Sidder i BB med 140 i et NL50 spil. Til venstre i MP sidder en villain, der dækker mig. Over knap 400 hænder spiller han 28/21 aggr factor 3,4. Han åbner 29% af sine hænder fra MP (5 handed). Derudover folder han 0% til 3bets (7 tilfælde).
Jeg sidder med 8♥8♦ i BB og vælger at 3bette pga. dybe stacks og tage initiativ. Er det ok eller er det bedre at flatcalle 88 her? Villain flatter. Jeg flopper set på super drawy board.
Jeg c-better forholdsvis hårdt, og jeg bliver raiset. Hvad gør I?
Seat 2: IstvaNDK ( $140.62 USD )
Seat 1: RoadToRuin ( $24.54 USD )
Seat 5: _gt_DoWnSwInG ( $46.05 USD )
Seat 3: NO_LIMITZz ( $160.63 USD )
Seat 4: AKpucela ( $50.27 USD )
RoadToRuin posts small blind [$0.25 USD].
IstvaNDK posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to IstvaNDK [ 8♥ 8♦ ]
NO_LIMITZz raises [$2.00 USD]
AKpucela folds
_gt_DoWnSwInG folds
RoadToRuin folds
IstvaNDK raises [$6.50 USD]
NO_LIMITZz calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♣, 9♣, J♠ ] (pot: 14,25)
IstvaNDK bets [$11.00 USD]
NO_LIMITZz raises [$33.50 USD]
IstvaNDK ? (122.62 tilbage)
Bottom set RR pot, 280BB dyb
Jeg flatter pre.
Når I er så dybe så kalder han stort set altid et 3-bet og jeg synes ikke det et let at spille 88 i et sådant spot.
På det flop går jeg altid død med 88. Hans range inkluderer selvfølgelig 99 og JJ og sandsynligvis også QT og T7, men han kan også have TT, QQ og måske KK-AA samt AK♣, AQ♣. 89, 9J og J8 er formentlig også mulige, så jeg mener vi er godt inde mod hans range.
Jeg raiser allin!
Jørn
som udgangspunkt vil vi vel gerne holde potterne små når vi er dybe, og større mod shorties.
Jeg flatter pre.
Thyssen said the rest
Er jeg den eneste, der synes, det er forholdsvis massiv spew at komme ind med bundset i en 3bet-pot på så koordineret et board, som det er tilfældet, med de aktuelle stacksizes?
Ved at bet/3bette det givne flop repræsenterer vi vel ret beset udelukkede sets, da nuts og sick gode combodraws. Dvs. at vi sat på spidsen rent faktisk overrepper vores hånd.
Jeg er overbevist om, at villain nok skal være i stand til at lægge 2-par-kombinationer, TP-kombinationer og OPs, hvis vi 3better det flop der (eller skubber; same difference). Det vil så betyde, at vi kun får action af nøddekagen, 99, JJ og T7.
Villain er trods alt ikke en spewmonkey, men hans stats indikerer, at han er forholdsvis sane og tænkende.
Well, jeg ville calle og reevaluere på turn. Jeg skulle nok fylde op til skuret for at ville gå til bunds. Ja, jeg ved godt, det er ulækkert bare at calle på floppet, da vi er OOP, og der kan falde en boatload af dårlige kort på turn.
It goes call > fold > raise/skub imo.
@poker prince
Og hvad gør du så på et af de tusind scarecards der er?
Jeg er med thyssen her!
"Er jeg den eneste, der synes, det er forholdsvis massiv spew at komme ind med bundset i en 3bet-pot på så koordineret et board, som det er tilfældet, med de aktuelle stacksizes?"
Ja det tror jeg!
Mener hånden er yderst standard. Der er uendelig mange drawhænder og etpar kombinationer med draws, der går til bunds her.
Når hero oven i købet har 3-bettet pre, er der et endnu mere easy shove.
@Meincke:
Tbh ved jeg det ikke helt. Jeg synes dog, netop dét er det bedste af de mulige altnerativer (læs: onder). Umiddelbart folder jeg nok en del dårlige turns.
Nå, men den betragtning må jeg vel bare indse, jeg må være alene om. :-)
Først og fremmest - som de andre 3-better jeg ikke pf oop her. Som Thyssen siger, folder han alligevel sådan cirka aldrig, når i er så dybe. Tvivler stærkt på at han viser etc TT eller QQ op her - og AA og KK vil de fleste vel 4-bette så dybe?!
Kan ikke se vi sku være specielt godt inde her... Jeg er tight og folder. Men det er sikkert også forkert :). Han ser forholdsvis aggressiv ud, but still. Det er nl50. Aggression = goods...
@poker prince
Det er jo et eller andet sted en mental block i ens tankegang at ville "fylde op før jeg vil til bunds" med bundset her. Der er ikke rigtig nogen logisk forklaring andet end at det vil føles bedre for dig, men at fylde op ændrer ikke rigtigt på nogen hænder udover en streg, og at det ene set er unlikely.
@ Istavante<3dolly
Flatter også pre, og jeg synes det er fint at få det ind her, selvom det er dybt og grimt. Men jeg tror folk er for dårligere til at du ikke ser dem stacke af med AA ligepludselig her. Det er value ud a biksen =)