Billigste bil på marked hvilken??

#1| 1

går og overvejer en bil nummer 2, for at spare en masse tid i hverdagen, ved ikke at skulle bruge det offentlige hver dag.


Hvad er den billigste ny bil i dag af pris pr måned. Ingen krav til str osv. Dog skal den finansieres, enten hos forhandler eller via bank.


Hvad med brugt bil. Nogle ting at være opmærksom på, jeg har ingen mekanisk kunnen og ikke økonomi til en masse rep på bilen.


Nogen der har nogle gode inputs?

21-10-2015 09:29 #2| 0

Med den beskrivelse er det oplagte valg én af micro bilerne - du får ganske meget bil for pengene og den går an, så længe det blot er bil nr. 2 :-)

21-10-2015 09:53 #3| 0
dankjar skrev:Med den beskrivelse er det oplagte valg én af micro bilerne - du får ganske meget bil for pengene og den går an, så længe det blot er bil nr. 2 :-)

Ja er også mit udgangspunkt faktisk de micro biler. Må læse om de forskellige. Har haft en picanto før, så måske det bliver sådan en igen.

Det kan vel dårlig betale sig at købe brugt i den klasse eller?? Og hvor holdbar er en micro bil i længden?? Tænker bare om man kan købe en 3-4 år gammel og ikke forvente de større udskiftninger eller om microbilerne er mere skrøbelige.

21-10-2015 11:20 #4| 1

Køb en af de nye til under 100.000 kroner så du sikkert med garanti og det hele.

Mine unger har købt henholdvis til en Peugot 108 samt en opel karl.

De går moster langt på literen, de koster "intet" i vægtafgift og de kan finanaseres til ca 1000 kroner om måned hos forhandleren til en rente du end ikke kan få i din bank

21-10-2015 11:38 #5| 1

Kia Picanto med 7 års garanti er helt sikkert et godt valg. Koster 520kr om året i vægtafgift og ca 1000-1200 om måneden.

21-10-2015 11:42 #6| 0
bøhmand skrev:Køb en af de nye til under 100.000 kroner så du sikkert med garanti og det hele.
Mine unger har købt henholdvis til en Peugot 108 samt en opel karl.
De går moster langt på literen, de koster "intet" i vægtafgift og de kan finanaseres til ca 1000 kroner om måned hos forhandleren til en rente du end ikke kan få i din bank

Dem vil jeg også kigge på så tak.

Det med forhandler rente er ikke altid korrekt pga de har store gebyrer således at ÅOP kommer op som ikke kan trækkes fra.

Jeg kan få 3.95% rente hos banken uden yderligere gebyrer.

Men man kan tit forhandle pris eller udstyr hvis man finansierer.

Redigeret af chmpen85 d. 21-10-2015 11:43
21-10-2015 12:04 #7| 0

Jeg tror bankerne er blevet klar over konkurrencen fra forhandlernes finansierings partnere. Da vi købte ny bil i sommers fik vi også det bedste tilbud i den bank vi normalt bruger.

21-10-2015 12:38 #8| 0
chmpen85 skrev:
Det kan vel dårlig betale sig at købe brugt i den klasse eller?? Og hvor holdbar er en micro bil i længden?? Tænker bare om man kan købe en 3-4 år gammel og ikke forvente de større udskiftninger eller om microbilerne er mere skrøbelige.

Til de aktuelle priser ville jeg ikke overveje brugt, andet end måske en demo vogn eller eksempelvis en brugt der max er 1 år.


Du skal holde dig fra de ældre. Alle micro bilerne lider af manglende rustbeskyttelse, så hvis du køber en ældre sag kan dette sagtens blive et problem.


Angående yderligere rustbeskyttelse så bør man tage i betragtning, hvor længe man vil beholde bilen.

Ekstra rustbeskyttelse er ikke billig, så hvis man kun vil beholde bilen nogle få år, så ville jeg droppe rustbeskyttelsen og acceptere, at jeg ved senere salg får lidt mindre, idet differencen stadig er mindre end udgiften ved rustbeskyttelsen.

