Det er på 9101 hænder. Ved godt det ikke er mange hænder men 13.50 er vel fint nok...problemet er at jeg har svært ved at rykke op i NL50.
Har ca. 740$ stående og har dermed BR til det?!, men syntes jeg blir alt alt for tight og smider hænder jeg normalt ville skubbe på. Mit bedste bud er at jeg passer for meget på min BR, modsat mange andre går jeg aldrig op i level bare for at tjene hurtige penge.
Syntes måske bare NL25 giver for lidt og da jeg er vindende ville det jo være rart at lave lidt mere mønt ;-) En mulighed er selvfølgelig at jeg er super fisk i NL50 og erhversfisker i NL25...tror dog ikke forskellen er så stor igen.
Nogen der har prøvet det samme da de flyttede op i systemet? eventuelt nogen gode råd andet end at lade være med at tude over spildt mælk når jeg smider et buy-in?
Kim
BB/100 = 13.50 på NL25
Hvilket site spiller du på?
500$< er rigeligt med BR til at klare NL50 (selvfølgelig forudsat at du er vindende, hvilket det jo lyder til).
Men i starten når man rykker op i limit er det ikke usædvanligt lige at droppe lidt lære-getting-ude-to-$, så det er bare at komme i gang. Trods alt er der IMO ikke den store forskel på niveuet for NL25/50/100 ....
@Mads Møller
Spiller på Bet24 som er et pokerroom skin...spillerne stinker generelt, men der er så heller ingen rakeback osv. Indtil fornyligt var det kun muligt at multi table 4 borde, men prøvede i går at åbne 6 uden problemer...dog er min skærm alt alt for lille og min langsomme computer kan slet ikke følge med når PT kører i baggrunden.
Ny computerne og en udvikler der kigger lidt på MTH så blir jeg glad. MTH kører kun på party såvidt jeg forstår nemlig :-S
Men ja jeg skal nok bare lige smide lidt skillinger ud og så vænne mig til at stackes er lidt mere. Bare ikke fedt når man er nærig, hehe
Tror squ ik det handler så meget om modstanden! Men som du selv siger er der nok forskel på DIT spil! Det er en tilvendingssag!!! Du skal tro på at det du gjorde på 25 oz virker på 50!!!!! For det gør det!
@kenose
Det lyder som om du er en situation der minder om min. Jeg føler at jeg styrer NL25 med hård hånd men er stadig mere usikker på NL50 og NL100. Der er dog den forskel at min BR er 2.5K.
Jeg mener at det er bedre at rykke op i niveau langsomt frem for hurtigt, for der er ikke noget der haster. Tålmodighed og diciplin er nogle af de vigtigste dyder i poker.
Personligt arbejder jeg med et begreb der hedder "komfort zone". Når man spiller inden for sin komfort zone føler man sig godt tilpas og tilter ikke hvis man minster et par buy-ins. Ulempen ved at spille inden for sin komfort zone er at man sjældent får et "rush" da man ikke er bange for at tabe ens indsats.
P.T. arbejder jeg på at gøre NL50 til min komfort zone ved at spille nogle sessions på NL50 og nogle på NL25 (og enkelte på NL100). Du kan jo prøve at gøre det samme.
I øvrigt bør du have mindst 20xbuy-in for at spille på et niveau.
Held og lykke
sunek
Vent med at gå op i limits må være det helt klare bud. Du er ikke mental klar til det. De højere puljebeløb påvirker tydeligvis dit spil så du bliver for tight og ikke tager de rigtige beslutninger.
Mht. bankroll, så skriver du, at du har bankroll til NL50, men du har kun 740$ stående, hvilket svarer til lige under 15 buy-ins = i underkanten. Den generelle anbefaling plejer at hedde minimum 20 buy-ins.
Dog er du ganske godt på vej, 13.50 BB/100 hænder er rigtigt flot, men 9101 hænder er selvfølgelig heller ikke så meget, men stadig flot.
Evt. kan du spille flere NL25 borde på samme tid, hvis du ikke allerede gør det.
Men når du er klar til det mentalt, så vil du også være en vindende spiller på NL50, bare spil samme spil, som du gør nu, der er ikke store forskel på de to niveauer.
@ sunek
Prøver mig frem med 2 borde NL25 og 2 borde NL50...som regel hedder den 4 borde NL25, men med 2 af hver kan jeg vinde på karusselen hvad jeg taber på gyngerne..eller hvordan det nu lige er :-P
@Alle
Syntes jeg læste en tråd om AlexKP og hans BR management og der mener jeg den hed 250 for NL25 og 500 for NL50. Det var derfra jeg fik min ide om at jeg havde nok til NL50, men tager ofte fejl...hukommelsen i ved :-)
10 buy-ins er i hvert fald for lidt, medmindre du er indstillet på at gå busto, og sætte flere ind -> så har du jo ingen problemer =)
Teoretisk vil der altid være mulighed for at gå busto, medmindre man har en uendelig br, men mener at man plejer at sige 30 buy ins - det er så nok rettet mod lidt højere levels, og jeg vil da også mene at 20-25 buy-ins burde være rigeligt...