Halløj Pokernet
Jeg slår lige på tromme for et godt arrangement igen .. Traditionen tro afholdes der BMI-tri for overvægtige og tidligere overvægtige. Distancerne er 400m svømning, 18km cykling på landevej og 4 km løb/ gang. Fokus er på at gennemføre -- ikke på at komme først, og der er stor støtte og opbakning til alle uanset om man vejer 200kg eller er et fnug på 100kg..
Det er en god udfordring at give sig selv, hvis man er groet lidt for fast i sofaen eller kontorstolen foran computeren...
OG .. hvis jeg kan gennemføre på under 2 timer, så kan I også!!
I 2016 var jeg kun med i en eneste mini-tri og det var BMI - tri i Næstved. Det var en pine fra start til slut, alt gik dårligt på dagen og jeg kom sidst i mål (ikke langsomst, bare sidst) men det var en fed oplevelse alligevel og en dag jeg tænker tilbage på med glæde..
I år er det lykkedes at samle donationer og sponsorstøtte, så det er G R A T I S at deltage i BMI-tri. Der bliver afholdt 2 løb i år - hvis begge løb bliver fyldt op med max antal deltagere, så får man kun lov at stille op i det éne løb!
Kopieret fra BMI-brikkens hjemmeside:
For fjerde år i træk afholder BMI Brikken en BMI Tri. – kun for overvægtige og tidligere overvægtige. Og ligesom de tidligere år er der fokus på at komme i mål fremfor at komme først i mål.
I 2017 afvikles BMI Tri. både på Sjælland og i Jylland:
Søndag den 7. maj kl. 11. i Næstved, Sjælland
Lørdag den 17. juni i Videbæk, Jylland
Deltag gratis:
Takket være donationer og sponsorater fra fonde, virksomheder og privatpersoner er det i år tilmed gratis*** at deltage.
*** Bemærk: BMI Brikken kan kun gætte på antal af tilmeldinger, men reelt set kan vi ramme et max antal. Så selvom sidste frist for tilmelding er den 7. april, så anbefaler vi at man tilmelder sig hurtigst muligt, da det bliver efter ’først til mølle’-princippet, hvis der kommer flere tilmeldinger end vi har økonomiske midler til. GÆLDER KUN BMI-TRI
Fælles ved BMI Tri. på Sjælland og i Jylland:
Distancen ved begge BMI Tri.
400 meter svømning
18 km cykling
4 km løb (eller gang)
Sidste frist for tilmelding Fredag den 7. april 2017
Hvad får du ved BMI Tri: Sund motion – tilsat et unikt sammenhold og fællesskab deltagerne imellem
BMI Tri. 2017-trøje – som du har på i disciplinerne cykling og løb
BMI Tri.-medalje – uddeles når alle er kommet i mål
Vand
Frugt
Proteinbar
Tidstagning, men husk: Det handler om at komme i mål, og ikke om at komme først i mål
Vigtige informationer:
BMI Tri. er kun for overvægtige og tidligere overvægtige. Derfor skal før og nu vægt opgives ved tilmelding - Men alle må deltage i de øvrige tri-arrangementer på dagen, uanset størrelse.
Regler (fx at cykelhjelm er et krav), cykel- og løberuten kommer snarest muligt ind på siderne vedr. BMI Tri. på Sjælland og i Jylland
Ca. en uge før BMI Tri. vil deltagerne modtage en mail med en række relevante informationer for selve dagen
Bliver du forhindret i at deltage i BMI Tri. 2017 skal du sende en mail til [email protected] eller en sms til 2292 2292 så snart du ved det. Trøje m.m. udleveres kun hvis du deltager og medalje gives kun ved gennemførsel af BMI Tri.
Du kan med fordel ‘like’ vores facebookside, hvor der løbende også vil komme informationer om BMI Tri. 2017.
Endvidere har vi en facebookgruppe vedr. BMI Tri., hvor du kan skrive sammen med andre tidligere og kommende deltagere.
