Bil til langturskørsel < 10.000 kr

#1| 0

Hej Godtfolk. Jeg og en ven går med en drøm om at køre rundt i Sydeuropa her til næste sommer, for at fejre at vi er blevet studenter.. Der er bare et minus, vi mangler én bil!

Jeg har gransket nettet og bilsider for at finde sådan en bil, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg leder efter, især da pengene er små.

Vi har talt om at dele om udgiften til bilen, også evt sælge den efter brugen igen, eller så beholder jeg den nok, selvfølgelig mod betaling til min ven.

Men hvilken bil kan man få for 10.000 kr som kan holde relativ intensiv kørsel i 4-5 ugers tid?

Jeg har haft kig på mange biler, men er totalt donk på det område, og søger derfor noget ekspertise.. Så hvis nogen har gjort ligende, eller bare kender vidundert af en bil, som kan klare det, så hjælp mig.

Jeg har ingen krav om at den skal kunne køre fra 0-100 km/t på så og så meget, hellere ikk at sige at vi tager den med 70 km/t til Sydeuropa.

På forhånd tak

Qured

20-08-2007 23:57 #2| 0

det tror jeg ikke du kan, stjæl en ny bil hvis det er ''first time offence'' så slipper du vel med en bøde på omkring 10K :)

21-08-2007 02:27 #3| 0

lol

21-08-2007 12:17 #4| 0

Hvis bilen kun skal bruges til turen, er der så ikke en ide i ikke at købe bilen i Danmark. Der er sikkert mange andre lande end DK, hvor man får meget mere bil for pengene?

21-08-2007 12:31 #5| 0

Hvad med leje af bil?? er det ikke en mulighed. Det er vel lidt af et sats at køre Europa tyndt i en bil til 10.000.

Hvis jeg skal komme med et forslag, så køb en Toyota Hilux. Den kan IKKE ødelægges.

Jeg har en bekendt, som ejer en Hilux. Han mishandler bilen, men bilen smiler bare og siger "please sir, can I have some more". Du kan også se det nærmeste legendariske indslag fra Top-Gear.

www.youtube.com/watch?v=tom3OUKDM9I

(dette er kun part 1. Part 2 er nedenfor)

www.youtube.com/watch?v=O_NdFAoEQbE&mode=related&search=

Mon ikke man kan støve en hilux op i en gammel lade et eller andet sted i Danmark og smide 10.000 kr??

21-08-2007 12:47 #6| 0
www.europcar.de/fleetguide/Others.html

dette firma har en afdeling i flensburg. Tag toget til Padborg eller Flensburg og derfra en taxa til europcar. Husk at bestille på forhånd. Her er nærmest frit valg på alle hylder. Jeg tror det er det mest fornuftige: I får her en driftsikker ny bil og i kan selv bestemme størrelsen/prisen.
21-08-2007 12:50 #7| 0

En slæde til det formål må da være en VW rugbrød... Det er da aaalt for sej til sådan noget. Havde også for et par år siden den drøm med et par kammerater om at købe sådan en og lave den vores heeelt egen. Sådan Roadtripish. Dvs lave den helt om indvendig så den passede til os. Mikroovn, køleskab, playstation etc etc...

Her er en ide.
Siden du skriver herinde på du jo være lidt poker/gambling int.
Hvad med om i allerede nu smider de 10K i en pulje.
I spiller efter stabil BRM - og aalt overskud bruges på projektet. Jo mere i vinder jo federe bliver turen / bilen. Kan se du spiller 1/2 - hvis i hver især giver det en del timer pr uge kunne det lade sig gøre at lave et pænt overskud med 10K dkr på 1/2... Evt start lidt lavere eller SnG. Udnyt i har tiden til at gøre projektet ordentligt.

Hvis i så går broke var det nok ikke meant to be...

X

21-08-2007 13:00 #8| 0

Se det var en rigtig poker-løsning på DET problem.

Men ellers må jeg tilslutte mig en ældre toyata diesel på gule plader. :)
--
verndroid
www.schougunvald.dk

21-08-2007 13:04 #9| 0

@ Vendroid

Så har de da motivationen klaret til de mange timer ved bordene. Find en side med en god rakeback aftale - så er i snart på minimum 30K dkr
;-D

X

21-08-2007 13:21 #10| 0
bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=743700285&source=1
21-08-2007 22:13 #11| 0
OP

Tak for mange fede tips!! Problemet med at leje en bil, er at vi ikke er fyldt 21 år, som mange bilfirmaer kræver. Vi er til den tid henholdsvis 19 og 18 år..

Ideen om poker er god, men tror ikke at vi er sikre nok til at kunne lave overskud :)

21-08-2007 23:40 #12| 0

Har lige set en nissan diesel årg 92 synet dec2006 til 10000kr den er på gul og gratis og den ser fin ud ( det er ikke en jeg kender )

22-08-2007 08:05 #13| 0
OP

@goldencall

Er det én som du har set på nettet, eller IRL? Evt noget infomation på forhandler

22-08-2007 09:01 #14| 0

Jeg synes det er en rigtigt dårlig ide at satse på at køre så langt i en bil til 10.000 kr. Især da I ikke har nogen erfaringer med reperation, vedligeholdelse osv.

Det kan nemt komme til at koste jer MEGET mere. Forestil jer at udstødningen ryger i sydspanien. I kan blive trukket på værksted, værkstedet tager godt fat da de godt ved I ikke har andre muligheder for reperation, med mindre I vil trækkes et andet sted hen.

Sidst jeg var på roadtrip til Amsterdam gik udstødningen og en fjeder i affjedringen. Udstødningen kunne midlertidigt svejses, men fjederen blev bestilt fra Frankring og reperation og løn løb vist op i noget der ligner 4500 kr.

Derefter skulle udstødningen laves da vi kom hjem=endnu en udgift.

Første gang jeg var dernede på roadtrip gik udstødningen også, men det var min vens mors bil, og hun var flink at betale.

Mit råd er at passe på med lange roadtrips i en dårlig bil, hvis I ikke har solid bankroll med, der kan klare de swings der kan være ved sådan en tur.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar