Blind forsvar 15/30

#1| 0

Eftersom jeg på mystisk vis ikke kan få hand converteren til at virke får i en skreven version.

Jeg sidder i big blind med A6. Alle folder til sb som er sLA-A. Han har siddet og stjålet mange gange når jeg har været i small blind og stiller ikke høje krav til sine hænder når han vil stjæle. Han har dog ikke mødt modstand, så jeg ved ikke hvordan han spiller denne slags situationer postflop.
Jeg reraiser og han caller.

flop: Q 9 5 rainbow

Han check-raiser mig og jeg caller.

turn: 4

Han byder, jeg caller

River: K

Han byder, jeg caller

Kommentarer !!!

27-07-2005 00:43 #2| 0

*puuff* - misforstod post..

27-07-2005 00:52 #3| 0

ja, jeg ville nok ikke calle ned med A6 - endnu mindre hvis jeg ikke ved hvordan min modstander spiller.
Du siger han ikke stiller høje krav, men har endnu ikke mødt modstand. Hvordan har du så set hvad han raiser med?

p.s. becks, jeg forstår ikke din p.s.
pps. jeg kan se du heller ikke var helt vild med den selv? ;-)
ppps. og nu er det her jo limit - måske er han i tvivl om det selvom han spiller 1k NL??

27-07-2005 00:55 #4| 0

beslut på hans CR på flop om du vil calle ned eller folde - call ned er ikke specielt dumt, som beck siger, hvis du mener du vinder en go %del af gangene... jeg ville helst have en større kicker... surt hvis han har Ax højere

-Tox

27-07-2005 01:04 #5| 0

@becks: Du misforstår min post. Når jeg skriver at han check-raiser mig på floppet er det fordi jeg byder ud.

"Ja.. du spiller hånden fuldstændig elendigt.... du vandt vel siden du poster den her"

Jeg poster kun hænder på dette forum hvor jeg selv er i tvivl om mit spil, eller mener at jeg laver en direkte spillefejl.

"Men eftersom du skriver at du spiller NL-1000$, så ved du vel godt alt det. Hvorfor poster du så hånden her?"

Jeg bruger mine surt optjente NL penge på at lære at spille fixed limit :-(

@Angkorwat: "Du siger han ikke stiller høje krav, men har endnu ikke mødt modstand. Hvordan har du så set hvad han raiser med?" Jeg har en klar formodning om dette eftersom han har stjålet ved enhver given lejlighed.

27-07-2005 01:15 #6| 0

@Juncker
sorry jeg havde ingen anelse om det var limit.. troede faktisk det var i en tunering.. Så bare glem det jeg skrev - jeg ved aboslut intet om fixed limit, udover at jeg stadig mener du bør raise for at få noget information.

27-07-2005 01:21 #7| 0

De bedste hænder du slår på river er A3-2 og J8. Hvis det virker sandsynligt, så call den ned.

Hvis du efter dit flop call er indstillet på at bruge 2 BBs på resten af hånden, tror jeg et turn raise vil være bedre, da han kan folde en del hænder der slår dig. Caller han dit turn raise med en made marginal hånd tjener du et ekstra BB hvis A kommer på river.

Så mit bud vil være fold på flop/turn eller raise turn - hælder til fold. En checkraise hånd på floppet kunne være JT, hvilket kan tale for et turn raise (men river fold!)

27-07-2005 01:31 #9| 0

ja fold til turn 3-bet

27-07-2005 01:31 #8| 0

Angkorwats løsning er også et udemærket alternativ .. hvis turn 3bettes hvad så? Det må være et fold for A"erne redder nok ikke én ofte nok til det kan betale sig pot-odds-mæssigt..

27-07-2005 02:42 #10| 0

Han havde sikkert JT...

Det er vel essentielt at vurdere mulige draws, da det siger en del om muligheden for semibluffs.
Folk, der opererer, kan godt lide at have outs.

Der er JT og gutshots"ene KJ og T8. Ret få.
Han kan dertil have valuehænder som par og A (hvor du typisk er outkicked). Og så kan han have helt ingenting.

