Sakset fra Pokerpages blog:
Monday, 12th of March 2007 02:05 PM
Daniel Negreanu just called the floor to invoke a penalty on another player. The player was unaware that there is a rule against checking the nuts on the river, and now has to serve a one-orbit penalty. The rule is in place to prevent players from soft-playing.
WTF er det for noget? Er det noget nyt, eller noget specielt de spiller med i San Francisco, hvor der også er noget bounty på nogle af spillerne.
Bay 101 WPT event
Nye WPT regler, lavet for at forhindre collusion, hvis du har the nuts på riveren skal du bette. Kan ikke huske om det kun gælder hvis du er last to act, men det tror jeg. Har stået i ace mag.
Snoogs
er helt sikkert kun når man er last to act ellers giver det ingen mening. Problemet er bare, at der findes donks der ikke ved at de har nuts.
Hvad sker der hvis boardet er nuts? TJQKA ingen flush? skal sidste mand så bette? =)
"Kan ikke huske om det kun gælder hvis du er last to act, men det tror jeg."
Det håber jeg da..
Ellers er det da en håbløs regel!!!
De snakkede også om emnet på The Circuit for nogle uger siden..
Her blev det blandt andet diskuteret, at hvis boardet hedder AKQJ2, uden mulighed for flushes, og du sidder med 10eren (aka nuts). En mand better ind i dig, og du VED han ikke caller et raise med andet end 10eren, om det så var lovligt bare at calle for at se den anden spillers hånd?
Jeg ved ikke hvad de fandt ud af, men det er helt sikkert en regel der kræver en del forklaringer og uddybelser.