Hej,
Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe min første bil, og tror det bliver en 306 cabriolet. - www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-306-1,6-Cabriolet-2d_ID670500148.htm
Jeg vil godt ha nogle tips til hvad man skal være særlig obs på ved netop denne bil/cabriolet overall?
Hvordan køre det sammen med evt sne/slud hvis bilen kom til at stå ude? - ska man ud og investere i en hardtop eller ka man nøjes med noget afdækning til at sætte over den?? ( i må gerne linke til løsninger)
Er det dumt at købe sådan en bil hvis man ikke umiddelbart har andet at køre i, i de "dårlige" måneder af året?
Håber på en masse råd og svar angående førstegangskøb samt cabriolet køb.
ChipsMyFish
ps: I må gerne linke til andre biler i synes er bedre til førstegangskøbere i prisklassen 75-110K ca.
Bil køb - første gang
Tror 100000000% du kan få noget bedre til 75-110k m8...
SÅ fed er en cabriolet altså heller ikke..
Køb du dig hellere en Audi. Så behøver du ikke en cabriolet :-)
Tænk lige på at du er ung så din forsikring koster jo en ½ bondegård for den bil. Køb noget gammelt bras de første par år og spar mange tusind i forsikring.
Satme dyrt for en 11 år gammel bil, ser nu meget velholdt ud men stadig, og som mjhp skriver, har du tjekket hvor meget du skal give i forsikring.
Vil også mene du kan få meget mere bil for pengene, end hvad du får her, må dog indrømme jeg ikke har så meget viden om brugtbil priser, da jeg selv har haft firmaøse de sidste mange år
Jeg sys bare det er svært at finde noget ordenligt Audi i den prisklasse.
@mjhp, forsikringen er faktisk ikke særlig dyr, kan få den til omkring 9K om året - kun med ansvar, brand og tyveri.
Helt enig med UTG..
Gå UDENOM de Franske biler, og særligt Peugeot som altid har haft gearkasseproblemer.
Umiddelbart ville jeg tænke Tysk, det burde være muligt at finde en vogn til dit budget der ikke er en Opel
Bmw er top nudge, de har de mest tilfredse kunder og en sublim mekanik.
Audi er os en mulighed hvis wollah faktoren skræmmer dig ved Bmw.
Audi er en super brugtbil da de er galvaniseret, de nyere hele vejen og de ældre window down.
Ellers er der Toyota der virklig os ved hvad de laver, og til en billigere penge end Tyskerne
Her er et par bud
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-Cabriolet-2,8-V6-2d_ID531900961.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Audi-Cabriolet-2,0-2d.--_ID544830.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/BMW-318i-1,8-2d.-Cabriolet_ID78670.htm bemærk hardtoppen !!
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-MR2-2,0-GTi-Targa-2d_ID615401907.htm
Værsgo
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A4-1,8-Avant-5d_ID739000338.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A4-1,8-T-4d_ID601700494.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A6-2,4-Tiptr.-4d_ID165401126.htm
Eller klassikeren
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-80-2,0-E-4d_ID225803102.htm
Prøv den her
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/MG-F-1,8-Cabriolet-2d_ID670300271.htm
Ups nevermind var uden afgift, :)
Jeg har haft en Peugeot 306. LAD VÆRE MED AT KØBE LORTET !
Min var på værksted hele tiden og den kostede mig en bondegård. Kender flere der har haft 106, 206 & 306. I alle tilfælde holdte de meget på værksted.
Kan klart enbefale folk IKKE at købe Peugeot, Citroen og andre franske bilmærker.
Første bil, mand, 19 år.
Køb bil der er sikker; 5 Euro-Ncap stjerner, så du ikke dør når du kører galt!
Det er vist bedste råd som kommer i denne tråd.
Eksplicit
Disse to er klart de bedste alternativer der er kommet indtil videre, dog er forsikringen en helt anden på disse biler :)
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-Cabriolet-2,8-V6-2d_ID531900961.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/BMW-318i-1,8-2d.-Cabriolet_ID78670.htm
Kom gerne med flere forslag.
Fatter ærlig talt ikke hvorfor du er ude efter cab?! :-)
Det er da det mest upraktiske i det lange løb.. Vent hellere til du en gang får lidt friværdi eller lign så kan du altid købe sådan en ved siden af....
Jeg kan ikke se det upraktiske i at købe en cab? Jeg synes de er lækre, og med hard top er det jo intet problem?
