Bog om NL(200-600)

#1| 0

Jeg står og mangler en god bog om NL cashgames fra NL200-NL600.

Jeg har HOH1-3, men vil meget gerne læse lidt om NL-cashgames og har brug for lidt råd :)

Jeg har kigget på:

Small Stakes Hold'em
www.pokernet.dk/litteratur/visbog.asp?id=24
Den har jo fået gode anmeldelser, men opdager at det er en FL-bog?

Theory of Poker
www.pokernet.dk/litteratur/visbog.asp?id=1
Har også fået fine anmeldelser, men er bange for, at det er lidt for tørt og med for mange eksempler fra andet end hold'em?

No Limit Holdem: Theory and practice
www.pokernet.dk/litteratur/visbog.asp?id=62
Er umiddelbart den jeg selv tror, at jeg vil få mest ud af?

Tager jeg fejl i nogle af vurderingerne? Eller er der andre bøger, som vil være gode, når man spiller på disse limits?

20-06-2007 22:11 #2| 0

Brug pengene på en måneds abb på en video site som Cardrunners.com eller Stoxpoker.com, råkig når de hårde nitter fører sig frem i spil på internet, mere givtigt end at læse en bog IMO hvis du kan det basale.

my 5 cent

Skal du ha en bog er TOP tør og rigtig god.

20-06-2007 23:20 #3| 0

Hvis du vil blive bedre analytisk, så foreslår jeg du poster nogle flere hænder her på PN, og ellers begynd at poste og læse på 2+2. Hvis det er sådan mere bredt, om de forskellige aspekter omkring poker, kan jeg varmt anbefale doyles supersystem.

20-06-2007 23:49 #4| 0

Den sidste er helt klart den bedste..

Den giver utrolig grundig insight i hvordan man spiller NL HE

20-06-2007 23:56 #5| 0

Om 1 måned kommer Matt Flynn med sin nye bog, den lyder meget lovende

Snoogs

21-06-2007 01:13 #6| 0

Nu vi er ved det, hva er den umiddelbare forskel på:

- Small Stakes Holdem , af Ed Miller, Mason Malmuth og David Sklansky
- The Theory of Poker , af David Sklansky
- No Limit Holdem: Theory and practice , af David Sklansky & Ed Miller
- Holdem Poker , af David Sklansky

21-06-2007 01:38 #7| 0
OP

Jeg har indtryk af, at den første kun omhandler fixed limit... men jeg er ikke sikker...

21-06-2007 01:40 #8| 0
OP

Jeg må lige se den sample igennem, Just... tak for tippet.

hardkAre, ja det er rigtigt. Men når ikke der leges, så har jeg en eller anden psykisk ting, som fortæller mig, at jeg spillede hånden, som jeg skulle, og ikke kan se så meget at analysere. Det er selvfølgelig ikke rigtigt :) Men jeg føler jeg får mere ud af at læse en bog. Derudover gider jeg ikke alt det flaming der foregår hver eneste gang man åbner sig mund i analyse-forummet.

21-06-2007 01:58 #9| 0

Jeg er sikker på at hvis du fixer farvekoder og stiller det pænt op etc, så skal der nok komme en masse god respons.

21-06-2007 02:29 #10| 0

No Limit Holdem: Theory and practice er en rigtig god bog der kommer med nogle gode inputs. Den er desuden også mere spænende at læse end fx Theory of Poker.

Dan

21-06-2007 02:41 #11| 0

"Derudover gider jeg ikke alt det flaming der foregår hver eneste gang man åbner sig mund i analyse-forummet."

Hørt. Når man er sådan en kæmpe donkey som jeg er, er det rart at få noget konstruktivt input i stedet. Det er derfor jeg poster alle mine hænder på 2+2.

21-06-2007 11:30 #12| 0
OP

hardkAre, det gør jeg skam også. Nu er det ikke så meget mig, der føler mig trådt på, men jeg ser det jo hver dag. Folk som poster en fin handhistory og gerne vil have noget konstruktivt input bliver flamet gang på gang. "omg ryk ned i limit", "ban op", "du spiller hånden elendigt"... Man bliver bare træt af det. Og så føler jeg, at jeg får mere ud af nogle bøger.

cbh79, har aldrig rigtig kigget på det, men det kunne også være en mulighed. Tak :)

Jeg tror det bliver til No Limit Holdem: Theory and practice, og så skal jeg have kigget mere på CardRunners. Mange tak for input alle :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar