Har igen spillet uden stats, men villain virker til at have siddet nogenlunde stille og spillet hæderligt for en NL100 spiller.
Tjekkede efterfølgende hans stats, der viste en TAG-fish agtig 20/10/3.
Jeg er primært interesseret i turn beslutningen, da resten vel nogenlunde giver sig selv. Er det bedre blot at calle turn her?
Mine tanker går selv på, at han formegentlig folder alle draws og 1-par kombinationer her, da min linie er ret stærk. I min verden er der altså ikke mange hands tilbage i hans range, som han kalder med, og hvis man skulle være skidt ude, så er der 15 outs. På den anden side er hans linie og lidt kryptisk, og kunne godt være noget monsteragtigt.
Hvad siger PN?
Seat 2: SuperPorky ($120.05 in chips)
Seat 5: sismis1111 ($98.50 in chips)
Seat 6: Krypox ($134.05 in chips)
Seat 9: djoetsi ($290.70 in chips)
Seat 10: patoasado ($100 in chips)
ANTES/BLINDS
Krypox posts small blind ($0.50), djoetsi posts big blind ($1).
djoetsi has 6♣,5♣
PRE-FLOP
patoasado folds, SuperPorky folds, sismis1111 folds, Krypox calls $0.50, djoetsi bets $2.50, Krypox calls $2.50.
Pot 7$
FLOP [board cards: 7♣,2♣,4♥
Krypox checks, djoetsi bets $5, Krypox calls $5.
Pot 17$
TURN [board cards: 7C,2C,4H,QD
Krypox checks, djoetsi bets $12.50, Krypox bets $30, djoetsi bets $269.70 and is all-in,
Edit: Potsizes
Big Draw NL100
kunne vaere rart med potsize...
du skal calle 17.5 for at vinde 75? = super odds. Som du selv siger, virker villains linje ret staerk. Med mindre villain er ude og tage et stand (imod dit vildbasse-spil - som jeg formoder du har spillet??), saa tror jeg der er mest value i et call, og dermed snuppe villains stack med et klonk paa river.
ffs nu havde jeg lige skrevet en yderligere post...og saa roeg nettet.
Turn afhaenger af hvor aktiv du selv har vaeret - og dermed om villain kunne vaere ude i "take a stand", og om han overhovedet er i stand til dette. Hvis dette ikke er tilfaeldet, er hans linje jo top staerk, og dermed er der langt mere EV i at calle turn.
Kalder blot turn.
Det er ok at være aggressiv, men som med en anden hånd der blev posted herinde, synes jeg man skal finde sine spots til det.
Et raise på turn er altså super stærkt og er er i 99% tilfælde en made hand, hvorfor vi sjældent har FE.
Vi får super odds til at kalde og ramme og ydermere har vi position. Jeg synes det er et ret let kald i stedet for et shove, med mindre du ved, at han kan raise air/draws osv på turn.
Jeg kan langt bedre lide at raise draws på turn hvis jeg ikke selv er PF aggressor.
Hvad er det lige vi sætter villain på, siden der ikke menes vi har FE?
MVH Skod
Jeg vil mene at 22, 44 og 77 er en meget stor del af hans range her. Han limp-caller preflop, check-caller flop og check-raiser turn - det er meget ofte en super stærk hånd og i på dette board er de stærke hænder sets.
Det kan selvfølgelig ikke afskrives at han er ude i spas eller sidder med andre hænder, men typen af spilleren og hans linje taget i betragtning, tror jeg langt oftere du løber ind i en stærk hånd, hvorfor jeg tror FE'en ligger lavt.
Tror også at jeg ville nøjes med at calle turn.
Han virker til at have en meget stærk hånd. Tror at alle hans monetos ryger til midten under alle omstændigheder, og så kan du spare lidt hvis du misser river.......
Er enig med de andre i at call er bedre end shove. Jeg tror dog at shove er +EV. Hvad med at calle og tage et lille stab hvis villain checker til os og vi misser?
Vi er i hvert fald enige om, at turn aldrig kan foldes. Det har jeg aldrig været i tvivl om. Kan være jeg bare caller næste gang.
Jeg shovede og villain betalte faktisk med en 1-pars kobination, som jeg dog aldrig havde troet var i hans range. AQo.
WP villain :)
MVH Skod
crap - for real! jeg var saa sure du ville fucke ham big time on the river!
Insta note på villian -Caller first in PF med AQo... damn han er jo dårligere end mig..