Skal den beholdes i mange år er det formentlig en god ide med det samme at få den nye bil yderligere rustbeskyttet.


De små micro biler ser måske rimeligt ens ud, men der er faktisk væsentlige forskelle. Nogle af dem virker selv fra nye som skramlekasser, mens andre føles mere som en "rigtig" bil.

Bemærk, at nogle af bilerne leveres med meget små hjul, hvor f.eks. Ford Ka lige har 1 ekstra tomme. Det er måske bare mig, men jeg synes det gør en forskel i kørslen.

Typisk har alle motorerne 68-69 HK, men der er stadig stor forskel på hvilken type motor der er lagt i vognen, så dette bør også inddrages i overvejelserne.

Endeligt er det ikke alle mærker der kan leveres med 5 døre, hvis dette er et issue.

21-10-2015 12:41 #9| 0
dankjar skrev:
Til de aktuelle priser ville jeg ikke overveje brugt, andet end måske en demo vogn eller eksempelvis en brugt der max er 1 år.

Du skal holde dig fra de ældre. Alle micro bilerne lider af manglende rustbeskyttelse, så hvis du køber en ældre sag kan dette sagtens blive et problem.

Angående yderligere rustbeskyttelse så bør man tage i betragtning, hvor længe man vil beholde bilen.
Ekstra rustbeskyttelse er ikke billig, så hvis man kun vil beholde bilen nogle få år, så ville jeg droppe rustbeskyttelsen og acceptere, at jeg ved senere salg får lidt mindre, idet differencen stadig er mindre end udgiften ved rustbeskyttelsen.
Skal den beholdes i mange år er det formentlig en god ide med det samme at få den nye bil yderligere rustbeskyttet.

De små micro biler ser måske rimeligt ens ud, men der er faktisk væsentlige forskelle. Nogle af dem virker selv fra nye som skramlekasser, mens andre føles mere som en "rigtig" bil.
Bemærk, at nogle af bilerne leveres med meget små hjul, hvor f.eks. Ford Ka lige har 1 ekstra tomme. Det er måske bare mig, men jeg synes det gør en forskel i kørslen.
Typisk har alle motorerne 68-69 HK, men der er stadig stor forskel på hvilken type motor der er lagt i vognen, så dette bør også inddrages i overvejelserne.
Endeligt er det ikke alle mærker der kan leveres med 5 døre, hvis dette er et issue.

Gode betragtninger, tak for dem.

5 dørs gør ikke det store men har da 2 børn der skal med til tider, men tænker 3 dørs kan gå.

Har du nogle favoritter blandt micro bilerne?

21-10-2015 13:15 #10| 0

Jeg købte en Ford Ka som mine 2 børn kunne bruge som dele-bil.

De primære argumenter var:

- Ford havde den største motor blandt micro-bilerne (samme HK som de øvrige, men baseret på en større motor)

- Hjulene var 1 tomme større end flere af konkurrenterne

- God undervogn (samme som Fiat 500) - prøv at køre hurtigt over et vejbump, så mærker du forskellen mellem bilerne

- Det fæltes mest som en "rigtig" bil


Vi købte bilen for ca 2 år siden og dengang var det vores favorit, men siden er der jo kommet flere nye modeller. Eksempelvis synes jeg Toyota's nye Aygo med krydset i fronten ser væsentlig flottere ud end Ka'en.


Ud og prøv hvad der er på markedet, da det i sidste ende er en subjektiv beslutning, hvilken bil man befinder sig bedst i.

Bemærk, at Toyota, Peugeot 108 og Citroën C1 faktisk er samme bil, hvor der blot er lavet designmæssige forskelle.


Hvis du aldrig har kørt en micro skal du være opmærksom på, at de er lidt "levende" ved motorvejshastigheder :-(

21-10-2015 14:02 #11| 0
chmpen85 skrev: Dem vil jeg også kigge på så tak.
Det med forhandler rente er ikke altid korrekt pga de har store gebyrer således at ÅOP kommer op som ikke kan trækkes fra.
Jeg kan få 3.95% rente hos banken uden yderligere gebyrer.
Men man kan tit forhandle pris eller udstyr hvis man finansierer.

Har du ikke noget friværdi i huset du kan låne i?
Realkreditlån er den billigste måde at låne på.

21-10-2015 14:06 #12| 0
Torstens skrev: Har du ikke noget friværdi i huset du kan låne i?
Realkreditlån er den billigste måde at låne på.

Nej desværre. Mægleren som banken bruger til at vurderer huse er helt off. Så kan desværre ikke få frigivet lidt midler den vej. Først når jeh har boet der længere og selv får banket gælden af eller mægleren for øjenene op og marked er steget markant på den type rækkehus vi har boet i de sidste 3 år.

21-10-2015 14:16 #13| 0

OK, æv.

Mht. mekanisk robuste biler, så har Hyundai et godt ry. Der er efter sigende sjældent mekaniske problemer i dem.

Redigeret af Torstens d. 21-10-2015 14:16
21-10-2015 17:15 #14| 0

Torstens


Det tror jeg næppe. Vælg en Toyota Aygo de også billige i finansering, og en stabil bil. Der er let at sælge videre iforhold til en koreaner

21-10-2015 18:19 #15| 0

Det er lidt en skam du skal bruge den her og nu. Med det salg af mikrobiler der har været de seneste år må brugtmarkedet snart blive mættet. Men de allerbilligste går jo for 80k fra ny - men så er de også med skrabet udstyr. Opel Karl har 3 priser - 80, 100 og 120k. Ifølge FDM er midterudstyrsvarianten OK til pengene og helt på højde med de øvrige i klassen. Standard med 5 døre.

Ellers - ud og prøv dem. Det kan være den der egentlig er mest fornuftig totalt irriterer under kørslen - og 5-7 år med konstant irritation kan godt være et par tudser vær i ekstra udgift her og nu ;-)

21-10-2015 18:39 #16| 0

køb en Toyota corolla fra mellem 95-2000 til mellem 10-15.000. Kører altid, billig i forsikring, ok benzin, meget billige reservedele. Bedste bilkøb du kan gøre dig, medmindre du er for fin til det

21-10-2015 20:27 #17| 0

Jeg vil aldrig anbefale en 15-20 år gammel bil til "analfabeter" på bilområdet. En Corolla kan være en rigtig fin investering - 15000 og kør i 4-6 år. Den kan også være "lusket" gennem syn - tro mig, jeg har købt en Avensis hvor sælger havde en venligsindet synshal i baghaven. 7 fejl, som burde have givet omsyn afsløret ved FDM-test, godt nok fikset - men den burde aldrig have stået nysynet. Nu bruger den bare 1 liter olie/1000 km men kører fint! Bortset fra anhængertrækket blinker modsat (hvem sagde venlig synshal i baghaven) *suk*.

21-10-2015 23:12 #18| 0

Har haft en ny UP siden Juli 2014 for små 100.000 kr.


40.000 km. kørt siden og ikke været et eneste problem.

21-10-2015 23:44 #19| 0

Seat Ibiza 2009 - 52000kr og kørt fejlfri i 2 år nu.. lang på literen og alligevel en del mere bil end city scooter ;)

Redigeret af Kamstrup d. 21-10-2015 23:46
22-10-2015 10:57 #20| 2

Jeg var selv i forgårs ude og kigge på en ny "lille bybil", hvor jeg var hos de forskellige Toyota/Peugeot/Ford og kigge på de små 100k klasses biler. Hvor jeg fik som et lyn fra en himmel idéen om at købe en Audi, det var nok månedens hidtil bedste idé :D


Så i går hentede jeg min audi A1 til 190k, og jeg er allerede blevet helt forelsket i den. Forstår slet ikke man kan få en audi med alt i udstyr til så billige penge (?!)


22-10-2015 12:04 #21| 0

"Skjult" brag!

22-10-2015 14:08 #22| 0
philip22 skrev:Torstens

Det tror jeg næppe. Vælg en Toyota Aygo de også billige i finansering, og en stabil bil. Der er let at sælge videre iforhold til en koreaner

Nu var det en mekaniker der fortalte mig det. Han sagde at Honda og Hyundai er de biler med færrest mekaniske fejl. Jeg har også en ven der har en Hyundai Matrix der er 9 år gammel. Han har i alt fået lavet for 8K på den i de 9 år.

Personligt har jeg haft WV Passat og Toyota Avensis og Toyota Corolla med bunker af mekaniske fejl, og en Toyota Carina E næsten uden fejl.

Skulle jeg købe en bil i dag, ville jeg købe en brugt Honda (sandsynligvis Civic) - men de laver ikke microbiler - skulle jeg have en microbil, ville jeg vælge en 3-4 år gammel Hyundai. Den kan vel fås til ca. 50% af hvad en ny koster, og er ikke væsentligt ringere.

Redigeret af Torstens d. 22-10-2015 14:08
22-10-2015 16:40 #23| 0

Du kan nemt finde flere af den her slags skemaer...


http://press.autorola.com/Ny_let_brugt_C.pdf

22-10-2015 18:43 #24| 0

Citroën har netop sat prisen på serviceaftale til C1 ned til 199,- pr måned.

I forvejen er det en af de billigste.

22-10-2015 19:10 #25| 0

nogen der kender til C3'eren der kører 33.3km/L med halvårlig ejerafgift på 120kr.

Koster pt på kampagne 150.000. Den er jeg lidt varm på selvom den er lidt over budget.


http://media.citroen.dk/file/47/6/citroen-c3-prisliste-tekniske-specs.pdf?__utma=1.1030338859.1445533203.1445533638.1445533638.1&__utmb=1.3.10.1445533638&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1445533638.1.1.utmc...

Redigeret af chmpen85 d. 22-10-2015 19:11
22-10-2015 20:52 #26| 0

Ikke for at skyde den ned - men den er 1/3 dyrere stort set over hele linien - den sparede ejerafgift ryger nok til ekstra til forsikring. Den kører IKKE 33.3 km/l undtagen ved ekstremt mange landevejskilometre med 80 ;-) Men OK - den går nok omkring 25-28 afhængig af speederfodens tyngde, så det er vel OK. Men hvis økonomi er vigtig, så billig en bil som mulig - stort set alle biler er det halve eller mindre værd efter 3-4 år hvis du spørger en forhandler. Der er til noget benzin til en 1.0'er i det regnestykke. ;-) Personligt ville jeg gå på autouncle og bilbasen og søge 2-3 år gamle biler til max 100k og se hvad jeg så kunne få. Blandt andet denne dukker op

https://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bfuel_types%5D%5B%5D=Benzin&s%5Bfuel_types%5D%5B%5D=Diesel&s%5Bmax_price%5D=100000&s%5Bmin_fuel_economy%5D=20.0&s%5Bmin_year%5D=2014

22-10-2015 23:28 #27| 0
Klaphat skrev:Jeg tror bankerne er blevet klar over konkurrencen fra forhandlernes finansierings partnere. Da vi købte ny bil i sommers fik vi også det bedste tilbud i den bank vi normalt bruger.

Forhandlernes finansieringspartnere er bankerne selv. -De kalder sig bare noget andet. ;)

22-10-2015 23:34 #28| 0

Hvis du kigger på en Citröen C3, ville jeg også tage et kig på en Peugeot 208 og ikke mindst en Opel Corsa. Du kan få den helt nye model, godt nok med den gamle 1,4 90hk motor, og "kun" 18,5 km/l, til 130-140tkr. Det er et godt køb, og vil formentlig holde prisen noget bedre end de helt små. Lige som den er meget mere "rigtig" bil, end de små. -En joker, kunne være en spritny Micra 1,2 med 80hk, aircon og 5 døre til 95.000kr. Den er stadig en hel klasse større end de helt små og føles på alle måder, meget bedre at køre i. Uanset, held og lykke med købet. :)


Link til Corsa: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/14-16v-enjoy/2359649

Link til Micra: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/micra/12-80-visia/2547556

Redigeret af GrimGladGris d. 22-10-2015 23:40
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar