som overskriften.
hvad er jeres bedste win streak i 6 max sng og i fullring
p.s. :) fun-money gælder ikke :P
bedste win streak 6/10 max sngs
Tog engang 3 10-sæders i streg. Sker alligevel kun 1/1000 gange, hvis man breaker even :P
er matematikken virkelig så simpel bagved? så for at lave en win streak af 4 gør man dette 1/10.000 gange etc.? hvis man så har en roi på givent limit af 10%.
er det så bare at tage 10% af 10.000 så det sker en ud af 9.000 gange
eller...
er det i virkeligheden 9x9x9x9 = 6561
eller eller har jeg bare en morgen tåger :)
har også kun vundet 2 i streg, dog har jeg engang tilmeldt mig 2 x 360 mands tours som jeg begge vandt, dog en skam det kun var 10c BI
matematikken tager ikke højde for skill... 1 af 6561 gange, giver kun en indikering af vinderchancerne for 4 sngs i træk, hvis alt er stillet til tilfældighederne.. og den tanke er jeg ikke meget for!!!...
Jeg har dog ikke en måde at beregne folks skill på...
bonus spørgsmål, hvis man nu skal beregne itm chancerne f.eks. ved 6 max hvor der er betaling til de første 2.
dette må give 2 ud af 6 mulige - > 1/3? bliver regnestykket så 3x3x3x3 for at få 4 itm placeringer i træk hvis vi altså er break even
så det jo dejligt sygt at læse om de sider
der giver guld og grønne skove hvis man kan tage 5 sejer på stribe.. derefter skal man sende dem en mail og er man den første får man 20.000$ he det er jo som at sige finder du en uge med 2 mandag få du en ½ mil $
eller...
er det i virkeligheden 9x9x9x9 = 6561"
Nej. For man kan jo godt have en ROI på over 100%. Dette er jo ikke ensbetydende med, at man vinder 100% af 10.000 gange ;)
Det samme gælder dit andet eksempel.
Det er lidt svært at regne ud, når man tager edge i betragtning, og det er vel ikke tilstrækkeligt kun at tænke på sin egen ROI. De andre ved bordet, har jo også et forskelligt niveau.
Det er meget nemt at regne det ud, hvis alle bare er lige, og det giver alligevel et meget godt billede af situationen.
angående det med itm i 6-max, så er det korrekt regnet ud.
oki takker for svar. findes der nogen ca. løsning da jeg godt kan se ved nærmere eftertanke at roi gør regnestykket noget mere kompliceret end først antaget.
evt. en tommelfinger regel :)? eller rykker roi beregningen ikke nok ved selve regnestykket til at det kan betale sig at regne ud :p?
jeg tror sandsynligheden for at vinde x antal i streg er større end det i kommer frem til, er dog ikke helt sikker.
Det i regner på er sandsynligheden for at spille x antal sng og vinde dem alle sammen, f.eks. sætte sig og spille 3 sng og vinde alle tre. Men i virkeligheden har man jo både spillet en sng før disse, og man vil også spille en sng efter disse.
Det vil f.eks. sige at hvis du på et tilfældigt tidspunkt vinder 2 sng i streg, så er der både en chance for at du har vundet den sng du spillede lige inden disse, eller at du vinder den sng du spiller lige efter. Dvs. sandsynligheden for at vinde den 3. sng i rækken er dobbelt så stor.
Ved dog ikke hvordan man regner den helt rigtige sandsynlighed ud for x antal vundne sngs i streg i en kontinuerlig række af spil. Hvis nogen ved dette kunne det være lækkert at høre, har altid godt kunne tænke mig at kende de rigtige sandsynligheder bag de der jackpot sngs.
Tror ikke man skal tænke på det på den måde. Hvis man breaker even vil der være 1/10 chance for at ramme bag kæden af vundne og hvis det sker ganger man sin samlet sandsynlighed med 1/10. Dette gør man indtil man taber en kamp.
Men det er før min første kop kaffe så kan tage fejl :)
Vandt 4 5-sng igår i streg må være min rekord. Sover altid bedre oven på sådan en dag.
man skal også overveje at en breakeven spiller faktisk slår spillet med 10% dog går det jo til huset hver gang, men det er heller ikke taget med i beregningen.
tror det her er way off men prøver anyways. er matematisk geni, øhhhh enig med jer andre :o)
i en 10 mands sng hvor man spiller med en roi på 10%, altså han slår raken og får endda 10% ekstra. og da 10% går op med 1 spiller kan vi således trække to fra. så en win streak som vindende spiller på 5 må være 8^5 :)? eller er det igen totally way off da roi ikke kan medregnes på denne måde
Da jeg startede i sin tid og spillede én FR ad gangen på $2,5+0,5, havde jeg et løb på 10 stykker ITM, hvoraf 8 var 1. pladser.
Jeg holdt styr på dem i et excell-ark, der desværre er hedengangent med min gamle PC. Men jeg husker, det var fra nr. 31 til nr. 40, jeg spillede, og jeg troede, jeg var verdens bedste pokerspiller baseret på de 40 SNGs. c",)
Iøvrigt vinder jeg i ny og næ alle 4, når jeg 4-tabler $20+2 idag, men jeg har endnu mere jævnligt no-cashing sessions. :0(
Var engang i Prag og spille live.
Sad med en englænder den ene aften efter vi var bustet og så ham spille 215 dollars på stars, blev overrasket over hvor ringe modstanderne var (spillede udelukkende cash online dengang).
Åbnede 4 stk. 109$ 10mands speed på party på hotellet næste dag for lige at prøve, 3wins og 1 3.plads, små 1300$ overskud :)
hej
har lige et spørgsmål spiller selv kun 45mands sng og mtt i 45mands hvad skal ens roi ligge på før det er godt håber en der kan hjælpe på forhånd tak kaktus
Jeg har 4 gange vundet 5 i træk.
Det var de på crypto og deres thunder sngs 6 max.
alt hvad der er plus er godt kaktusdude. hvis du har +10% roi over en sample på 1k+ så er det ganskeflot :)
Min mate kom itm i 13 SNGs i træk i sidste uge. Flest var HU, men stadig sygt nok.
@ Mart1n
Og jeg har cashed i 12 DU i træk. Det tæller jo ik.... lige som HU ik gør....
@kaktus
Kommer an på hvilke stakes du spiller, da alle stakes jo ikke er lige nemme at slå. Spiller du fx 6,5$ er 10% ROI da fint nok, men 20-25% er faktisk opnåeligt på det niveau hvis man er god, mener jeg havde 15-17% ca. i 16$ 18 mands dengang jeg spillede på stars (8 borde ad gangen), og det er endda sværere at holde et højt ROI desto færre spillere der er med i sngen, da man jo færre der er med spiller færre hænder.