Først for alvor nu begyndt at bruge PT, men det virker som om at mange snakker om netop BB/100...
Hvor høj skal den være på et givent level før man kan sige det er godt?
Andre tal i PT regnskabet som er vigtige (uover de store grønne tal:-)
//Link
BB/100...
$VIP kontra Prf. raise. PRF skal være omkring 80-85% af $VIP
BB/100 omkring 5+ er fint.
Kommer an på limit vel.
Uden at have de helt store forudsætninger for at svare vil jeg alligevel prøve.
Ja hvad er en god winrate - den er i +. Men det jeg vil betegne som realistisk og tilfredsstillende for en dygtig spiller som er på vej op i limits vil jeg betegne som følgende.. (Når spilleren har slået niveauet med disse tal over en pæn sample, synes jeg man bør prøve sig af højrere..)
Til og med nl25: +10bb/100
nl50-200: +5ptbb/100
nl200-600: 5ptbb/100
nl600+ : Har jeg ikke forstand på..
Ptbb/100 på 5+ er meget flot, specielt hvis du spiller en del borde.
Jeg mener w$wsf % (won $ when seen flop %) er en af de mest undervurderede både modstanderens og din egen.
Jeg spiller lidt af det hele, men primært NL200 og NL400 samt PLO400 og PLO600...
@Turbo. Dig snakker Sailor jo positivt om ganske ofte, så lad mig høre hvad du synes:-)?
//Link
@Paula
Hvordan mener du man kan bruge w$wsf% profitabelt?
Jeg bruger den nemlig slet ikke.
Kommer jo an på stil, men w$wsf % er en indikator for hvor ofte du vinder potten. En succesfuld lag har ofte en høj w$wsf %. Jeg synes faktisk at w$wsf % er super overvuderet. De eneste stats der egentligt betyder noget er dem på bundlinjen.
Hvergang der kommer sådan en tråd her, er der altid nogle som kigger på deres 50k samplesize og ser de har en ptbb/100 på 6, men faktum er at det er langt de færreste der kan opretholde en sådan winrate over 300k+ hænder.
5ptbb er rigtigt godt på nl200+ ihvertfald.
Du skal være tilfreds med alt over 3, og en ptbb/100 på 2 er heller ikke noget at klage over.
det satme svært at holde den på 3 eller over ved mass multitabling på NL100.
Roida,
Den viser lidt det samme som aggr factor. Jeg synes bare den er lettere at bruge.
Jeg mener den sammenholdt med vpip kan bruges til at give en ide om hvilke hænder villain stacker af med, hvor ofte de bliver tricky osv.
En regular tagfish (20/12-ish) med en w$wsf% på 30 fyrer ikke mange second barrels, c/r light osv.
En 60/12 fisk med en w$wsf% på 50 stacker rigtig let af, bluffer osv. En 60/12 med en w$wsf% på 25 er langt mere nitty postflop.
Det er skidt formuleret, men har lidt svært ved at formulere mine tanker, også derfor det halvsvage første svar.
edit: micki,
Det var ikke nødvendigvis forstået som den med den højeste w$wsf% er den bedste, har den største pik osv.. Det handler selvfølgelig om balance og modstandere. De bedste spillere jeg spiller mod har dog oftest en relativt høj w$wsf%.
En succesfuld tag burde have en større w$wsf% end en succesfuld lag er jeg i øvrigt ret sikker på.
"Hvergang der kommer sådan en tråd her, er der altid nogle som kigger på deres 50k samplesize og ser de har en ptbb/100 på 6, men faktum er at det er langt de færreste der kan opretholde en sådan winrate over 300k+ hænder."
Hænger også meget sammen med at folk rykker op i levels når de har 50K hænder med 6+ ptbb/100.
Tak for svarene - jeg poster herinde når jeg har nået de 300k+ hænder:-) Så kan vi tage det som et konkret eksempel - men målet er da sat til 5, så må vi se om det viser sig at være urealistisk...
//Link
@Q-link
Jeg stiler også altid efter en (PT)BB/100 på 5. Det kan godt lade sig gøre over en stor samplesize..
