Hej jeg håber en enkelt eller 2 af jer har lidt forstand på jura omkring når man bliver snydt så vandet driver af en. Det er jo ikke de store beløb det drejer sig om men alligevel synes jeg de skal have en eller anden lærestreg. Jeg har sendt følgende mail til deres kunderservice. Jeg har ikke fået svar endnu.
"Vedr. tilbud på Komputer for alle + gave.
I juni måned 2006 bliver jeg ringet op af en medarbejder der har et meget godt tilbud til mig som han mener jeg bestemt ikke kan afslå. Tilbudet består af 2 numre af Komputer for alle samt en gave enten en usb hub eller en kortlæser. Jeg takker ja tak til tilbudet med usb huben som gave.
Tilbudet ser sådan ud:
2 nr. af Komputer for Alle (kioskpris)..........129,50
USB2.0 HUB/21-i-1 kortlæser....................249,00
Værdi i alt.............................................378,50
- rabat.................................................349,00
Din pris er kun.........................................29,50
(+19,50 i porto og eksp.gebyr, ialt 49,00)
Det er jo en fin besparelse.
Jeg modtager mit første blad sammen med girokortet på de 49,00 som selvfølgelig betales og jeg ser nu frem til min gave af værdi kr. 249,00.
Stor er min undren dog da jeg modtager en lille grå kuvert fra Komputer for alle i Norge. Men det er jo ganske rigtigt den usb hub som jeg skulle have i gave. Jeg kigger tilfældigt bag på kuverten og ser til min meget store overraskelse følgende:
Total værdi: 49,00 nok.
Dette svarer i henhold til kursen d.d. til dkr. 45,45.
Dette giver i henhold til jeres opførte pris på dkr. 249,00 en difference på kr. 203,55.
Jeg vil meget gerne have en god forklaring på hvordan dette kan lade sig gøre for det kan jo ikke passe at værdien på kuverten er forkert idet de danske toldregler så omgås.
Alternativt kan beløbet på kr. 203,55 overføres til min konto i ********
Reg nr. ****
Kto. nr. ****
Jeg afventer med spænding jeres gode svar.
Med venlig hilsen
Frank ******. "
De vil selvfølgelig afvise med en eller anden latterlig forklaring. Nu er mit spørgsmål så: Er der overhovedet noget jeg kan gøre for at det ikke sker for andre. Kan jeg melde dem til toldvæsenet for fusk eller skal jeg bare lade være med at handle der mere. Ligesom jeg vil anbefale alle jer heller ikke at handle med Bonnier.
Blevet snydt af Bonnier
@noerager.
Hvordan er du blevet snydt ?
Du har fået den vare du skulle til den aftalte pris.
MVH
Carl
Jeg har fået en vare til nok 49 de har annonceret til 249 dkr. Det mener jeg faktisk ikke man må.
Bonnier lader sig naturligvis ikke fortolde af en højere pris end toldværdien !
Nej og hvis toldværdien er 49 nok så er der jo langt til den pris de opgiver.
@noerager.
Find nogle større sko :-)
Toldværdien=salgspris.
Du har jo givet 49 kr. for det. Så er det rent toldmæssigt 49 kr. værd. Hvad er problemet?
????
Falsk markedsføring ????
Bonnier er lidt uldne i kanten, det vil jeg give dig medhold i, men at betale told udfra en værdi på 249,- af en vare man sælger for 49,-, Så dumme er der sgu ingen der er i dette land.
MVH
Carl
Har jeg forstået det rigtigt at hvis jeg køber en vare til 50 så fortoldes den også af 50 selvom den koster 1000 hos min lokale købmand? I såfald kan man jo lave nogle sjove skatte/moms tricks ved at handle med venner i udlandet hvilket ikke ville være helt tosset :-)
Mit spørgsmål gik egentlig på om jeg kan gøre noget ved det. Hvad med forbrugerrådet.
@Noerager
Jeg tror ikke helt du forstår hvad det er folk siger.
Hvis jeg køber en ting til 1.000 kr. og beslutter mig for at sælge det videre til en person i udlandet for 500 kr., så skal der betales told af de 500 kr. selvom jeg har givet mere for varen. Altså, når Bonnier sælger dig en vare til 50 kr., så skriver de selvfølgelig det på pakken uanset om varen er 100, 200 eller 5.000 kr. værd.
/Mikael
Varen kan sagtens være de 249 værd som de har lovet, men da du giver 49 for den skriver de også kun 49 på som værdien af pakken.... dermed fortoldes de kun af totalt 49 istedet for 249....
dette vedrører ikke værdien af den gave du har fået what so ever....
Forbrugerrådet ??
Hvad er du gået glip af ? Hvilket tab har du lidt ?
det er en OM¦er noerager!!! ;)
En i Bonnier¦s kundeservice der har fået sig et godt grin!!!