Vil hellere ku nyde tiden som ung og han sådan en øse, istedet for at damen om 7 år kræver stationcar or so så jeg aldrig når det.
Og da jeg tilfældigvis er så priviligeret at have råd nu kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle gøres?
forsikringen bliver nok 2-3 gange så dyr for audien. 2,8L V6 plus den koster kassen i benzin..
@ Thoboy
Jeg ville personligt gå efter Bmw'en, hvis du ikke har brug for en superhurtig vogn.
Den er jo voldsom lækker med hardtop.
Omvendt er Audi V6'eren satme en lækker kværn :)
Men forhør dig mht til forsikring af Bmw'en, den er jo under 2,0
Audien er ihvertfald for dyr i forsikring.
BMW´en er faktis også forholdsvis billig i forsikring, men denne har jo også kørt længere end peugeoten og er altså 14-15 år.
@Thoboy
Den Bmw kommer du aldrig til at slå ihjel, tro mig.
Eller det skulle da lige være fordi baghjulstrækket kaster dig ind i et stort træ.
Læg i øvrigt mærke til at der er fuld servicebog !!
Bmw's mekanik generelt er supremt, og den service du vil opleve hos Bmw finder du ikke andre steder (med mindre du køber dig en Maybach)
Personligt syns jeg den Bmw model der er 200% smukkere end de efterfølgende modeller.
Gensalgsværdien er os god på Bmw, der vil altid være et markede for den
Den ligner jo IMO stadig noget til 420.000.-
Jeg har haft en 306, den var på værksted en gang i de 3 år jeg havde den, var virkelig glad for den...
Har en 307 staaende i DK som jeg, i den tid jeg brugte den, har vaeret meget glad for. Der har ikke vaeret nogle problemer med den.
Hvad angaar BMW saa hold dig fra alt efter idrive.
Hvorfor køber du ikk bare en Aygo eller Fiat 500??
De er også billige at forsikre
Find lidt inspiration her og spar mange penge...
www.youtube.com/watch?v=qXqrMo2ZDmw
Hey chefer,
Fransk er et gamble, hvorfor jeg obv har en 206'er :)
Den kører upåklageligt og har fået den op over de 22,3km/l, men pt runder den kun 20,8...
Er ganske fint tilfreds. 100K for en aug 07'er med 57K km på bagen.
Check Sveriges bilinspektions sider for brugtbilkøb i den prisklasse.
Check tilsvarende tyske ADAC's fejlstatistikker.
Den danske bilinspektions synsstatistikker er også tilgængelige på nettet, men de er ikke helt så brugbare grundet måden statistikken er lavet/opjort på.
Anyway, browse dem hurtigt, så er du fint klædt på - der er også gode checklister for hvad du som brugt-køber skal være opmærksom på.
Nu er det Citroen og Peugeot der nævnes som dårlige franske biler. Bevares de er stadig dårlige set over hele flåden, men slet ikke så slemme som de har været (siger dog mere om fortiden). :-) Næh nej, nu har de fået stærk konkurrence af Renault!!! (og alle koreanerne fra før Ceed).
Check svenskernes synsstatistik for 3 år gamle Renaulter, det er så skræmmende læsning.
(Og ta' så statistik for hvad det er, hvis der er fejl på 15 ud af 100 biler vil du møde 85 ejere som er glade og tilfredse og siger at DERES bil har været perfekt. Statistikken siger bare ret meget om forventningerne til et mærke, og dermed også værditab, osv.).
Sådan rent brugtvognsmæssigt lige nu i lidt over 100K klassen, får du vist godt ud af en Ford Focus. Mener den netop er kåret til årets brugt-bil, under hensyntagen til kvalitet og pris.
Cabriolet giver jo ingen mening i DK, når man får fuld nytte af det 2 uger om året, medmindre man er bilsamler.
At du vil have sådan en og hverken tænker i økonomi eller sikkerhed fortæller noget om at du sgu´ nok ikke er moden nok til at håndtere sådan et (selv)mordvåben.
Fornemmer hvor de næste skridt efter cabriolet-indkøb går:
50% fartoverskridninger, spritkørsel. Du vil jo godt "leve" mens du er ung?
Kan du så få dame at købe stationcar med om 7 år, når du sidder i kørestol... så er du heldig.
Til gengæld kan det så være man kan få offentligt tilskud til den?
Mvh.