På mit limit 5/10 SH ville jeg folde enten til flop c/r eller på turn mod praktisk talt alle modstandere. Der skal en del flere mulige draws til, før jeg er med på at calle denne ned.

27-07-2005 09:39 #11| 0

Forskellen ved at raise turn, og call"e den ned, er jo at han får hans hånd at se, hvis han er slået. Ved at blive raised får han jo ikke information om hvordan pælen faktisk spiller.

Det vil jeg da sige er ret essentielt, da han endnu ikke har set nogen hænder fra ham.

Men okay, nu er det der også way out of my limit. :-D

27-07-2005 09:53 #12| 0

Jeg er nok ikke hård nok i mit blindspil. Jeg folder til checkraiset på floppet. Bortset fra rene bluffs er du kun foran hænder som JT og KB. Og du har kun 3 outs mod par.

Hvis jeg på en eller anden måde kommer til turn folder jeg der.

27-07-2005 10:02 #13| 0

Hmm - i tvivl om mit blind-spil...
Nogen der vil bidrage med deres stats?

I Pokertracker vælg 15/30 i preferences (og evt andre limits med 2/3 Small Blind=Big blind)

Vælg fanebladet Position Stats

Tast i filter oppe til højre "Hands between 8 and 10 players"

Nu kan BB won/hand aflæses ud fra jeres position.

Jeg har i
Big Blind: -0,20
Small Blind: -0,12

Hvad har I?

PS
VPIP er der også; her har jeg
Big Blind: 32,55
Small Blind: 41,58

PPS
mht hånden; jeg kan selv godt lide nogle gange at calle ned med A high mod en tyv - men dette er noget nær det værste board med A6.. Enig med AngkorWats vurderinger

27-07-2005 10:28 #14| 0

Jeg synes det er en imponerende god statistik fra blinds. (Medmindre du har trukket det tvungne indskud fra).

27-07-2005 10:46 #15| 0

Tak KimN. Jeg har postet tallene som de står i PT - tror ikke det tvungne indskud er trukket fra

@ Juncker undskyld for at stjæle din tråd - skal jeg oprette en ny?...
Hvad er dine stats?

27-07-2005 11:45 #16| 0

@Junior: Helt iorden at du har kidnappet tråden. Jeg er næsten sikker på at det tvungne indskud er medregnet i dine stats. Er først lige begyndt at spille 15/30 efter at have fået ny computer, så jeg har ikke mange hænder i min nye pokertracker. Vi kan udveksle stats når jeg har nogle flere hænder.

For lige at afrunde min oprindelige tråd, så er jeg enig i at det nok er et fold da jeg check-raises på floppet. Han viste iøvrigt QQ !!!!! og havde altså floppet top set. Jeg var mildest talt langt bagud.

Jeg tror jeg er alt for fokuseret på ikke at være weak tight i mit blind spil. Smider for mange penge væk på den måde.

27-07-2005 12:17 #17| 0

@Juncker

Jeg har ikke noget specielt imod måden du spiller hånden på. Dog foretrækker jeg som oftest at calle når SB hæver, fordi du har positionen. Er jeg ude af position foretrækker jeg reraiset overfor en tyv, så jeg kan tage initiativet.

Derudover kan jeg bedst lide turn raiset i denne situation (fold til et 3 bet) i stedet for at calle ned, da du dermed kan folde en helt del hænder, som har dig slået.

/Mikael

27-07-2005 12:24 #18| 0

Helt enig med DanTheMan

30-07-2005 16:28 #19| 0

Jeg er enig med KimN. At forsvare sine blinds handler om at vinde penge, og derfor også om at begrænse sine tab, så lad ved med at genstjæl med spekulative hænder mod agressive modstandere.

Iøvrigt synes jeg, det er en dårlig vane at genstjæle med A + lille kicker. Det er en elendig hånd, der klarer sig dårligt mod de fleste stjæle hænder. Jeg vil hellere have 87s eller enhver billedkort kombination.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar