Overskriften siger alt!
Pan's Labyrinth er mit bud!
Bedste film 2007
The Prestige.
Hvis man kan kalde det 2007. Ellers af de film jeg har set i bioen må det være bourne ultimatum. Kun fordi jeg elsker Bourne trilogien.
Pan's Labyrinth
300
The Bucket List
Det må være mine favoritter..
Martin Scorsese´s "The Departed"
eller
Sidney Lumet´s "Before the Devil knows You´re dead"
Kan godt være jeg er lidt farvet af, at jeg lige har været inde og se den.
Men Gone, baby gone er et stærkt bud.
Ellers Bourne Ultimatum.
Synes btw. at 2007 har budt på flere downs than ups. De fleste højt profilerede treere, som Pirates, Spiderman, Oceans har alle skuffet max.
Mit bud er helt klart The Great Debaters, American gangster begge film med Denzil washington.
debaters
imdb.com/title/tt0427309/trailers-me60544458
gangster
imdb.com/title/tt0765429/trailers-me60061652
The Great Debaters så jeg her den anden dag - endnu en rigtigt god film med Washington - han har efterhånden lavet nogle stykker...
Mr. Brooks må da også komme ind i en top 5.
www.youtube.com/watch?v=BQERrAfoNFk
@Hænning
100% enig, der har været virkelig mange skuffelser i 2007 bl.a. de film du nævner. Pans labyrinth og The Departed ser jeg som 2 af årets bedste film.
Tror 2008 bliver et godt film år, mange spændene film på vej bl.a. Indiana jones 4, Cloverfield, The Dark Knight
ved ikke om det er den bedste men jeg er vild med,
Grindhouse (Death Proof) af Quentin Tarantino, kan man lide hans film så skal i se denne superfilm.
Ratatouille og Superbad - var et lorte år!
Største skuffelse: death proof - *GAB*
Glæder mig til No Country for Old Men - blvier helt sikkert den store vinder til Oscars i februar.
Jeg mener helt bestemt, at "kærlighed på film" er det største danske filmiske kunstværk i flere. år, og da de fleste film jeg har set derudover har haft et mere eller mindre tydelig ambition om at tække masserne, må den stå som årets filmoplevelse for mit vedkommende.
Spændingen mellem det brutale og drømmende, det barske og æstetikken, fungerer simpelthen enestående.
Hmm, egentlig et rimeligt skuffende år. Pan's Labyrint var god og original, så den må tage titlen for mig. Mangler at se Persepolis.
Mange af de 'store' amerikanske (American Gangster, The Good Sherperd, The Departed etc.) var okay, men skuffende i forhold til deres potentiale.
Til gengæld har 2007 stået for nogle fantastisk dårlige film - Epic Movie og Hannibal Rising for at nævne et par stykker.
MADNESS... THIS IS SPARTA...!
300 ftw
Pans Labyrint for originaliteten og sammenblandingen af eventyr og realisme midt i den spanske borgerkrig.
Og The Departed, fordi den jo er supersej og Jack Nicholson og Leo spiller så godt.
En tredje kunne være Sommerfuglen og dykkerklokken..?!! hvis der er nogen herinde der har set den.
300 som årets bedste film? - gotta be a joke..
sås der og godt nytår
The Departed er ikke fra 2007 så stop galskaben!
Pans labyrinth var flot og original men synes da ikke det var en virkelig god film.
Er jeg den eneste der synes Ratatouille var ownage?
Jeg er med på Pan's Labyrinth, virkelig fed film!
1.Before the Devil knows You´re dead
2. Day Zero
3. 30 days of night
4. The Brave one
1. Departed
2. Pan
3. Bourne
4. Death Proof
Ser i den grad frem til No Country For Old Men.
Rise of the footsoldier
The prestige
Superbad er bedste komedie jeg har set.
Og så selvfølgelig All about Ass 31.
The Departed er fra 2006!
I 2007 synes jeg at f.eks Eastern Promises er virkelig genial.
Pan + Mr. Brooks var også meget gode.
hælder selv stærkt til Mr Brooks, så den ved et tilfælde i Prag, da det var en af de få der gik på det tidspunkt, der ikke var oversat. Har ikke haft mulighed for at gense den i Odense, så den ringer nok ikke en klokke hos den almene dansker.
Pooh
3:10 to Yuma
American Gangster
Mr Brooks
The Simpsons - årets sjoveste
Pans labyrinth og Prestige er fra 2006 - btw næste år kommer Batman 2 fra Nolan, The dark knight, bliver stort.
Pans Labyrint og Inland Empire er mine bud.
Mr Brooks så jeg forleden og var ganske godt underholdt men det er en film med en masse svagheder.
Ikke mindst "sidehistorien" med Demi Moore som er helt håbløs.
Mr. Brooks er en klasse film!
Fracture gjorde det faktisk ganske udmærket for mig! Hopkins spiller genialt, men synes generelt, at historien halter en smule...
