Noget specifikt du vil vide?
Jeg bor i Barcelona paa tredje aar nu, saa kan da sikkert byde ind - mener jeg har haft skrevet i andre traade om byen og hvad der skal ses men kan da lede lidt efter det og vende tilbage.
Personligt koeber jeg ogsaa for det meste via Barcas egen side - foerhen brugte jeg en kontakt til billige pladser men han er desvaerre flyttet.
Jeg tager gerne billetter enten taet paa et hjoerneflag saa jeg kan faa close up pics ellers i midten som jewr ogsaa siger for bedste overblik:
Afhaenger ogsaa af budget :)
Jeg er ok glad for saederne i C'et eller deromkring (se billede) men har som sagt ogsaa siddet nede ved hjoerneflaget et par gange og det er da en fed oplevelse af have messi der kommer ud og tager hjoernespark (i den ene halvleg) :)
Saa er du et par meter fra ham til super pics!
Restauranter kan du ogsaa sige til hvilket prisleje vi er ude efter og saa kan jeg naevne et par styks - til tapas er Cerveceria Catalana pretty much nuts men haardt at faa plads men de har aabnet en ny en der hedder Vinitus og efter min mening er det helt paa linje i kvalitet, bare ikke saa kendt endnu men lettere at faa plads.
Afhaengigt af hvem du er her med, dame eller ven samt budget, saa er der ogsaa ABaC som er en af mine favoritter til michelin stjernet nydelse.
Hvis ikke set foer saa skal Sagrada familia vel ogsaa ses - jeg er paa ingen maader troende men den er ret cool indeni.
Vejret er selvfoelgelig ikke nuts pt, har vel vaeret smaa 20 de sidste par dage med 23-24 i weekenden saa en tur langs havnen/stranden er stadig ok rart og byens bedste paella findes paa stranden hos Xiringuito Escriba (hvis nogen saetter tvivl om den paastand tager jeg gerne kampen! Det kan ikke debateres... haha).
Ved havnen finder du La Mar Salada som til fornuftige penge er en af mine foretrukne seafood restauranter - selvom den ligger paa en max turistet gade skal du ikke kimse af den... :)
Hvis i skal paa natklub saa er Gatsby ret cool, der kan man ogsaa spise foerst og der er shows mens man spiser og drikker - cool sted i 20er stil og ellers er der selvfoelgelig alle stederne nede ved Port Olympic saasom Opium og CDLC osv samt en af mine personlige favoritter i Boca Chica og Boca Grande midt i byen - Chica er deres bar og Grande er deres restaurant, begger ret gode med Chica som et gansske hyggeligt sted til en drinks, men er i den finere ende, saa afhaenger ogsaa af temperament.
Men du siger til hvis du vil vide mere, og naevn hvis der er budget og hvem du er her med, da der er forskel paa hvor man gaar hen om det er med damen eller vennerne.
Hygge
Torben
Redigeret af G-B-P d. 18-11-2015 11:01