64 tilbage, penge til top 63 i 215 dollar turbo på stars, avg ca. 22000, jeg ligger vist 3
Villain er vindende, men ikke storvindende (+5k ca) på normalt noget lavere stakes, og har clickåbnet ret hyppigt i sene positioner, også med 10-20bb stacks efter sig flere gange men dog lidt før boblen hvor jeg ikke kan huske om han har haft muligheden. Har vist ikke mødt noget push endnu på sine clicks så vidt jeg husker. Har ikke rigtig lagt mærke til mere men han har vist ikke spillet ret mange flops.
Jeg har spillet tight tidligere, men åbnet op efter jeg er blevet bigstack med hyppige åbnings selv de sidste par orbits, har dog ikke pushet i lignende spots tidligere. Tror han ser mig som habilt spillende og som en der måske gerne vil prøve at udnytte min stack på boblen, men nok med måde. 2 hænder forinden åbner jeg eksempelvis og checker bag flop og turn og folder til et riverdonkbet fra sb (havde kq, på j10xxx).
Shabpare og Pongphoon er begge tabende og har ikke gjort det store væsen af sig, og de har altså ikke pushet hidtil i lignende spots, men har altså stacks der burde friste til det, mens BB er kommet til bordet netop i denne hånd og er ukendt.
Spørgsmålet er så altså om vi pusher her, mod villains ca. 21bb, specielt i forhold til en vurdering af hvordan en spiller som ham, vil adjuste en normalt hyppig clcikrange til at vi nu er på selve boblen og der trods alt sidder 4 stacks efter ham der har passende stacks til at pushe, udfra den info vi nu har, primært altså at han hidtil har åbnet (lidt udefinerbart) relativt aktivt? Er det bare et std. push eller bør vi forvente han adjuster til oftere at have en clcik-call range her på boblen, eller giver boblen os bare endnu mere fe end normalt eller hvad siger folk?
*********** # 6 **************
PokerStars Hand #85854258792: Tournament #607743017, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level XX (750/1500) - 2012/09/08 2:18:56 CET [2012/09/07 20:18:56 ET]
Table '607743017 7' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: Brryann (30663 in chips)
Seat 3: villain (32449 in chips)
Seat 4: shabpare (28270 in chips)
Seat 5: Pongphoon (41445 in chips)
Seat 6: hero (45243 in chips)
Seat 7: tobikuenzli (29253 in chips)
Seat 8: locomi (9258 in chips)
Seat 9: NL_Profit (21977 in chips)
Brryann: posts the ante 175
villain: posts the ante 175
shabpare: posts the ante 175
Pongphoon: posts the ante 175
hero: posts the ante 175
tobikuenzli: posts the ante 175
locomi: posts the ante 175
NL_Profit: posts the ante 175
hero: posts small blind 750
tobikuenzli: posts big blind 1500
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero A♠ 6♠
locomi: folds
NL_Profit: folds
Brryann: folds
villain: raises 1500 to 3000
shabpare: folds
Pongphoon: folds
hero: push/fold?
Bigstack push eller ej på bobbel i 215 dollar turbotour
Tror bare jeg folder da man må formode han ikke åbner særlig bredt her, men jeg kan tage fejl. Der sidder en del store stacks efter ham så synes ikke det virker som et særlig godt spot.
Og i med i er hand-for-hand kan der sagtens nå at ryge nogen ud inden, så han godt kunne calle rimelig bredt da han må regne med du shover forholdsvist ofte.
Virker i øvrigt underligt hvorfor du vil checke KQ på JTx flop nærmest på boblen som bigstack.
CMoosepower skrev:
Tror bare jeg folder da man må formode han ikke åbner særlig bredt her, men jeg kan tage fejl. Der sidder en del store stacks efter ham så synes ikke det virker som et særlig godt spot.
Og i med i er hand-for-hand kan der sagtens nå at ryge nogen ud inden, så han godt kunne calle rimelig bredt da han må regne med du shover forholdsvist ofte.
Virker i øvrigt underligt hvorfor du vil checke KQ på JTx flop nærmest på boblen som bigstack.
Ja den kq, var mest fordi stacks i den hånd på flop var ret oplagte til et checkpush fra sb, specielt da jeg havde åbnet en del hænder i træk, og jeg bare fik en fornemmelse af det kom, så valgte at checke ned.
Overhoved ikke mit limit, men hvorfor risikere en 30 bb stack i en turbo tunering, hvor vi er bedst inde i et flip, med et par halv store stacks bagved oveni.
Folder og finder et bedre spot
Fist-pump shove i min bog (hvis der er noget der hedder det)
Om han justerer eller ej er lidt ligegyldigt, da vi spiller perfekt mod ham, og han ikke rigtig har andre muligheder end at calle en syg stram range. Og den blocker vi helt fantastisk imod.
