Jeg har ødelagt skærmen på min iPhone som er købt for 8 måneders tid siden. Da jeg i dag er inde hos en af de der repair shops, får jeg så af vide at de ikke kan sætte en ny skærm på uden også at skulle skifte bagpartiet (som koster 1500 ish) på den. Grunden er at min iPhone åbenbart er let bøjet. Jeg tænker lidt at det ikke kan passe at den ved helt almindelig brug er blevet bøjet, og at jeg derfor burde kunne gøre brug af min reklamationsret til at få fixet bagpartiet. Hvad vurderer PN? Spilder jeg min tid ved at skrive til forhandleren?
Bøjet iPhone 6.. Kan jeg gøre brug af reklamationsret?
Det kan ikke skade at prøve. Der var nogle som oplevede at deres tidlige iPhone 6 modeller kunne bøje mere end hvad godt var. Jeg tror de fleste fik byttet eller repareret deres enhed. Hvis forhandleren afviser dig, ville jeg kontakte Apple direkte.
Jeg giver det et skud.
@europaio du skulle vel ikke have en kilde, eller evt vide hvor man kan finde information om de sager du snakker om?
clrawe skrev:Du har ikke haft den i baglommen og har siddet på den?
Nope - har den altid i forlommen. I hele dens levetid har jeg haft cover på, så er ret sikker på det ikke er selvforskyldt.
Jeg havde en 6 plus som også var bøjet, den ville de ikke køre på reklamation da de mente at telefon havde været udsat for fysisk overlast..... og skal siges at jeg havde kææææmpe cover på lortet og aldrig havde den i baglommen...
Jeg ville råde dig til at indlevere den til reparation, der hvor du købte den af mange grunde. Der findes en række uautoriserede forhandlere på fx Nørrebro hvor de relativ billigt kan den fixet. Problemet er blot hvis du for den fixet hos dem ryger din reklamations ret 100 %. Bedst er at indlevere den til rep, der hvor du købte den og håbe på den bedste, altså det takseres som en fabrikations fejl og reklamations retten dækker. Jeg har også hørt historier hvor Iphones har været til rep på Nørrebro og så er kommet retur med uoriginale dele.
FlatErik skrev:Jeg ville råde dig til at indlevere den til reparation, der hvor du købte den af mange grunde. Der findes en række uautoriserede forhandlere på fx Nørrebro hvor de relativ billigt kan den fixet. Problemet er blot hvis du for den fixet hos dem ryger din reklamations ret 100 %. Bedst er at indlevere den til rep, der hvor du købte den og håbe på den bedste, altså det takseres som en fabrikations fejl og reklamations retten dækker. Jeg har også hørt historier hvor Iphones har været til rep på Nørrebro og så er kommet retur med uoriginale dele.
100%??
http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Afvise-reperation-af-mobil?tc=EAAD5052F1224D488E8CCA89A4EA15A5
De første 6 måneder efter købet formoder man, at fejl i en vare har været der siden købet. Det kaldes populært for formodningsreglen.
Forhandleren skal rette op på alle fejl, som har vist sig i den periode, som han ikke er i stand til at bevise, at du selv er skyld i. Er beviset ikke tilstrækkeligt, skal tvivlen komme dig som forbruger til gode.
Når din vare er 6-24 måneder gammel som din tlf er, så er det din opgave at bevise, at en fejl i din vare har været til stede på købstidspunktet.
Med mindre den har været bøjet fra starten, altså da du pakkede den ud, så vil forhandler med sikkerhed ikke dække skaden, da det er en udefrakommende skade.
Heller ikke selvom den var indenfor de første 6 måneder...
RaiseAny2 skrev:Jeg giver det et skud.
@europaio du skulle vel ikke have en kilde, eller evt vide hvor man kan finde information om de sager du snakker om?
https://www.google.com/search?q=iphone+6+bendgate&ie=utf-8&oe=utf-8