Eksplicit
Køber du cabriolet, skal du saftsusemig også have råd til at købe noget bedre end noget skrammel af en Peugeot eller en gammel Audi. Jeg giver Eksplicit ret i alt, hvad han siger.
Jeg kører Skoda Felicia 1,3 og har gjort det i mere end 3 år. Jeg gav 13k for den. Jeg sælger den til dig for 15. Det er et godt køb, da en stor chef har ejet den. Rust medfølger uden merpris.
Semi hijacker sgu lige når alle bilcheferne er samlet, og verdens største bildonk sidder her og er så småt begyndt at overveje det der med at eje en bil, selvom parkeringspladser og Frederiksberg ikke går skide godt sammen, hvilket vel er den primære hindring pt.
Har lige et par "dumme" tjek spg - bær over med min uvidenhed på området :(
- Altså, forsikringen er obv dyrere som førstegangskøber end som elitebillist, men hvornår er det alderen har indvirkning og hvos stor betydning har alderen? (er jo snart en gammel mand på 28...)
- Er man retaderet hvis man overvejer at købe biler fra ny? Virker til at alle køber brugt...
- Hvis man køber brugt er 150k dkk f.eks. så aaaalt for meget at bruge når man egentlig sjældent skal bruge bilen, og den primært skal bruges til at transportere barn/ kommende børn når den tid kommer?
- Stationcars - samme mærker der er not og hot som i beskriver her i tråden?
- Andre gode råd til en mega donk som mig?
@ Jungle
Det er ofte, at alderen ikke er afgørende for, hvor billigt du kan få forsikring til bilen. Anciennitet er det forsikringsselskaberne går efter - meeeen forsikringsselskaber er også til, at handle med og hos nogle selskaber kan du i løbet af ganske få skadesfri år køre dig fra nybegynder til elitebilist status.
Og nå ja, så har jeg stadig min egen Audi A6 2,4 V6'er til salg fra 2002 st.car, automatgear, etc. som kunne være et godt bud - den står pt. til 160k men skulle en sådan vogn være interessant kunne vi nok finde en fornuftig pris. Den er ikke speciel økonomisk eller noget men er vanvittig lækker at køre i - både korte og lange ture. Dog kan du med et budget på 150k få rigtig meget bil for pengene.
Jungleras, flere selskaber har fine hjemmesider hvor du kan lege med parametrene og finde ud af hvordan det hænger sammen.
Prøv f.eks. GF:
www.gf-forsikring.dk
Så kan du hurtigt finde ud af hvad der påvirker prisen - alder, bil, postnummer, etc.
@Eksplicit
Gå nu i seng gamle far, han bedte jo ikke om en moral præken..
Synes godt om peugeotén og bmwén, og Audi A6 2,4 Tiptr. 4d fra lillepers indlæg.
En Toyota Aygo til 100000kr, spritny med billig forsikring.
Det er fornuftigt.
Mvh Simon.
PS.Senere hen skal du nok få fede biler,start med denne her.
@jungle - de fleste forsikringsselskaber skilder ved hhv. 25 og 30 år.. 25 giver det første hak ned, og 30 det næste..
Forsikringsselskaberne er SJÆLDENT til at handle med, når du er første gangs bilkøber..
Hvis jeg skulle anbefale noget, så skulle det være at ringe til så mange af forsikringsselskaberne som muligt først, og få tilbud på diverse biler. Jeg ved eksempelvis, at man hvis man køber, Audi, Skoda, Toyota, VW eller Seat kan få nogle gode priser hos Codan, når man er første gangs billist - selvom man gerne vil have kasko på!
Desuden burde du, når du bor på frederiksberg allierer dig med en der går på CBS, som ikke har bil, og få ham til at skaffe dig en sticker, så du kan holde gratis v/cbs ;)
Efter min mening bør du nok overveje kaskoforsikring når du køber bil i den prisklasse.
@Jungleras
Ellers er det specielt værd at overveje at købe ny bil med forsikring. Mange forhandlere tilbyder den slags nu til dags. Har lige købt en ny colt, som førstegangskøber. 4800 i forsikring pr. år inkl. kasko og fine vilkår. Og så er man superelitebilist efter tre år.
@OP
Bil til 100.000 uden kasko virker IMO håbløst. Smadrer du den efter 2 måneder er de 100.000 bare væk. Kan selvfølgelig være din økonomi synes det er okay, men overvej nu lige den kasko.