@Q
Hehe, well jeg aner det ikke, blander mig bare. Har aldrig rigtig brugt PT og kender ikke min egen. Men skulle mene at på nl200 og 400 er 5 klart muligt, måske lidt højere også.
Hey er der nogen der har en ide om hvor meget value der ligger i at bruge PT. Tænker nogengange på at lære at bruge det, men får aldrig taget mig sammen, og indtil videre har det heller ikke været nødvendigt :)
Mener i øvrigt ikke det skulle være umuligt at holde 10 BB/100 på NL1000, men hvad ved jeg :)
@kalsen.
Det jeg skrev var med henblik på at fortælle hvor meget jeg synes der skal til for at skifte en takst ud med en højere, da jeg synes det er afgørende og et omdrejningspunkt for denne diskussion.
Om man kan holde en ptbb/100 på 10, når vi taler nl1000, skal jeg ikke kunne afvise. Men er det tilfældet, så kan man nok tilstrækkelig meget chef til at slå nl2000 for 6-8, og så går det sjove ligesom af ved at rense nl1000..
Btw, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad folk som MarkP, Sasuke, tox, hilberado, Asger_b, Goofy, Phear, laur osv siger til dette emne.
Hvad kan I lave på nl600-2000 såvel 6max som HU, og hvornår mener I man bør rykke op..?
Har set en 2p2er have en pttb på 6.6 @ NL600 over 300k hænder. Nu ved jeg ikke om jeg husker rigtigt, men mener faktisk at Sasuke havde en pæn pttb på NL1K i hans tidligere partydays - Selvf også over en stor sample, men kan være han selv kan sige lidt om det ;)
W$WSF synes jeg også er interessant.
Folk der har en lav w$wsf er typisk spillere der bare spiller deres kort. Har man en lav w$wsf så misser man typisk en masse spots hvor man kunne vinde potten med et bet eller et raise. En lav w$wsf tyder også på at man har en ubalanceret bluff strategi (bluffer for lidt).
Et problem som jeg synes jeg har set nogle steder mht. bluff er, at alt pludselig bliver absolut og at der ikke tænkes i EV.
Det er f.eks. ikke noget problem at lave et $5 bluff, men et $35 bluff i en stor pot bliver aldrig overvejet, for "hvorfor skyde over et kvart buyin af på et bluff"?
cbh79 : Hvad er et godt W$WSF.. Er 40% godt, eller i underkanten. Kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide :)
Alle : Hvad betyder det der BB/100 nøjagtigt.
BB/100 = Vundne big blinds efter 100 hænder.
PTBB/100 = Vundne Pokertracker big blinds (2*BB) efter 100 hænder
Salo. Så hvis den ligger på 5 har man kun vundet 5 bb ud af 100 hænder. Det lyder ikke af meget, og hvordan kan ens W¤WSF så ligge på omrking de 40. Hver gang man vinder en pot, vinder man jo en BB ?? :/
Er der tale om multitabeling (4-9 borde) afgiver man naturligvis noget EV, da man ikke har lige så gode muligheder for at få solide reads på villans i den konkrete session og også misser visse villans som evt. steamer mv. Et væsentligt redskab for mig er derfor at have PT og PaHud og supplerer disse med nogle specifikke reads på villan.
Jeg selv spiller ofte 4-9 borde og læner mig derfor selv utroligt meget op ad ovenstående.
MULIG PTBB/100h:
Hvad en solid spiller kan ligge på i ptbb/100h afhænger jo ikke blot af ens eget spil, men i høj grad også af modstanderens... jeg selv går utroligt meget op i table selection og sætter mig ikke på et bord uden der min. er en fisk jeg kender.... bruger man denne strategi og ikke lader sit ego styrer, mener jeg bestemt nok det kan lade sig gører at slå nl1k med min. 6-7 ptbb/100h og nok også lidt mere
RYKKE OP:
Jeg mener ikke man kan sætte en eller anden grænse for hvor mange ptbb/100h man skal kunne slå et givent niveau med, før man kan rykke op. BR er selvfølgelig vigtigt, men evner man at rykke ned hvis man taber, vurderer jeg ikke eks. 30 buy ins er nødvendig.