Motivation og træning v/ Marianne Hüche (vægttab på over 85 kg, gennemført Ironman og deltog ved BMI Tri. 2014) – læs mere på hjemmesiden og facebooksiderne.
Ønsker du at blive medlem af BMI Brikken og opnå flere fordele, så læs mere på hjemmesiden og facebooksiden.
Tilmelding
Sidste frist for tilmelding er fredag den 7. april 2017 til [email protected]
Ved tilmelding skal du oplyse:
Hvor vil du deltage? Skriv ‘Næstved‘ eller ‘Videbæk‘. Ønsker du at deltage begge steder, skal du markere med 1. og 2. – hvor 1. er det sted du helst vil deltage. Hvis vi når ‘max antal’ af deltagere, kan man kun deltage det sted som er markeret med 1
Dit fornavn og efternavn
Dit tlf. nummer
Din mailadresse
Post nr. og by
Trøje – størrelse og model: Herre eller dame. Herremodel fås fra S til 3XL, damemodel fra S til 2XL (damemodellen er faconsyet og derfor lille i str.)
Din forventet svømmetid (deltagere med samme svømmetider kommer i samme heat. Bemærk: Hvis du ønsker at komme i samme heat og/eller på samme bane med andre, skal dette noteres med for- og efternavn på den/de person(er) ved din tilmelding. Dette samme gælder hvis du ønsker at svømme i yderbane – bane 1 eller 6 – og vi forsøger at opfylde alle ønsker, men kan ikke garantere det med 100% sikkerhed
Din før og nu vægt
Er du medlem af BMI Brikken bedes du også opgive dit medlemsnummer. Er du ikke medlem, så opfordrer vi til at du støtter vores forening (150 kr. for første år, herefter 100 kr. årligt – 8,33 kr. pr. måned).
Arrangementet i Næstved afvikles samtidig med HGs årlige triatlon-arrangement, hvor der både er familie-tri, børnetri og stafet i løbet af dagen, så hele familien har mulighed for at få udfordret sig selv :)
Arrangementet foregår i og omkring et skønt skovområde med både skov, Susåen og det smukke Herlufholm, så der er også mulighed for at familien lufter hunden mens mor/ far bander og sveder på cyklen..
Børnetri for de 7-12 årige kl. 08.30 Pris 50,-(tilmelding på dagen 75,-)
50 m svømning i svømmehallen
4 km cykling på Fodsporet, cykelhjelm obligatorisk
1,6 km løb rundt om fodboldbanerne
Stafet for hold kl. 09.30 Pris 150,- pr hold (tilmelding på dagen 200,-)
Holdet består af 3 personer og alle deltagere laver alle 3 dicipliner - når første mand er i mål efter 3. disciplin starter 2. mand på 1. disciplin osv.. indtil 3. mand er i mål efter 3. disciplin. ... det er altså muligt at dele cykel og hjelm!
200 m svømning i svømmehallen
4 km cykling på fodsporet, cykelhjelm obligatorisk
1,6 km løb rundt om fodboldbanerne
BMI-tri starter kl. 11.
Alm. 4-18-4 (3,2km) triatlon for IKKE overvægtige Kl 16 4-18-3,2 Pris 100,- (tilmelding på dagen 150,-)
Aktiviteter og opsyn med børnene mens forældrene kører tri
Hoppepude
Vand og frugt til alle deltagere
Lodtrækningspræmier
Tilmelding på www.hgatm.dk (opret profil på alle deltagere, også børn og tilmeld event) sidste tilmelding 1/5 17
Der plejer at være is-kiosk, sandwichkiosk og en generelt god stemning til stævnerne i Næstved, så jeg kan varmt anbefale jer at deltage.
Jeg har tænkt mig at tvinge Mikkmakk og sønnerne til stafetten mens jeg bagefter piner mig selv med BMI-tri i Næstved, så....
Ses vi?