Jeg giver også Jer andre ret i, at Mr. Brooks ikke var helt skidt :)
Årets største skuffelser må være The Zodiac og 300... SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ langt fra at indfrie bare 1/10-del af mine forventninger X-]
Btw for folk der ikke skal grinde har dr1 har iøvrigt et par gode film i aften. Heat af Mann med Pacino, Di Niro og Kilmer. Suveræn film. Efterfølgende Mullholland drive, en af de gode lynch film man næsten kan forstå..
The prestige FTW
Eastern Promises er sq en sikker 2nd place
American gangster er osse go men har desværre nogen mangler og episoder som ikke holder.
jegersqok
Min stemme går også til Pans Labyrint og så også lidt hæder til Futurama Benders Big Score (mest pga. gensynsglæden med Futurama)
@SimonSays
hvis man lige læser lidt om Mulholland Drive efter man har set den (f.eks. reviews på imdb), så giver den faktisk perfekt mening hele vejen igennem :)
Pans labyrinth er fra 2007 ifølge imdb.
Synes the Prestige var noget så skuffende
*SPOILER*
flot film og univers men simpelthen for plat at de har en maskine der kan lave kopier af mennesker - jeg sad måbende tilbage.
*SPOILER SLUT*
Næh så er jeg mere til the illusionist.
Husk også Crash i aften
Bedste film: Hot Fuzz
Jeg mangler dog stadig, at se flere af de film, som flere af jer nævner (Pan's Labyrinth, Mr. Brooks, Superbad, Eastern Promises).
Største skuffelser: Pirates 3, Death Proof, Lucky You.
Traileren for PAN slutter med: in theatres 2006
.. og jeg kan overhead not see det spændende i den film ved at se traileren.
Kan slet ikke forstå, at der er så mange af jer, som roser Pan's Labyrinth til ligefrem at være årets bedste film.
Ja vidst, det er da en meget god og flot film, men ligefrem årets bedste vil jeg næppe mene. Men den er bestemt et se værd.
Earstern Promises, The Kingdom og The Bourne Ultimatum, synes jeg selv er nogle af de bedste film dette år.
Sætter mig til at se Stardust her omlidt - i følge IMDB er den da vidst også værd at nævne i denne sammenhæng.
den nye med far til fire ... den er så god
Apocalypto, Fremragende underholdning
Bourne Ultimatum
Og Pan's Labyrant :-)
Martino
sidiocs.myminicity.com/ind
Pans Labyrint ftw.
Hvis man ikke synes det er en af de bedste, hvis ikke den bedste, film i 2007 er man sgu afstumpet.
Uden tvivl American Gangster.
Suveræn skuespil fra både Denzel og Crowe, fed action og gennemført stil.... Så thumbs up herfra :-)
No Country for Old Men - yes plz!
Eastern Promises (leveret mega-tørt, uden antydning af smil) 'Aah.. Joke'
Bourne
Superbad
3:10 to Yuma (måske fordi jeg så den for et par dage siden)
Edit: The departed og Apocalypto var at finde på min 2006 liste btw
Pan var overraskende god, men syntes også Apocalypto var sublim.. Ellers mange gode bud i tråden som jeg er ret enig i...
Michael Clayton var nok årets mest kedelige film IMO....
Der gik lige 1h15m før der skete noget som helst.. det tog så 10 minutter, og så var den så bare halvkedelig resten af filmen...
Så I am Legend den anden dag.. synes jeg fandme er en fed film.. udover det må jeg sige jeg er med på The Departed som en af de bedste film i år.
TOGO
Synes Michael Clayton var god. Tilda Swintons præstation var en oscar værdig, som bedste birolle.
Udover nogle af dem der er nævnt, så levede David Fincher op til mine forventninger med Zodiac.
Children of Men har den bedst filmede scene. En lang scene hvor man følger Clive Owen i en bygning, bl.a. op af en trappe.
Nogen der fik set "Sig du elsker mig", "Reprise" eller "Inland Empire"?
Die Hard 4
Jeg mener det seriøst, men kan godt selv se at det er et skråplan!
Mr. Brooks ----> kan folk da ikke mene seriøst...
Zodiac var i øvrigt ganske glimrende.
Rent underholdningsmæssigt var Die Hard 4 i øvrigt helt i top. Enig...:-)
Last King of Scotland - kom den til DK i 2006 eller 2007?
Ellers er det også et bud!
pirates.
Tror i øvrigt at "There Will Be Blood" af Paul Thomas Anderson med Daniel Day-Lewis bliver den helt store Oscar vinder og i øvrigt helt sikkert en fantastisk film.
Children of Men er nok på min top 10 over dårligste film nogensinde. Jeg så halvdelen og blev nødt til at stoppe med at se den og det kommer altså fra en mand som har set Adrenalin med christopher Lambert til ende.
Hvad er det folk synes er godt i den, udover at mænd tilsyneladende kan have uforpligtende sex med kvinder uden at frygte for børn senere?