Det der dog for mig er helt afgørende er, at man ikke sætter sig med scared money... hvis man kan mærke på sig selv man ikke lige tør skyde 2. barrel når man ellers har analyseret sig frem til det er fornuftigt og ville have gjort det hvis man sad på ens "normal limit," skal man se at komme væk..... Selv små ændringer i en vindende spillestil kan let medfører at man bliver tabende.
Jeg selv tænker ikke så meget på hvilket limit jeg spiller, fokuserer udelukkende på hvor fiskene sidder og kan derfor sagtens sidde og spille et nl200 pund bord samtidig med jeg sidder og spille nl5k (bevæger mig dog sjældent ud over disse limits - længere nedad bliver jeg for ligeglad med pengene og over nl5k bevæger jeg mig ud over min comfort zone).
@Laur
Hvad har du af PT-stats på mig?? ved vi har spillet meget, så du må have noget :)
Bliver i øvrigt lige nødt til at nævne at det selvfølgelig spiller en stor rolle hvor stor ens hand-sample er når man kigger på winrate. Altså der er kæmpe forskel på om man ser på 50k hænder eller 500k hænder.
27/19/7,74 = Maniac :-) ej har 1k hænder på dig, så bruger det mest som indikation af at du er forholdsvis LAG. Dine "korrekte" stats kan jo sagtens variere fra mit read, men er vel næppe 20/15/2 :-)
ok er det de 7.74 der er maniac-agtigt?? Har set andre have mig til noget:
27-30/19-23/4-8....så det passer nok meget godt.
Men har du den der: w$wsf %??
Jamen grunden til jeg spørger er fordi jeg ikke har pokertracker, så er bare nysgerrig efter mine egne stats, har ingen ide om hvad andre spiller.
Hvem synes du i øvirgt er gode spillere på crypto NL500-NL2000??
hmm der er et par stykker, men ham Anonpg1 er rimelig skrap, ellers ligger jeg ikke så meget mærke til de gode spillere.... jeg ligger kun mærke til fiskene :-)
hmm ja Pard01 (altså den nye, han kopierede jo navnet fra en af de helt store fjolser på Inter) er temmelig aggrasiv og ganske solid.... jeg syntes dog faktisk han er for aggrasiv. Efter jeg har spillet noget tid med ham, har jeg vundet en del over ham, han har lidt en tendens til at overspille sine marginale hænder....
@ laur
har du et andet nick end wood og laur?
mere fordi jeg aldig har set dig spille nl 5k. Synes altid du sidder på nl 500 og nl 1k. En sjælent gang nl2k.
måske :-)
Men jf. min PT har jeg over de seneste 80k hænder i gennemsnit spillet NL1100...... så nej, som jeg har skrevet i flere indlæg spiller jeg som ofte NL500 usd - NL2000 usd og tager så skud på NL5000 usd når der er fisk..
Hva da?
Ja Pard er solid, snakkede en del med ham i St. Kitts, ung sympatisk englænder, men han har altså også leaks :)
Anonpg kan jeg heller ikke lide at spille mod, selvom hans aggression er gået væsentligt ned siden for et halvt år siden. Han er den type hvor det gælder om at ramme sine hænder, da han stacker alt for light af.
Ellers synes jeg også loosegoos og wood er ret hårde at spille mod :)
why sidder du med 3/4 buy in paa NL1k Kalsen?
fordi jeg er det sløveste menneske i verden, det der med at reloade, orker jeg ikke altid lige :)
spiller du med??
haha ok...troede ingen kunne overgaa mig :)
nej er ikke oppe i de luftlag........endnu :(
Why? U wanna play?
Svoemmer rundt paa NL100...
Will do...skal lige igennem de her +)#&_(^@#%^#@!% donks der caller OOP med K3 og rammer fuldt hus osv....
hmm over 20 buy ins...er der et saftigt spil igang eller hvad?
Ok...ja til NL100 som jeg jo fedter rundt paa :)
Troede du jeg havde gang i en raket?
Ok så bliv hellere dernede, du skal nok have min $15k for at spille NL500 vil jeg sige.
Grinding > raket :)
giv mig en maaned saa ses vi ved bordene :D