Hej alle
Har forsøgt at finde en formel til beregning af BB/100, er der nogle der kan være behjælplig med en formel til dette?
Hvad bør en BB/100 ligge på? (med andre ord hvornår er man det man kalder en vindende spiller?).
Spil godt:)
BB/100
BB/100 beregnes af programmer som PokerTracker.
Det er et udtryk for hvor mange big bets du vinder pr. 100 hænder.
Big bets svarer til 2*big blind, dvs. at hvis du har en BB/100 på 2 på nl50
vinder du $2 pr. 100 hænder. (0.5*2*2)
For at kunne kalde sig selv en vindende spiller, skal BB/100 selvfølgelig bare være over 0.
Jo højere limit der spilles, jo lavere vil en fornuftig BB/100 selvfølgelig være.
Men for en micro/lowstakes spiller vil jeg mene at en 7BB/100 er meget fornuftigt.
Bare lige en hurtig rettelse til Trols ellers fine indlæg..
BB/100 står for Big blinds pr 100 for NL og Big Bets/100 for Limit spillere ;)
PTBB er pokertracker's standard setting (som kan ændres) og er simpelthen bare 2x big blind/bet ;)
Kan vi ikke få nogle tommelfingerregler:
Hvor stor en BB/100 holder vindende spillere på diverse levels?
Nogen, der vil melde ud?
Og hvor stor en sample bør man kigge på? - det giver jo ikke mening at kokludere noget ud fra 10k hænder, men er 50k nok, eller 100k?
100k samples som minimum vil jeg mene.
Du kan altid finde standardafvigelsen og variansen på dine PT tal (ved bare ikke lige hvor i PT3)
selv for vindende spillere med 100k samples er variansen i bb/100 hands gigantisk jo.....
altså hvis den samme, spillede 100k hands x2 eller x3, kunne afvigelsen i bb/100 hands sagtens være meget meget svingende...
men jeg er ikke helt med på hvad i vil bruge det til, fordi det næste spørgsmål er så, hvis du ligger 4 bb/100 hands på dit level, men kan se du er fx hvad der svare til 1 bb/100 hands, i winnings mindre end du burde (i følge sklansky $) burde du så ligge på 5?