Bluff på river? NL $100

#1| 0

** Revolver [Hold "em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

UTG+1 sitting in seat 1 with $39.80
UTG+2 sitting in seat 2 with $28.00
MP1 sitting in seat 3 with $66.13
VILLAIN sitting in seat 4 with $101.40
HERO sitting in seat 5 with $94.80
BUTTON sitting in seat 6 with $70.06 [Dealer]
SB sitting in seat 8 with $43.65
BB sitting in seat 9 with $93.00
UTG sitting in seat 10 with $68.30

SB posted the small blind - $0.50
BB posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: A 7

UTG folded
UTG+1 folded
UTG+2 folded
MP1 called - $1.00
VILLAIN called - $1.00
HERO called - $1.00
BUTTON folded
SB folded
BB bet - $2.00
MP1 called - $2.00
VILLAIN called - $2.00
HERO called - $2.00

** Dealing the flop: 2 Q 3

BB checked
MP1 checked
VILLAIN bet - $11.00
HERO called - $11.00
MP1 folded

** Dealing the turn: 4

VILLAIN checked
TOT-A: 0.69 (2.60 postflop) (han better ud 30% af gangene på turn)
Var meget tæt på at checke men troede jeg kunne vinde potten her.

** Dealing the river: 6

VILLAIN checked
HERO bet - $57.00

Alt for farligt? Havde set VILLAIN lægge hænder ned før så helt blank er det ikke. Hvad ville I sætte mig på?
Og hvis han folder, viser I så i denne situation? Og hvordan kan man bruge det senere?

14-12-2005 09:07 #2| 0

Som man nok kan læse, så foldede Villain.

Mit spørgsmål er så, hvordan man bruger dette (jeg viste bluffet)?

Evt. skrive i chatten: "But I almost had a flush!"... Hmm.. den er måske lidt åbenlys...

Hvad vil I gøre? Hvad kan man bruge det til?

14-12-2005 09:15 #3| 0

De fleste tænkende spillere kalder allin bets på river efter at river kommer busted draw - især hvis de har et lille read på modstanderen. Det er langt mere troværdigt hvis du better 2/3-3/4 pot.

14-12-2005 09:17 #4| 0

#1: Hvilken hånd prøver du at repræsentere? (Specielt! - hvilken hånd nøjes med at calle på floppet (og ikke raise), for pludselig at blive -rigtig- god på turn til at give den godt med gas? A5 eller 56 måske, men..).

#2: Har du nogen idé om, hvad villain har? Klart, han har ikke vist den store styrke, men det giver sjældent +EV at skulle tvinge sin modstander til at lægge sine store hænder ned.

#3: Passer dit bettingpattern til resten af din linje? Dit bet på river ligner ét, du (med det spinkle kendskab jeg har til dig) relativt sjældent ville lave med en 5"er.

Jeg ville aldrig vise dér. Når du alligevel har, giver det dig mulighed for at spille dine store hænder -ret- hårdt. That"s it.

- AB

14-12-2005 09:21 #5| 0

Potten var vist 64.50$ og jeg better som sagt 57, hvilket ikke var et all-in move fra min side.
Men god pointe! :)

14-12-2005 09:30 #6| 0

@Ludo

Mht. "hvordan bruger man bluffet ?" - don"t !!

Det koster altid at se kort - hvis man altid har sat knappen "auto-muck" på går man aldrig galt i byen.

14-12-2005 11:47 #7| 0

Jeg synes egentlig det er meget fint spillet, men! Du ødelægger lidt det geniale i det, da du har vundet - Lad være at vise din hånd i denne situation! Jeg er rimelig sikker på Villian kunne kvæle dig efter den hånd, lad ham da undre sig over hvad du spillede efter! Det kan gavne dig senere, hvor han kan lave forkerte calls på forkerte tidspunkter, blot fordi han er nysgerrig.

Men ellers udmærket - Det kræver sq nosser at spille som du spillede den hånd! ;)

14-12-2005 14:14 #8| 0

@ Asger_b

Villain sad formentlig med QJ, QT eller lign. Jeg skal bare repræsentere en større hånd.
Kalder flop med en preflopraiser bag mig - kunne godt finde på at gøre det med et set. BB er utilregnelig, og han kunne sagtens overspille AQ eller hvad han nu vil sidde med. Dette tror jeg også, at Villain ved.
Han kan derfor ikke udelukke et set, og jeg havde på fornemmelsen, at han ville være i stand til at smide en marginal hånd.
Ved ikke hvad han havde, men han havde mig slået, og han indrømmede, at han ikke kunne calle det riverbet.

Når Villain på et andet bord lige havde tabt et par uheldige hænder, kan man vel godt forsøge at få ham på tilt ved at vise sådan et bluff, ik?

Hvis man ikke bluffer så kraftigt normalt, så er det vel okay at vise hånden. Det kan få især Villain til at tro, at jeg kan finde på at kalde potsized bets med flushdraw.

Nå, men tak for svarene... :)

14-12-2005 15:46 #9| 0

Problemet som Asger siger er at det er meget svært at forestille sig at du ville flatcalle på floppet med noget som helst andet end et nutflushtræk (flush+strit træk raiser du, sets raiser du, 2 par (?) raiser du, en høj dame raiser du).
Det absolut eneste jeg kan sætte dig på som ville kunne spille sådan der ville være 44 eller måske 66 der ikke troede på preflopraiseren.
Then again, der er så mange aber der spiller deres hænder helt væk og det gør det svært at lave så præcis en analyse uden rimelig stor kendskab til dit spil.

I øvrigt synes jeg det er fint at vise din hånd forudsat at du spiller rimelig tight.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar