Åbningshænder i tours, 25-50BB dybe

#1| 0

Jeg har kigget lidt I MPN om start og midt spillet i tours.

Noget jeg ikke helt har fået styr på er dog hvilke avg stacksizes der fører til hvilke ændringer i range af åbningshænder.

For nogle uger siden postede jeg en hånd til analyse, hvor jeg i sen mellem position raiser KQs efter at en donk har limpet. I det stadie af turneringen var avg stack omkring 50BB, jeg havde kun 40BB, næste level fordobledes blinds. Jeg blev klandret en del for ikke at mucke KQs preflop i dette spot. Så er spørgsmålet: Hvis ikke raise KQs der, skal den så aldrig raises?

På sites hvor der er signifikante anter er det naturligvis et startskud til hvornår man begynder at åbne meget bredt i sen position. Og i de første levels med 75-150BB stacks vil man naturligvis ikke altid risikere noget med marginale hænder med høje kort. Men hvor går grænsen når avg stack er 25-50BB, og man selv ligger avg?
Hvis f. eks man har AJo i BB og CO åbner for 3.5BB, skal den så bare muckes, eller skal man smide en stor del af sin stack efter et resteal? Eller kan et call forsvares?
Giver det mening at åbne med KJs, KQ, AJ og lignende i sene mellem - til sene positioner på et givent stadie, eller skal man gå direkte fra kun at spille monsterhænder til kun at spille på sin position og sine modspillere og raise med alt muligt junk?

Personligt ville jeg gerne kunne spille mine kort bare en lille smule på de stadier hvor en pot er signifikant uden at man skal committe hele sin stack hvis man vil spille bare lidt postflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar