Heya... En kammerat og jeg har diskuteret hvordan denne hånd spilles optimalt på floppet.
Normalt 3-better jeg selvfølgelig preflop, men vælger at flat'e i dette tilfælde.
Villian spiller 36/23 og 3better 29% over 22 hænder, så er forholdsvis readless udover at han er frisk nok. Jeg har 3-bettet ham et par gange, hvor han instantfolder, og de få hænder jeg har på ham er han rimelig aggresiv på floppet.
Vi sidder 5 ved bordet. Villian har 40 bag sig og jeg har 48.
Grunden til jeg leader flop er at jeg har læst i Super Systems 2, at det er en fremragende idé at lead'e med set, når man mener der er god ssh for at modstanderen har floppet top par (:D)
Hand #2221615730 begins at 2010/06/12
Dealing down cards
Dealt to HERO [T♦ T♠]
HERO posts the small blind of $0.10
kenshin85 posts the big blind of $0.20
paona210 folds.
JAxyzZ86 raises to $0.70.
dal99 folds.
HERO calls $0.60.
kenshin85 folds.
Dealing Flop [Q♣ T♥ A♣]
HERO bets $1.10. (Endelig flame mig for dette move)
JAxyzZ86 raises to $3.60.
HERO raises to $8. (Er det her for lille et 3-bet?)
JAxyzZ86 raises to $21.20.
HERO gør hvad? (Easy fold?)
Bundset møder aktion på NL20 200bb
@OP
Jeg kommer nok alrdig væk fra den på NL20. Spilleren på disse takster er gennemsnitligt rigtig dårlige/fiskede og kan derfor i dette spot ha' alt lige fra Ax, AQ, AT, T♣x♣ eller endda et nøgent FD som han semi-bluffer.
Når vi er readless kommer jeg derfor aldrig fra den.
Grunden til jeg leader flop er at jeg har læst i Super Systems 2, at det er en fremragende idé at lead'e med set, når man mener der er god ssh for at modstanderen har floppet top par (:D)
- Det er helt fint at leade med sets - bare du også nogle gange mixer det lidt op med et c/r eller endda et c/c i ny og næ for at trappe og så tage villains penge på en turn. Dog ville ovenstående board næppe være det mest optimale til dette, der der ligger 2x♣ samt en mulighed for en masse hulskud (str8-draws). Altså et drawheavy board.
/drain
Tror du giver ham en lidt for stor range mr drain men ellers er jeg enig, selvom han ser frisko ud.
@OP - Hvis du har det skidt med at 5bet-skubbe for 200bb´s, så kald hans raise til 3,6 og lad ham skyde 2 tynder mere hvor du selvfølgelig evaluerer. 3bet/fold ser klamt ud imo. Som spillet shipper jeg skidtet ind