Partypoker 6max, NL2000
Villain er lingonmys 24/20/4 over 300ish hænder. Altså ret aggressiv. Jeg har set ham på både NL2k og NL5k, men ikke lavere. Stack size $4200. Han har vundet stakken mod "target" i en rr pot med AJ mod Q9 på et JTx board (de ender allin på floppet).
"target" er 44/15/1 og ret calling stationish. Stack size $1650.
Hero har i denne session spillet 26/20/2.8, men den seneste måned har jeg været lidt mere loose preflop. Min stack er hovedsageligt erhvervet fra "target": flush mod TPNK og boat mod third pair. Min stack er $4050.
Jeg raiser UTG med A♠4♠ (begge blinds er nits og bordets "target" sidder uheldigvis lige til venstre for mig, så jeg må spille en del hænder OOP mod "target")
Target kalder som forventer fra utg+1, men villain kalder også fra knappen.
Flop: 5♠ 6♠ A♣, pot $220
Bingo! Perfekt flop -- og jeg committer automatisk mod "target" hvis han har lyst til at gamble.
Jeg leader floppet $180, target kalder (yee haa), men villain raiser til $560 fra knappen.
Ugh! Action on hero?
100 bbs dybe havde jeg bare sendt stakken ind, men hvad gør jeg 200 bbs dyb?
Aktuelt kalder jeg og target folder.
Turn: Q♠, pot $1350
Effektive stacks er ca $3400
Action on hero?
Big draw deep oop 10/20
CRAI. Villain kan umuligt sætte dig på nuts, da du ville have reraiset dit farvetræk all-in på floppet, specielt når du er OOP. Ved CRAI inducer du samtidig A♠x og har villain floppet set eller 2 par, slipper han den næppe.
Fint call på floppet, du er sjældent super godt inde mod hans likely holdings for 200bb.
CRAI turn mod aggro villian. Det er et scarecard og det vil han sikkert elske at udnytte med de stats. Alternativt har han set og det skyder han garanteret også igen grundet stats.
flop spiller jeg som dig. turn checker jeg mod en aggresiv spiller og better mod passiv som udsgangspunkt
Jeg leader. Selvom villain er aggro er det ikke sikkert han better et set så dybe. Han caller selvfølgelig med sets og 2 par, hvis du leader ud i ham.
Derudover kan du ligne AK,AQ,AJ som prøver at finde ud af, hvor du står i potten.
Jeg bryder mig heller ikke om et C/R da villain kun betaler med en meget snæver range.
@Krisdk
Hvorfor leade mod en aggressiv spiller, som har vist interesse i floppet?
CRAI
Fold preflop?
Vi skal spille mod en callingstation OOP, og de gange han betaler vil vi højst sandsynlig få action fra dygtige regs i pos, enten via call eller isoleringsreraise.
A4s spiller fint multiway, men ikke OOP og som aggressor imho..
Hvad siger I andre til fold preflop?
@Kris - slet ikke uinteressant, men jeg bliver nødt til at få styr på følgende;
1. Hvad leader du ellers med i denne situation (AJ, AK, bluffs - nej vel?).?
2. Hvor meget ville du byde.?
Jungle:
Mht fold af A4s UTG: Det kommer an på dine post flop skills og hvor aggressive spillerne ved bordet er.
Jeg vil ikke sige, det er en stor fejl at folde. Jeg vil hellere raise A2-A5s end jeg vil raise A6o-A9o UTG.
Jeg kunne godt tænke mig en diskussion om UTG/UTG+1 åbningsranges på 6-max borde.
Jo dybere, vi er, jo bedre kan jeg lide små suitede esser.
@ Tina
Enig i dine generelle tanker, og åbner sgu nok også selv en anelse bredt utg, men med en callingstation lige efter ryger vi nok bare meget tit ud i noget gris mod regs i pos - hvorfor vi måske i dette spot, selvom vi har en postflopabecallingstationdonk lige til venstre skal stramme lidt op utg...?
