Pokeren får mange drøje amerikanske hug i disse dage. Arrangøren bag verdens største pokerbegivenhed WSOP har således en overraskelse af de helt store oppe i ærmet. I programmet 'The Poker Edge' på ESPN, udtalte Phil Gordon fra Full Tilt Poker, at Harrahs Entertainment har besluttet at ændre tilmeldingsproceduren for næste års WSOP. Fremover vil det, ifølge Phil Gordon ikke længere være muligt for en tredje part at købe en entry til hovedturneringen på vegne af en anden spiller, og det vil med ét slag gøre det umuligt at vinde sin adgang på nettet. Pokersitene bliver så i stedet tvunget til at udbetale de $10.000 kontant og så er det selv op til spilleren om han vil købe sin entry. Det vil mange nok undlade at gøre når først de står med alle de dejlige dollars i hånden... Sidste år var næsten 75 % af de 8.773 deltagere online kvalifikationsspillere, og trækker vi dem fra kan feltet ved WSOP 2007 blive reduceret til omkring 2.200 spillere. Harrahs har endnu ikke officielt bekræftet ændringen. Kilde: Acemag.dk /joggebabz Tror sikkert at der er mange der hellere vil have de 10.000$ når de endelig har dem istedet for et entry. Det tror jeg, at jeg ville.. Men det er nok også fordi jeg er 100% sikker på at jeg ikk kan nå til pengene...
Bombe under WSOP 2007
Tjaa.. Det er vel et spørgsmål om at rykke skidtet til Europa, og så må de sejle deres egen sø derovre.
Ser det ikke som et tab for poker.
Det var alt for stort i år. Man giver meget få mennesker en masse penge. Langt federe man langsomt spiller sin rulle op og selv køber buyin.
Så er det også de gode spillere, som er mere spændende at følge. Og ikke en noob, som en selv der bare er svineheldig.
Lad os nu se om det er korrekt.
WSOP er så stort et brand at jeg tvivler på de vil gøre noget så tosset.
:-(
Sad thing.
Mon ikke de fleste pokersites finder en workaround...
Tror nu heller ikke helt på Harrahs vil gøre det....Vi snakker jo rigtigt mange millioner de i så fald vil sige farvel til.
som de siger paa twoplustwo... så vinder man bare cash istedet.. de laver så en easy to follow guide til hvordan man besiller hotel og sørger for lidt rabat etc.
Så satelitterne stopper ikke.
Don't cry wolf.
Ærgerligt, det gør det stort set umuligt for en low limit fiske spiller(undertegnede) at komme til VM i poker, hvor man kan mænge sig med eliten. Et tab i mine øjne. Hvor mange fisk sidder ikke søndag efter søndag, og prøver at kvalle sig til søndags million turnering(erne) (i hvert fald før PP overlod den del af markedet til stars), alene med håbet om at score en lille mil.
@ janemil
Tror du ikke der findes mange særdeles dygtige spillere, der ikke har tid og risikovillig kapital til at vie så meget af deres liv til poker, at de reelt har mulighed for at grinde sig op i $ 10.000. Det er vel netop det, der gør WSOP til en unik form for VM, idet amatører har muligheden for at komme til at spille side om side med professionelle. Jeg tror ikke WSOP vil få samme form for bevågenhed fra hele den samlede pokerverden, såfremt den foreslåede ændring fastholdes.
@kirium
Amatøre kan så meget i korte øjeblikke af held kombineret med et vist niveau.
Jeg har også scoret fra midten i basketball. Men betyder ikke jeg gider se på andre småfede motionister spille NBA.
Har det på samme måde med poker. Gider kun se de bedste - dem som over en lang periode har skabt et navn og vist hvad de kan.
Fint nok en ny spiller kan komme til WSOP. Har jeg intet i mod - synes bare det var for let før. Synes det er til grin en spiller som lige er startet på poker fyre et buyin på 10k$ af.
Hvor mange NL100 spillere er ikke gået broke på at samle det buyin?
Så hellere lade pengene flyde langsomt op i rækkerne. I stedet for at give en mand 100 millioner eller den stil.
Ethvert ordentlig poker-site med bare et minimum forstand på forretning samt finansiering vil lynhurtigt kunne kringle en smutvej igennem her !
Det bliver i praksis et meget lille problem tror jeg.
"Sidste år var næsten 75 % af de 8.773 deltagere online kvalifikationsspillere, og trækker vi dem fra kan feltet ved WSOP 2007 blive reduceret til omkring 2.200 spillere."
De antar' dermed at ALLE der i 2006 har vundet deres seat over nettet hellere vil have pengene - det er sq da ikke skide sandsynligt... måske en del, men langt fra alle - det der er skræmmejounalistik for historiens skyld! Det de der opstiller er et ultimativt worst-case scenario...
Jeg ville ikk have noget problem med hvis de udbetalte pengene istedet for af give et seat ...
Så man selv kan vælge hvad man har lyst til, og man evt skal noget evt begravelse (noget der sker, som man ikk selv har styr over) ...
Kan da huske at der var mange der solgte deres seats herinde, og andre steder...
nogen har har link til hele interviewet med phil gordon som Acemag referer til?
Folk spiller jo satelitterne for at vinde en entry til WSOP (I hvert fald i første omgang) - spillede de for at vinde 10.000 dollars er der jo masser af andre måder at gøre det på. Selvfølgelig ryger der nok en del spillere, i forbindelse med den nye lovgivning, men at vi kommer under bare 5000 deltagere, ser jeg som MEGET usandsynligt, og skulle der være nogen der har lyst til at stikke ud på det modsatte, skal I være mere end velkomne.
@kspr.
Jeg stikker gerne et meget stort beløb ud !
Dette under forudsætning af at loven ikke bliver ændret.
Hvor meget vil du tage, og hvordan ordner vi det ?
MVH
Carl
Er der en, der kan foklare mig følgende:
Hvad vil forhindre et pokersite i at udstyre deres satellitvindere med en tilmeldingsblanket, som spilleren blot selv skal fyre afsted? Og så blot betale spillerens indskud med en bankoverførsel?
Forstår ikke, hvordan de nye regler skulle kunne blive effektive...
Problemet kan vel ordnes ved at sattelit vindere får udbetalt de 10.000 usd, kontant dagen før i Vegas.
@Orca
Man kan kun betale kontant/med credit card eller hvad?
Ellers kan man jo ikke begrænse, hvilke accounts pengene kan komme fra.
Bump kspr
Kspr - hvor gemmer du dig, vi skal have et stort bet ud.
Kspr, når man råber højt ud omkring et bet man vil have taget, så må man sgu også svare. Kom frem!
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Haha, nu er i sq lidt naive. Tror I ikke godt, at jeg ved, at PokerNet af alle steder ikke ligefrem er stedet hvor man indbyder til et bet uden at få respons?
Jeg har skam ikke fået kolde fødder, var bare ikke gjort opmærksom på der var nogen takers før c_hope sendte mig en PM i dag.
PM sendt om et øjeblik, c_hope.