Godaften PN
PN og DS har fået den forrygende idé at lave et tourprojekt, og i den sammenhæng har jeg været så heldig at blive udvalgt som en af de to spillere. Derfor skal den fra i morgen have fuld gas med de berygtede featherweight-tours på Danske Spil Poker.
Her er lige en lille intro ...
Hvem er jeg?
27-årig arbejdsl ... hov ... nyuddannet cand.comm.'er, som bor i KBH's skønne NV-kvarter og lever af durum.
Min pokerhistorie
Jeg startede tilbage i 2007. På Full Tilt Poker og i Dansk Pokerforbund ude ved travbanen ... aaarh, good times. Jeg var (er?) strammere end en stædig østers og kunne vel folde helt op til TT right off the bat på lvl 3 i en 200 kroners freeze-out. Om jeg så ikke bare kunne bruge det image senere hen? Nej da, jeg anede ikke, hvad et image kunne betyde, og jeg fik oftest foldet mig ud godt fra pengene. Men hey, så kunne jeg bruge køreturen hjem på at brokke mig over at have været kortdød.
Online gik det lidt bedre, da jeg kunne spille flere hænder trods min stramme spillestil. Jeg fik luckboxet mig igennem en tour sidst i 2007 og stod og kiggede ned fra sejrsskamlen. Ship it, checkboxes og det hele! Nu kunne hele internettet bare komme an – hvis jeg fik gode hænder vel at mærke.
Nå, jeg var faldet over PokerNet i de måneder og blev mere og mere aktiv herinde (altså, jeg læste med). Og jeg blev bedre (læs: mindre stram)! Jeg lærte pludselig at stjæle, at delayed c-bette, at 3-bette ... alle de der lækre ting, der gi'r mooooonies. Især i 2007-09. Jeg læste Doyles klassiker, signede up på PokerUni og DC, kom vist også med i en study group, købte PT og HEM. Det hele gjorde mig bedre. Det var fandme fedt at opleve et spil åbne sig for øjnene af én. Så mange muligheder. Det vil jeg gerne opleve igen med dette projekt.
Samtidig startede jeg på cash. Det blev jeg aldrig helt skrap til. Jeg tågede rundt på NL50 i umindelige tider. Jeg kunne købe en ekstra pizza for rakebacken, men der var sgu intet glamourøst over det. Tværtimod. Slet ikke, da jeg startede på studie og nu fik endnu mindre tid til at spille. Jeg måtte stjæle tid til tours på random aftenener. Det var også langt sjovest. Tanken om den store gevinst, I ved. Så må jeg bare leve med variansen.
De sidste par år, mens jeg har færdiggjort mit studie, har jeg sporadisk spillet tours på Danske Spil, på Stars og i klubber i det københavnske.
Min plan med dette projekt
Derfor glæder jeg mig, nu hvor jeg har tiden (dagpenge FTW), til at få banket støven af. Blive en force to be reckoned with i featherweight-tours på Danske Spil. Og så glæder mig ikke mindst til at blive en del af analysetrådene herinde igen. Der er gået off-topic i den de seneste år. Det er pisse sjovt og underholdende, men jeg savner at gå i dybden med poker. At finde ud af, hvorfor det er bedre at flatte end at 3bette IP lige mod dén modstander. Der er dette en oplagt mulighed for mig til at kunne få en masse tours under bæltet, samtidig med jeg kan lære en helvedes masse herinde. Især af de nyere profiler, forestiller jeg mig. Dem, der har fingeren på pulsen.
Jeg kommer til at sende en masse hænder til analyse herinde og lave mindst ét blogindlæg om ugen. Som den tastaturkriger jeg er, forventer jeg dog ikke, at jeg kan holde mig på det antal blogindlæg. Jeg vil ikke lægge mig fast på et antal hænder til analyse, men jeg er sikker på, jeg især i starten kommer ud i tvivlsomme spots, hvor jeg skal bruge PN's hjælp.
Mit nick på DS er mango_brusss, hvis nogle skulle have lyst til at følge med.
PS: Jeg er lige i gang med at få sparket PT i gang igen, så der kommer grafer og den slags senere :)
Vi ses ved bordene!
/ poker prince (Mikkel) ♥