PokerJyden skrev:
I vores lille land, kan vi ikke matche de amerikanske Black Friday tilbud. Bl.a. har vi ikke samme volumen på varesalget her i lille DK,
som de har i USA..
Bevares, der er nok gode tilbud men bare ikke på samme måde som i USA.
Nu har jeg selv været i branchen i mange år, og kender de salgstricks man bruger, jeg er selv med til og lave tilbud.
Måske er det derfor jeg mener det ikke kan betale sig, og at folk dummer sig gevaldigt, ved og hoppe på det igen og igen.
Jeg gik måske lidt for langt, ved og kalde Black Friday jægere for dumme, det indrømmer jeg gerne ;)
Der er ingen tvivl om, at det er forretningerne der er vindere på sådan en dag som Black Friday og Cyber Monday. Men hvis man kan spare 100, 1000 eller mere på en vare man alligeve var på udkig efter, er det vel værd at lede efter.
Personligt kigger jeg efter hvidevarer til et fuldt køkken, hvor 10% kan betyde ret meget.
Jeg må dog erkende, at jeg kender til hvad priserne var tidligere i år, hvor jeg lavede en liste (som bliver ved med at blive opdateret, fordi producenterne *host* Siemens *host* ikke lige fører samme produktmodel/varenummer i lidt længere tid ad gangen, og i øvrigt har uoverskueligt mange forskellige produkter som tilsyneladende er helt ens), og priserne for mine samlede indkøb pt. ikke er billigere, hvis jeg f.eks. vælger Power, Whiteaway og Koekkenforhandler (af en eller anden grund har Whiteaway nu ikke halvdelen af det jeg fandt ved dem sidst).
Men hvis jeg falder over et eller 2 gode tilbud kan jeg måske spare 1-5.000 - og det er jo heller ikke af vejen. Ligeledes er der nogle tusinder at spare på badmiljøer (det var der i hvert fald sidste år), da f.eks. kvik har 25% tilbud på køkkener, bad og garderobe. Dog skal man købe samlet, hvorfor køkken ikke nødvendigvis bliver billigere, da de ikke giver kampagne priser på hvidevarer i det tilbud (og deres vejl. udsalgspriser ofte er 50-100% dyrere, end hvad man kan finde dem til på nettet).
Men hvis man står og skal lave nogle lidt dyrere køb alligevel, er det faktisk muligt at spare en del. Man skal bare huske at se sig for, og ikke godtage, at før-priser er hvad de skriver.
Redigeret af Torstens d. 23-11-2017 23:21