maxkorsoer skrev:
Vil gerne udtrykke mig mere klart, i forhold til min sætning "oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler"
Husk nu at læse det med småt. Der er ikke noget der hedder 7 års garanti. Det hedder f.eks. 7 år eller 150.000 Km. Når man rammer over 200.000 Km på en skod bil, så er den absolut intet værd. Flere billigere biler vil være totalt kørt ud efter 180-200.000 Km. En motor er altid tiltænkt bestemt antal kørertimer (Traktorer og have maskiner) eller Km (automobiler) når den tid eller km antal overskrides kan man forvente, at motoren begynder at få alvorlige mekaniske problemer, derfor er det meget velkendt billigere at skrotte og købe ny end at reparerer på billige biler.
På langt de fleste biler opstår alvorlige problemer enten meget tidligt (under 20.000 km) eller meget sent (over 150.000 km). Derfor er du omfattet af almindelig 2 års reklamationsret OGSÅ selvom du selv har skiftet olie, oliefilter og luftfilter af en anden (autoriseret) mekaniker end fabrikantens autoriseret værksteder.
Huske også, at se hvad den garanti dækker. F.eks. hvis du kører hybrid er der mange undtagelser omkring batteri der bliver dårligt efter x antal km.
Service til 5-10.000 kr skal udføreres årligt på deres (mærke autoriseret) værksted, hvor de flår dig prismæssigt. Hvis du overskrider denne, blot med én dag, bortfalder al garanti.
Se nu på, hvad omfatter den årlige service du betaler for?
Den service de udfører er normalt noget man bør eller skal gøre på alle biler årligt (Olie skift, olie filter, luft filter) det kan enhver idiot google sig til, at skifte selv for under 500 kr (hvis du selv indkøber i kvalitet / orginale dele) eller indkøbe delene og få en lokal mekaniker til, at skifte dem for ca 500 kr ekstra. Forhandlerens egne reservedele betaler de max 50 kr for selv. Men de napper lige dig for op til 10.000 kr for at tjekke bunden (lyse på den med en lygte i bunden og sparke til dækket og sige alt er ok)
Du betaler altså mellem 5.000x7 + 50.000 kr (80.000 kr) og 10.000x7 +100.000kr (170.000 kr) for noget du sandsynligvis aldrig får brug for i garanti perioden. Du kan typisk købe en ny (brugt) bil hver 5 år, for differencen.
Det virker som om du ved en masse, men der er godt nok også mange huller i din fortællinger.
Du må virkelig være blevet fucked hårdt analt af en mekaniker på et tidspunkt ;)
Som eksempel kan jeg fortælle at jeg giver nøjagtigt det samme for reservedele på et autoriseret værksted, som jeg selv skal give i Thansen eller lignende, så kan jeg sku da være ligeglad hvad mit autoriserede værksted giver for den reservedel.
EDIT:
Vi tager lige 2 mere. En gang ringede jeg til autohuset nede i Korsør og fik en pris på et service. Derefter fik jeg pris på mit autoriserede værksted som var 10 % billigere, uden jeg havde nævnt det andet tilbud !!
Sidste gang jeg skulle til service i December skulle jeg teste skorstensgaard, og fik et tilbud der var ca 15 % dyrere end på mit autoriseret værksted. Igen fortalte jeg ikke noget om tilbud fra andre. Kommer aldrig til at sætte mine ben hos det fupfirma. altså skorstensgaard.
Min påstand er at der er flere der bliver fucket af de uaftoriserede end de autoriserede mekanikere, blot fordi de er naive og tror det er billigere. Samtidigt er det billige kopi reservedele fremfor originale. !!
Redigeret af Mikkmakk d. 11-02-2021 14:26