Jungle: Hvis vi ved, at der er en reg i pos, vil han vel ofte squeeze os ud af potten pre. Vi skal ikke blive bange for at spille mod ham. Vi skal bare spille tilbage mod ham. Hvis han ved, at vi, han ikke har en hånd hver gang, bliver han nødt til at sætte sin squeeze-frekvens ned.
Nu spiller jeg desværre ikke PP, hvor games nok er mere aggressive end de steder, jeg spiller.
Er også på checkraiset AI mod en aggro -
Ellers CR jeg ham AI på blank river for at tisse på ham.
Jeg mucker A9o og mindre fra UTG.
Jeg åbnede med A4s her fordi blinds var tight og fordi calling station var typen som ville kalde 3 streets med third pair, så mit es ville ofte være god.
Jørn
Hvad leader du flop og caller hans bet med, udover et A-farve/kombotræk?
@Freddy
Jeg kan godt se det nok ikke er så logisk. Hvad vil du gøre med AK eller AJ i det her spot? Der falder et super scary card på turn, som villain let kan bluffe. Vil du bare c/f. Jeg kan godt finde på at bette AK her og c/f river.
Jeg tror aldrig Jørn har et set i det her spot og meget sjældent 2 par. Han spiller virkelig loose og aggro.
Jørns range er klart større ved at leade end at c/r på turn.
@Rooger
Rigtig godt spørgsmål. Jeg tror næsten altid Jørn har flushdraw eller AJ,AQ og AK. Det tror jeg også villain ved. Derfor checker han mange hænder bagved. Derved har vi selvfølgelig god mulighed for at valuebette river. Hvis boardet parrer bliver det dog en meget klam beslutning.
Jeg tror villains range er set, 2 par eller flush. Hvorfor give etgratis kort til sets og 2 par. Hvis vi leader får vi penge ud af alle holdings. Tror villain folder mange hænder til et c/r.
Tror jeg lidt imod strømmen og siger lead her. Uden at kende alt for meget til villians range, tror jeg han vil checke bagved med AJish, og vi mister dermed value.
Har villain et sæt/eller to par, vil han vel ofte reraise på dette board, og vi vil have lettere ved at få pengene ind.
my bad, Kris.
Jeg havde ikke kigget godt nok på stack-/potsizes, og ser nu at et turnlead ikke nødvendigvis er committende (og derfor godt kan repræsentere en semihånd som tptk/tpgk o. lign.).. Ikke at jeg nu er 100p overbevist, men jeg kan godt følge dig.. Potten skal helst bygges og der er stor risiko at villain, med den turn, vil potcontrolle.
Desuden er det c/r ai bare så ufatteligt stærkt når man er så dybe..
Kan altså derfor godt være at leadet er den bedste måde at komme til bunds (hvis det da overhovedet er muligt) mod villains mulige set/2 par, som nok ofte vil være tilbøjelig til at checke bag - i hvert fald med de to par, da damen falder..
Villain er sjældent ude i et stonecold efter flopspillet, og vi vil derfor ikke tabe så meget "bluffvalue" hvis man vælger at leade og han folder..
jeg spekulerer videre..
Interessant hånd, i hvert fald..
hvis den blir checket igennem, hva er så planen for river?
alt afhængig af om det er blank eller bordet blir parret?
Han har en hånd når han raiser tyren på floppet. Han har svært ved at kalde et check-raise allin med et set da han ikke får odds og det er et lidt underligt spot for dig at semibluffe. Siden i er dybe kan han nok også finde på at hæve med et godt draw, da det er svære for dig at 3-bette.
Enten lead stort eller check-call. Er i tvivl, men kan ikke lide check-raise allin, med mindre at der er nul chance for at han better igen, enten for value eller som bluff på river og du bare gør det for at beskytte din hånd.
