Har spillet rimelig friskt til de sidste 15 min. og fornemmer at villian er ved at blive træt af mig. Skulle jeg have raiset på flop eller er det fint sådan som jeg spiller den?
Full Tilt Poker Game #1079526775: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 12:31:21 ET - 2006/10/08
Seat 1: GoToChurch ($248.65)
Seat 2: jawattn ($159.65)
Seat 3: dudu94 ($20.55)
Seat 4: pureking ($91.30)
Seat 5: Pigweed ($100.15)
Seat 6: fitsmiler ($100.80)
Pigweed posts the small blind of $0.50
fitsmiler posts the big blind of $1
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to pureking [Js Jd]
GoToChurch folds
jawattn folds
dudu94 calls $1
pureking raises to $4
Pigweed folds
fitsmiler calls $3
dudu94 folds
*** FLOP *** [5♠ 5♦ Q♥]
fitsmiler bets $5
pureking calls $5
*** TURN *** [5♠ 5♦ Q♥] [8♦]
fitsmiler bets $10
pureking calls $10
*** RIVER *** [5♠ 5♦ Q♥ 8♦] [2♠]
fitsmiler bets $30
pureking calls $30
Call down med JJ?? Nl 100
@Pureking
Synes for så vidt det er rimelig standard med de reads du har på villain/dig selv.Kan se villain bette sådan med any 2 for at få et fold.Tit vil en villain med en 5'er checke ind i dig ( som han ser som meget aggresiv ),da han forventer du better 100 ud af 100 gange.
Hvis han ikke har en Q eller en 5 så er du godt med,derfor ser jeg ingen grund til at bluffe med den bedste hånd på floppet.Lad ham bette hvis du mener du er foran.Raiser du floppet mucker han jo alt du slår.Har han en bedre hånd end JJ bliver du kaldt anyway.Eneste grund til at bette floppet skulle være draw-protection,men da floppet ikke ligefrem er drawheavy er dette udelukket.
Den ser da ret klodset ud når villain viser QT off op på showdown,men sådan er det jo når man får et read galt i halsen.
Skal lige tages med et gran salt, da dette ikke er mit level.
GL :-)
Tjaa, enten tester jeg ham på floppet eller også smider jeg på turn.
Han skal alligevel være rimeligt out of line, hvis han smider 3. barrels afsted.
Det er lidt svær at sætte et range op synes jeg - uden mere stat på villain - og uden at vide hvor "friskt" du har spillet.
Men jeg vil raise floppen fordi:
Hans spil (call raise oop - bet flop) ligner for mig pp 22-TT eller en stærk suited hvilket gør dig til klar favorit - men det ER en usikker og ikke robust favorit bla fordi der er 8 turn kort (4xA & 4xK) der vil gøre hånden yderligere svær at spille med et call på floppen.
I NL100 er det min oplevelse, at det faktisk er tæt på de fleste der caller 4bb fra BB med any 2. At han better floppen out-of-turn behøver heller ikke at betyde noget (her ville det være rart med en bet-flop stat!) da NL100 er OVERFYLDT med den slags gags - derfor kan du sagtens være oppe mod en fyr med en A,K eller Q (eller en 5!) på hånden - og derfor skal vi enten have afgjort hånden nu - eller have mere info på ham.
Giv ham 2:1 ved at raise til (pot + 2xbet) ~= 23$.
Smid den hvis han raiser - check-down/fold hvis han caller.