Hey, hvad brm skal jeg køre med hvis jeg har 200$ at gøre godt med?
Altså i for forhold til cash shorthanded og fullring?
Og sit'n go short og full?:P
Brm med 200$
Er du ikke staerkere i nogle varianter end andre. Jeg mener du skal da spille der hvor du har mulighed for at lave flest skillinger ikke???
cash full ring: max NL10
cash short: max:NL10 / helst lavere
Sng: 5$ sngs
Sng $5 - så skal du være klar på at rykke ned.
Har før oplevet et 40BI negativt swing.
på 5$ sng? =)
Jeg ville spille noget NL25 og håbe du ikke fik den store nedtur. Jeg går ud fra at 200$ ikke er uundværlig. Hvis du buster må du vel starte forfra igen fra d. 1 ;-)
NL10 er virklig spild af tid.
@ skaarup
"Brm med 200$"
Det lyder til at OP gerne vil slå en rulle op med BRM, hvorfor det så er helt væk at råde ham/hende til at spille nl25.
Hvorfor ik bare spille nl 100?
Jeg synes det lyder fornuftigt at starte på mindre end $5 sngs, og bare grinde opad...Orker du ikke SNG's skal du i hvert fald ikke spille over NL10
Hvis du KUN har 200$ at gøre godt med (ingen re-deposit):
Mht. cashgames skal du _mindst_ have omkring de 20BI - og gerne 40-50 stk.
Spil derfor NL10 og ryk ned, hvis du går på 100$.
Når du har en roll på omkring de 500$ _kan_ du begynde og tage små skud på NL25 - men husk at rykke ned, hvis du fx går under 400$
altså hvis du er en nogenlunde erfaren pokerspiller så burde du fint kunne spille nl25 og arbejde dig op derfra til en fornuftig brm, self. skal du være klar over at hvis du ryger ind i negativ varians så kan du gå busto, så ja hvis det er de eneste 200$ du kan deposite lige forløbig, så hedder den nok nl10:)
Som skaarup & djoffer
Du har godt nok kun 8 BI men det er altså ikke helt
af helvedes til hvis du er en TAG spiller
? Skaarup og djoffer
8 BI er INGENTING - faktisk næsten helvedes - selv for en _god_ TAG spiller!
For det første går jeg ikke ud fra, han som sådan bare vil re-deposite,
hvis han går broke. I så fald kan han jo IMO bare tage raketter til rummet mv.
Videre går jeg i udgangspunktet ikke ud fra, at han er en "nogenlunde erfaren" pokerspiller. Dette grundet indlægget...
Indbegrebet af BRM er vel netop IKKE at gå broke, hvorfor start på NL25 har en stor risiko for at slå fejl...
Nl10! og det bliver en hård, kedeligt omgang mester. Bare så du ved det. :)
@ BoBo|
Nu skal du jo ikke tage modet OP ;)
@ mrslara
Ville også sige NL10 - da jeg går ud fra du endnu ikke er helt garvet.
GL her fra.
---------------------------------------------------------------------
www.Pokerliv.dk
Kategori. Temerario
Generelt er i ALT for konservative med hensyn til BRM herinde,
hvis man "er vindende" er 8 BI til cash games ikke helt skidt.
Folk som tuder os ørene fulde med negativ varians teorier,
er IKKE vindende TAG spillere, så stor er variansen ikke.
no limit 200... raket-tid:) og desuden er no limit 10 dødhamrende kedeligt!!!!!!!
Apprentice
Det er da forkert? Variansen er netop så stor, at selv om man er vindende på en meget fornuftig BB/100, så er risikoen for at nappe et 8 buy ins downswing altså betydelig..
N1 Apprentice :D Self er der varians folk der ikke tror på det er naive eller SUPER heldige generalt bare. Pick who you are :)
Der er jo swings i alt hvor held har en faktore, kan du ikke komme uden om. Så derfor er det latterligt at sige at der ikke er swings. AA vs Any pocket har du jo stadig 20% chance for at tabe. Og er du uheldig og de 20% rammer dig nogle gange i træk så er du allerede godt på vej mod busto.
@OP. NL10 SnG 5$ bare husk at tænke på at rykke ned hvis det begynder at gå den forkerte vej. Ellers så husk at finde nogle gode tilbud hvor du får mest muligt ud af dine 200$
@Apprentice
Tillad mig at spørge, hvor ofte du er gået busto? Jeg gætter på en del gange, når du siger:
"hvis man "er vindende" er 8 BI til cash games ikke helt skidt."
Det er enten for sjov eller helt hen i vejret...