Tror ikke dit preflop raise er godt, men du er jo ligeglad og hvis det giver dig extra action på andre hænder eller får dig til at virke som en lagtard, så det er nemmere at læse de andre tagfish, er det sikkert fint nok..
Jeg kan rigtig godt lide at checke her af flere grunde:
1) Med et aggressivt bord, så vil han ofte bette turn.
2) Stacksizes er perfekte til CRAI.
3) Med lead får vi højst sandsynligt ikke pengene til midten på turn, og villain kan folde sets på river, da vores linje virker meget suspekt. Jeg synes også et lead ville ligne noget set, der beskytter mod draws, så har han bundsettet, bliver det klamt for ham.
Checker han bag på turn, synes jeg det er super frækt at checke til ham igen på river. Når vi har en muppet med i hånden, renakker han nok ikke med AJ/AT/A9 etc, som er hænder der oftest checker bag på river. Hans range er derfor to par, set, draw, turnet flush - blanker river, bør han VB sine gode hænder, og har han noget missed draw af en art, så får han chancen for at bluffe river, når vi checker.
CRAI på river ville være sååå frækt! :)
Kompliceret situation.
Jeg kan egentlig bedst lide et 3bet på floppet, men stationen i mellemhånd. Det skyldes primært at villain kan check-raise temmeligt light i et postflop squeeze vs. hero. Call shove obv.
Mht. turn action, så er det efterhånden en kompliceret situation. Der er ikke value i et CRAI imo. Villain b/c'er kun stærke flushes anyways.
Skal jeg vælge, så bliver det et cc turn, cc (eller cr) river, eller et lead. Lead'et er en svær balancegrad, men det er primært et spørgsmål om betstørrelse. Jeg ser fx mange, der er gode til at balance et halv-pot lead.
- AB
Enig med A/B. Jeg C/C'er. Dog komplicerer det lidt, at det er på Partypoker, hvor folk eftersigende er callhappy, så et CRAI er måske ikke helt dumt.
Jeg kan godt lide at tage passiv-kasketten på indtil villian har stukket ud på river.
Jeg holder stadig på turn CRAI på party, da jeg tror de fleste villains derinde snapper A6+. Checkes der igennem holder jeg også på at checke til villain på river.
Villain er lingonmys, og ikke den standard Party spewdonk spiller. Han spiller temmeligt solidt, og er nogenlunde stærk og tænkende.
Han skal godt nok være ringe for at betale med 2 par til et CRAI på turn.
jeg mucker pre, uanset hvor mange og hvor fine postflop skillz du har er det noget lort at spille draws oop, som er det du oftest må forvente at ramme med A4s. De gange du rammer toppar, er du i en situation, hvor du ikke kan få maksimal value når du er foran og vil blive straffet når du er bagud.
Som spillet. Caller jeg flop for at få donken med og forbedre mine odds. Turn, jeg er ikke vild med CRAI, da det skriger af monster og Villian vil få mulighed for at folde mange hænder. Jeg tror jeg leader, men igen et eksempel på hvorfor det er svært at spille A4s oop.
www.pokeruni.dk
@Trix
Nej. Men hører da en del. Nu lyder det til fra AB, at villain er god, men jeg tvivler nu på, at han folder et set, som du ellers påstår er std. i den situation.
@Turbo: Han b/c'er ikke et set. Han checker et set ca 100/100. Hvis han stikker ud, er han enten på nottingham, en høj farve, eller et snedigt level med at b/f'e små farver, eller 2 par kombinationer, alternativt Ax med en spar i sig.
såfremt bettet ikke er alt for stort, hvis vi nærmer os pot sized så C/R AI
Kræver selvf at man også normalt har det play i sit arsenal med marginale hænder mod aggressive spillere på denne type boards.
@Tune
Ja, A4s er marginal, men jeg spillede den helt bevidst fordi:
(a) jeg ville kunne valuebette anytop pair mod calling station (han kaldte altså 3 potsize bets med par 77 på et x599Q board (jeg havde 55))
(b) blinds er tight og straightforward (de 3better og squeezer kun big hands og kalder typisk med små/mellepar for at check/folde flops de misser)
(c) hvis potten bliver multiway er det også ok med hænder som A4s -- selvfølgelig bedst med position
(d) A4s rammer big draws som jeg kan bet-3bette allin med på floppet (hvis ellers villain har 100 bbs -- det er selvfølgelig den eneste villain ved bordet med 200 bbs som går med...)
@Asger_B
Så hvis villain har:
(1) set: bedst med lead (vi charger hans boat-draw)
(2) air: bedst med c/c
(3) høj flush: ligegyldigt, vi ender allin anyway, men lead har fordelen at han kan raise allin så vores linje er mindre "stærk"
(4) lav flush: uklart, men han folder næppe en lav flush til et turn lead,omvendt så skjuler c/c vores hånd bedre, så måske vil han kalde et river-donk eller value-bette river hvis vi checker til ham
(5) to par: bottom two pair folder formentlig turn, men A5/A6 kalder måske, uklart hvad det er bedst --han er nervøs for både flushen og AQ
(6) Ax med spar: uklart (han har næppe AxK♠, så den bedste spar er AxJ♠)
Problemet med et lead er at vi repræsenterer det vi har, så en passiv linje (c/c) er bedst deception-wise
Jeg er stadig ikke overbevist om hvad der er bedst.
Aktuelt vælger jeg at leade $999 (potten er $1350) og villain tænker i bund og folder. Bettet er muligvis for højt, men ideen var at sætte river op til et 2/3 potsize push.
Jørn
@Thyssen
Jeg kan godt se dine argumenter for at spille hånden, men tror stadig ikke det bliver +ev at åbne A4s utg.
a) forudsat at Villain caller som den eneste. Udover villain er der altså stadig 4 mand som ikke har acted og bare det faktum at villain caller gør det mere likely at andre joiner pga. højere implied odds. Faktum er at du ofte kommer til at spille toppar no kicker OOP og det er noget lort da sjældent kan få maximal value når du er foran og har svært ved at vurdere når du skal komme væk.
b) fair nok, hvis du sidder i CO eller på knappen, blinds er dit mindste problem når du åbner en marginal hånd utg
c) med et draw i en multiway pot, har du ca. en mulighed og det er at checkcalle og håbe på at modstander giver dig odds. Ikke et spot jeg ønsker at calle for at opnå
d)det typiske draw du rammer med A4s er et flushdraw og at 3bette villain AI med det lyder på mig som at du forsøger at få dine penge til midten med 1/3 chance for at vinde puljen. Nu kender jeg ikke villain indgående, men det lyder ikke som en mand der folder til 3bet når han raiset?
Problemet med ovenstående er jo selvfølgelig at jeg giver Jungleras ret, men jeg kan leve med det da det er en teoretisk diskussion og ikke er hvad han ville gøre i et drunken livegame ;)
Når alt det er sagt, må jeg også indrømme at jeg selv kan finde på at åbne A4s utg.
www.pokeruni.dk
Hej Tune,
Jeg medgi'r at det er et tyndt open-raise, men min pointe var blot at jeg gjorde det overlagt :) Jeres argumenter er selvfølgelig noteret og bliver måske brugt næste gang i en tilsvarende situation.
Re (d): jeg vil formentlig ikke b3b allin mod villian, men mod en anden regular som formodes at raise light. Jeg vil i øvrigt typisk have over 40% og måske mere hvis jeg er oppe mod andre draws.
Jeg vil iøvrigt gerne inviteres med til drunken homegame med JUngleras :D
Jeg griner stadig over hånden hvor jeg minraiser UTG, jungle kalder UTG+1 og du laver et stærkt squeze til 3 x BB fra UTG+2 - lol clickaments :)
Jørn