Partypoker NL1000, 6-max
Villain er 26/6/7 over ~60 hænder, stack 2200
Han vandt en stor 3-way pot hvor han c/c'er på floppet, turn check/check og og river går check,bet,call,check-raise allin (både better og caller foldede, så ingen showdown)
Hero har spillet LAGish og har en stack på 1700.
Jeg er UTG og har en top 60% hånd: 6♥4♥ og åbner selvfølgelig til $30.
Random nit kalder fra cut off og villain kalder fra BB.
Flop: 7♣ 8♥ A♥, pot ~$90
Villain checker, jeg better $70, random nit folder, villain check-hejser til $180.
Action on hero?
Aktuelt kalder jeg.
Turn: 2♠, pot $470
Villain better $520.
Effektive stacks er $1500. Dvs. jeg kan raise $1000 yderligere.
Action on hero?
big draw 170bbs dyb
Når han er 26/6, kan han nemt have AK-AT, men det er vist kun AK, der giver den gas på turn.
Jeg er ikke glad for hans overbet på turn. Jeg læser dem oftest som noget, der gerne vil have AK/AQ til at kalde/raise (da de ikke selv kan smide AK/AQ i samme situation). Det kan dog også være et draw, men det er mere undtagelsen end hovedreglen.
Han har nok 77, 88, 87, A8 eller A7.
Et call er vist ikke lækkert. Dog er du i position, og han har dig nok på AK, så det er en mulighed. Du har vist kun 7-8 gode hjerter og 3 5'ere, men matematikken kan du jo. :)
Jeg vil godt høre om nogen agerer anderledes hvis villain bare havde sagt 375ish på turn istedet for overbet.
Hypotese: villain folder til all in 10 gange. Villain caller de andre 10 og af dem vinder vi hver 5. allin in (sætter gennemsnitlig chance for at vinde til 20%)
10 x $990 = +$9900
----------------
2 x $2490 = +$4980
8 x $1500 = -$12000
PROFIT = $2800 ($144 pr hånd)
-------------------------------------
Hvis dit read er at villain folder mindst ca 47% af gangene her er all in profitabelt... Da han er MEGA AGGRO, men måske ikke stærkt nok til et all in call, kan det være profitabelt...
- Dog er denne post meget spekulativ, og jeg ville ikke selv turde gå all in... :) Dog vil jeg mene du skal gå linen ud hvis du preflop var villig til at raise 46 UTG ;)
Pharmazist
Jeg auto-3better en 26/6/7 på floppet.
Turn er imo ret giftig, da du mod lige nøjagtig de stats kan have en del FE (mod air, obv)... men samtidig kan du være pakket helt ulækkert ind mod et højere farvetræk, han obv ikke har tænkt sig at folde.
Overall.. Well, jeg tror, jeg giver ham kredit for hans store semi-committende bet til at have en reel hånd (inkl. draws), og mucker derfor).
- AB
@pharmazist
Ville du selv kalde et all-in med AJ?
Hvis vi siger, at han folder 15/20 gange med AJ, er svaret på vores hånd så, at det er et insta-all-in?
@ Ludomaniac
Nej sku da.. Men har skrevet min post om prøv at læs igen....
Mener ikke Thyssen ville oprette denne tråd, hvis han ikke havde overvejet matematikken i et push... Der kan eventuelt være FE...
Men da jeg så den først tænkte jeg da også MUCK....
@AB
Lad os sige jeg 3-better til 555, så må jeg vel også kalde et shove. Jeg kan bedst li at have "last action" når jeg er aggressiv med draws. Jeg hader nemlig at kalde shoves med 6 høj -- jeg vil hellere shove med 6-høj :D
Jeg havde håbet han havde bettet lavere på turn, måske $350ish eller evt. checket (måske lidt nativt mod en spiller som indtil videre har været hyperaggressiv), så jeg kunne tage den fra ham.