Kan se på din profil, at du efter eget udsagn har spillet en del hænder.
Det må være meget små limits eller også er du ufatteligt god/heldig, hvis du kører med en sådan BRM...
Der er forskel på at være vindende og være TAG
Man kan sagtens være EN af delene og være 'enten' vindende eller tabene.
Hvis man er begge dele er 'variansen' minimal i cash games.
Jeg spiller NL 200 - NL 1000 med en online rulle på $5000,-
og jeg har ALDRIG spillet med BRM, jeg spiller de games jeg
har lyst til, og hvis jeg fornemmer god value på NL 1000 så
tager jeg et par skud der uanset min rulle.
Min online rulle har jeg tabt måske 7-8 gange, men stort set
hele min winnings står i banken... og jeg holder op med at spille
online poker LANGT tid før jeg tilnærmelsesvis er busto...
"Hvor ofte jeg er gået busto ?" ....... Aldrig .......
Hvis man har en $200 rulle, er det vel ikke fordi man kan sige, at man er monster dygtig poker spiller, for mig lyder det mere som en der gerne vil til at spille real money - eller måske har spillet et stykke tid og derfor arbejdet sig op på $200.
Ud fra disse forudsætninger er alt under 20bi uforsvarligt, medmindre man ser stort på at gå bust.
m.h.t. s&g vil jeg ikke udtale mig
Desuden vil jeg mene, at der er mange i denne tråd der giver useriøse råd, alt under 10 bi kan jeg kun se som en joke.
@apprentice
Øhm så er du vel også gået online busto 7-8 gange... Da fint nok du har cashet ud o.s.v men fidusen ved brm er jo netop at du kan holde din poker økonomi sepereret fra din private økonomi... Og ja går ud fra du finder visaet frem når du går bust?
Det kommer jo fuldkommen an på hvor stor en ROR man er komfortabelt med. Hvis man kan acceptere en stor risiko for at gå broke, er $200 fint til at spille NL200 med, og hvis man ikke kan det, er det nok bedre at spille NL10.
Men siden du ikke kender din winrate, er det svært at sige hvilken ROR du vil have, og derfor bruger folk den tommelfingerregel med 20 buy-ins.
Der er ikke noget rigtigt og forkert, og det er forskelligt fra folk til folk hvad man er komfortabelt med. Derfor skal du nok gøre op med dig selv hvad du føler er bedst. Hvis du ikke ved det, er 20 buy-in reglen nok ikke helt ved siden af. Det vigtigste er nok at du overholder det med at rykke ned hvis det ikke går så godt :)
@Apprentice
Er det ikke lidt vanvittigt, at du giver råd om BRM til en (formentlig) newbie, når du indrømmet ikke kører med nogen selv?
Quote: "...jeg har ALDRIG spillet med BRM..."
BTW: Din totale rulle er jo også større, hvis du har "rulle"-penge til at stå i banken. Din BR er bare fordelt i så fald.
Synes det er totalt misvisende at rådgive en (formentlig) nybegynder om noget så fundamentalt som BRM ved en 8 BI. Alt under 20BI som start er et dårligt råd IMO. Når man så har comfort på sit level kan man give små skud, men være klar til at rykke ned igen
Og til dem, der siger at NL10 er kedeligt: Det er jo FULDSTÆNDIGT relativt. Ligesom en NL10000 spiller måske synes, at NL1000 er "kedeligt".
...Been there done that...
8 BI til cash games ikke helt skidt.
Okay, det var der jo så en del delte meninger om:P Har spillet poker i 1/2-1 år.
Og har været busto ret mange gange, så nu vil jeg bygge en rulle op. De 200$ er bygget op fra 50$, hvor jeg satte mig med 5$ på et 25nl bord og så når jeg havde 10$ rykkede jeg op og så videre;) Men nu vil jeg bygge en ordentlig rulle op. Og tror jeg holder mig til 10nl og 5$ sitn go, bare for at være på den sikre side:)
God idé..
Derudover så sæt dig nogle gode mål.
Det kunne f.eks. være:
Poste mindst en hånd til analyse her på pokernet i ugen, samt at kommentere på andres analysehænder omkring dit niveau.
Find ud af hvordan du bruger de forskellige hjælpeprogrammer på bedst mulige måde.
Sæt dig nogle limits på hvornår du evt. skal rykke ned i limit, samt hvornår det er tid til at prøve kræfter med NL25.
osv..
Kunz.
35ish buyins til 5$ er fint og rigeligt til en start. Der 100$ forøvrigt også. Hvis du taber dem på 5$ har det formentlig taget dig så lang tid at du har råd til at sætte lidt ind igen.