Sammenholdt med at han åbner relativt light, kan vi tage ned pre absurd ofte.
Hvordan spiller vores 13k stack såfremt vi taber? Hvis vi ryger helt i bund(63-64 stykker forstås) med 13k så virker det helt helt absurd ICM gamble at tage, selvom Leo obv. har ret i han kun kan calle med top top i spottet..
Shover her 10/10.
Og Mortenotte det er altså et af de klart bedste spots. Vi må formode at kunne tage ned en absurd høj procentdel af gangene.
Dog har jeg lige lobbyen åbnet på siden og sikret mig en spiller ikke har mistet sine chips i mellemtiden.
Jeg kigger med her. Jeg vil selv have skudt den til at været meget marginal, så derfor overrasker det mig lidt, at folk synes, at det er så clearcut et shove.
Min største anke går på, om villain åbner så bredt, som vi forventer.
Hvordan er dynamikken generelt ved bordet? Bliver det pushet/3bette meget, eller tages der ofte ned med et klik+?
"Hvordan er dynamikken generelt ved bordet? Bliver det pushet/3bette meget, eller tages der ofte ned med et klik+? "
Der har ikke været så mange pushes endnu, mest taget ned med clicks enten preflop eller også er der blevet defendet i blinds af og til.
Ret nemt fold på den eksakte bubble imo, man er nødt til at respektere ICM til et vist punkt hvis man vil maksimere sin profit.
Er også et spot hvor du i realiteten ikke har særlig god grund til at tro han åbner light ind i de her stacks udover at han har åbnet et par hænder før (kan betyde hvad som helst) og at I er på bubblen. Den anden ting er at en som spiller 215 turbos og kun er oppe 5k næsten 100% vil være en fisk eller recreational spiller og altså ikke vil åbne tæt på så wide som du tror. Selv uden at kende de andre stacks i turneringen er det et ret easy fold imo
mickeydp skrev:
Den anden ting er at en som spiller 215 turbos og kun er oppe 5k næsten 100% vil være en fisk eller recreational spiller og altså ikke vil åbne tæt på så wide som du tror. Selv uden at kende de andre stacks i turneringen er det et ret easy fold imo
Er det ikke netop et argument for shove, at han ikke er specielt meget oppe i forhold til BI?
Jeg forventer, at må være relativt moneyscared, og at et min-cash trods alt vil betyde væsentlig mere for ham, end det vil betyde for os.
Jeg regner med, at han spiller relativt langt over sit average limit.
Det kan nok koges ned til, at jeg ser det som et spot med kæmpe meget FE, hvor vi vinder 10% relativt nemt i en turbo MTT.
Lige nu er vi alligevel ikke sikret et FT med blot 30bb alligevel, og taber vi er vi alligevel sikret et min-cash nærmest hver gang.
Hvilken range vil du shove?
"udover at han har åbnet et par hænder før (kan betyde hvad som helst)"
Tak for input
Bare lige for at nuancere, havde han altså clcikåbnet ret hyppigt i sene positioner tidligere, også en del gange med 10-20 bb stacks efter sig.
Men om han så adjuster til, og hvordan i så fald, det nu er selve boblen skal jeg så ikke kun sige
Leo-
Svaret findes nok i villains åbningarange, og at den netop ikke er så bred, at der er et stort gap, mellem hvad der foldes, og hvad der calles..
Plus vi har store stacks bag os..
madsmk skrev:
Leo-
Svaret findes nok i villains åbningarange, og at den netop ikke er så bred, at der er et stort gap, mellem hvad der foldes, og hvad der calles..
Plus vi har store stacks bag os..
Vi har vel kun en stack bag os. BB der netop er kommet til i denne hånd og som vel kalder meget tight om jeg pusher her, så ham synes jeg ikke umiddelbart vi skal være ret bange for.
Mickey+1. kommer aktuelt i hånden nok til midten med en range, der hedder 99+AQo.
A6s er et easy fold anyday.
Tak for svarene, der kommer vist ikke flere.
Jeg valgte at pushe baseret på at villain altså havde åbnet ret hyppigt og også i mange spots hvor han kunne risikere pushes (med flere 10-15 bb stacks efter sig som nævnt), så gættede på han ikke tightede hans åbningsrange voldsomt meget pga. boblen, og jeg måtte have ret stor fe.
Han vågnede dog op med AQ
Om det så var tilfældigt han lige havde en god hånd her eller om han havde justeret er jo så ikke til at vide, men min risk-reward var nok for tvivlsom når jeg ellers sad ret lunt i det.
Yderligere kommentarer er da ellers velkomne