Hey PN!
Ligesom Psylenz her fra PN, har jeg ligeledes fået $300 og chancen for at bevise mit værd på de lidt lavere takster hos Danske Spil. Med fare for at blive helt til grin, er det overordnede mål da derfor også at knuse NL10 over den næste måneds tid og samtidig vise hvordan man igennem en solid grind kan oparbejde en fornuftig rulle via bankroll management.
Kort om mig:
Flere kender mig sikkert fra betting-trådene eller BetXpert, men for at give et lidt større indblik, får i hermed en kort præsentation af personen bag og min tidligere erfaring med poker.
Mit navn er Morten, jeg er 27 år og jeg er pt. bosiddende i Aarhus hvor jeg i sommers færdiggjorde min kandidat fra Aarhus Universitet. I forhold til min pokererfaring, har jeg i en årrække erhvervet mig via poker på taksterne NL50-NL200$£ med op til 24 borde ad gangen, og jeg levede stort set af pokeren mellem 2010 og 2013. Ud over at have grindet NL 6-max i en årrække, har jeg også forsøgt mig med lidt tours, hvor det største resultat var til VM i 2012. Efter en 198. plads ved WSOP Main event, lagde jeg dog for en stund online-karrieren på køl i forbindelse med opstart på kandidaten i 2013.
Siden da har jeg kun spillet sporadisk eller live via rejser og til diverse hygge cash games i Århus eller på Royal. I forbindelse med (poker)rejser i de sidste 12 måneder er motivationen og glæden ved at spille poker dog så småt vendt tilbage, og jeg har i den forbindelse også fået mod på at give online-pokeren endnu et skud. Til trods for at NL10 er lidt under de normale takster, vil målet derfor i høj grad være at bevise at jeg stadig har hvad der skal til for at slå online-pokeren. Jeg vil løbende forsøge at smide hænder op til analyse, og forhåbentligt kan PN hjælpe mig med at få fjernet den værste rust samt finpudset teknikken, da jeg ikke er tvivl om at online-pokeren har rykket sig meget siden jeg stoppede for omkring tre år siden.
Bloggen her på PN:
Jeg vil løbende blogge omkring udviklingen i rullen, samt forsøge at give lidt ekstra lir ved løbende at smide billeder op af poker-setuppet og andre spændende ting fra hverdagen som ”professionel” grinder ;)
Mine mål den næste halvanden måned er som følger:
- Få spillet minimum 50.000 hænder på NL10
- Opnå en pokerrulle på $1000 inden d. 1. november.
- Få smidt 4-5 hænder op til analyse om ugen.
- Få trænet, spist godt og renset betting ved siden af grind projektet (egen betting-rulle).
Alt efter de interne regler for projektet (skal lige have hørt Dieb), er målet desuden at supplere med borde fra NL20 hvis rullen krydser $500. Jeg ved desuden ikke helt om det er tilladt er benytte HUD på Danske Spil eller i dette projekt, men jeg vil dog forsøge at tracke hænderne offline efterfølgende, så jeg kan få smidt lidt grafer op af udviklingen i hands og profit. I er selvfølgelig mere end velkomne til at byde ind hvis i har kommentarer eller spørgsmål i brænder inde med.
Jeg har desuden lige spillet min første time mens jeg skrev bloggen, og jeg kan da godt afsløre at vi er kommet flyvende fra start med en +5 buy-ins session. Om det var blot var begynderheld eller ej – time will tell ;)
Startrulle på Danske Spil = $300
Status i profit = +200,60
Nuværende Bankroll = $500,60
Let the grind begin!