandsons.dk/

Og de har et unikt produkt, en lækker hjemmeside + kapitalen til at udøve relativt aggresiv markedsføring (der kører en del remarketing over Facebook og Google mm.)

P.S. Deres produkt er ret lækkert. Jeg bruger det selv.







← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar