Call Me Scam - kan det virkeligt være rigtigt?

#1| 0

Hej PN'ere,

Min kæreste er i over et halvt år blevet trukket for mange penge på hendes regning, da de har taget 2 * mobiltillæg. Dvs. hun har betalt for 1 mobil for meget. Næsten 1.000 kr.

Vi har gjort Call Me opmærksomme på situationen og de skriver tilbage:

Hej Mie Lykke,

"Vi bekræfter hermed at aftale om Mobiltillæg med aftalenummer 1000231948, i forbindelse med køb af mobiludstyr, er annulleret.

Evt. betalte Mobiltillæg vil blive godtgjort og vil fremgå af din næste regning."


Vi vil IKKE have pengene bliver modregnet hendes kommende regninger, da de har lavet en klokkeklar fejl. Nu er de så på sagen igen igen og vi får af vide, at det er ikke sikkert det kan lade sig gøre, men han ville hre hans chef.

Kan det virkeligt være rigtigt at de ikke er tvunget til at sætte dem ind på hendes konto og ikke skal trækkes fra hendes kommende regninger, når DE har trukket for mange penge?? Det virker helt i skoven og ville bare lige høre inden jeg tager derud og går kold på dem kl.14.

:)

Redigeret af Prozone1 d. 29-01-2013 11:07
29-01-2013 11:20 #2| 0

Kan ikke helt følge problemet?

De har lavet en fejl - herefter erkender de fejlen - herefter får hun pengene tilbage.

Hvorvidt pengene kommer med det samme eller hun slipper for at skulle betale for sin telefon de kommende mange måneder går vel ud på ét fedt...

29-01-2013 11:23 #3| 39

Mie Lykke, siger du.. :P

29-01-2013 11:26 #4| 1

@Leopatra87,

Vi godkender ikke at de bliver modregnet. Hele beløbet skal ud på hendes konto, det må vi da kunne forlange.

Det er ikke et must at vi bruger pengene på deres ydelser. Giver ikke nogen mening.

Købte jeg 3 mdr's medlemskab i Fitness DK og de trækker for 6 mdr. er jeg så tvunget til at blive der i 6.

29-01-2013 11:36 #6| 0

Er ret sikker på at i tilfælde af at I (hun) vælger at opsige sit abonnement, vil hun få et eventuelt tilgodehavende indsat på sin konto, eller sendt med check. Sådan er/var det i hvert fald ved Telenor. Men altså, CallMe plejer sgu at have god service, burde ikke være noget problem at få de penge udbetalt. Ring til dem igen evt.

29-01-2013 11:36 #7| 0

@ Leopatra87

Du kan simpelthen ikke se problemet i at et firma tager 1000kr fra din konto som de på ingen måde er berettiget til og så derefter ikke vil betale dem tilbage så snart de bliver gjordt opmærksom på deres fejl?

@ OP

Håber hun får sine penge igen asap. Alt andet virker fuldstændig latterligt i min optik...

29-01-2013 11:36 #8| 1

Eller skriv til dem på Facebook, der er hurtigt svar :)

29-01-2013 12:02 #9| 0

Jeg havde samme problem med M1 engang. Da de havde erkendt deres fejl, fik jeg bare pengene sat ind på min nem konto. Burde derfor også være muligt i dit/jeres tilfælde.

29-01-2013 12:15 #10| 0

Problemet er at man i sådan et tilfælde mister en del af tilliden til det selskab man er kunde hos. Fremover vil man skulle tjekke op på om regnskabet passer for ikke at blive snydt igen og det klart nemmeste for kunden er at få sine penge retur samt en undskyldning og så starte forfra.

Jeg har efterhånden været hele vejen rundt hos teleselskaberne og har endnu ikke oplevet et samarbejde uden komplikationer (læs LORT) og det er åbenbart normal procedure at modregne fremover hvilket i min verden absolut ikke er fair.

29-01-2013 12:45 #11| 0

tak for Jeres svar.

Jeg har fået spat - smutter derud nu

gl mig

29-01-2013 12:54 #12| 4
Fremover vil man skulle tjekke op på om regnskabet passer for ikke at blive snydt igen

Det bør være normal praksis ved samtlige regninger, man betaler.
Nu kan der altså ske fejl - derfor bliver man altså ikke bevidst snydt.
Jeg hæfter mig samtidig ved, at Mie Lykke heller ikke selv opdagede fejlen før et halvt år.

Du kan simpelthen ikke se problemet i at et firma tager 1000kr fra din konto som de på ingen måde er berettiget til og så derefter ikke vil betale dem tilbage så snart de bliver gjordt opmærksom på deres fejl?

Såfremt man ikke bliver bundet, ser jeg intet problem overhovedet. Jeg forventer, at Mie Lykke nu kan lukke og forsvinde, og på den måde få sine penge.
Det er da fuldkommen ligegyldigt, om hun får alle pengene nu, som så kan ryge ind på en konto, der efterfølgende bliver sendt tilbage - eller hun bare slipper for at betale sin regning i et halvt år.

Forsøg da i stedet at få en form for kompensation. Prisnedsættelse i abb. eller en måned gratis for jeres besvær. I en venlig tone.
At skrige en medarbejder op i hovedet har sjældent ledt til noget godt.
29-01-2013 12:59 #13| 2

Det er meget standard at de trækker det fra den næste regning ..

Lyder lidt til at i mangler penge nu og her siden i ikke godtager deres betalings måde.. Og hvordan FANDEN kan man overse at de trækker dobbelt i 6måneder?? Så har man sku vist ikke styr på sine regninger..

29-01-2013 13:34 #14| 0

"Det bør være normal praksis ved samtlige regninger, man betaler.
Nu kan der altså ske fejl - derfor bliver man altså ikke bevidst snydt.
Jeg hæfter mig samtidig ved, at Mie Lykke heller ikke selv opdagede fejlen før et halvt år"

- Du skal godt nok aldrig ansættes i et callcenter. forestil dig at sige det til en businesskunde med 100+ ansatte. Tror du lige de hiver stikket med det samme og skifter selskab??

At det er sådan det BURDE være, er noget andet. Nu er det ikke MIG som har sat 1.000 kr. mere ind på deres konto men DEM som har hævet mere end hvad kontrakten fortæller.

Om man har styr på det eller ej er fuldkommen underordnet. de har taget 1.000 kr. for meget. punktum.

De kan ikke spise mig af med at de bliver trukket over de kommende regninger. Hvis det var over den ene kommenende, så jo = forbrug 450 kr., til udbetsling = 550 kr.
men at de vælger at tage fra de 1.000 kr indtil der ikke er flere er helt væk.


og ja, såfremt vi ikke finder en bedre løsning, siger vi op, og så skal pengene sgu nok komme ud. Forstår ikke, at det skal være så svært og at de skal miste 2 kunder på det kontra at de havde gjort det samme og så beholdt 2 kunder.

Har selv arbejdet som coach i et callcenter i 5 år samt været retention agent (win back konsulent) hos 3, og begge steder udbetalte vi kunderne ASAP hvis vi havde lavet en fejl. Havde ydermere op til x kr. pr. kunde man kunne sprøjte omkring i form af krediteringer, såfremt kunden havde ret. og de kunne vi klare i form af krediteringer til REG/KONTO eller nedsat næste regning eller lign. Vel og mærke UDEN at spørge sin chef.

Kan godt være deres krediteringsposter vi giga kontra andre lavprisselskaber - men for helvede det er uprofessionelt det her.

@talentløs

Hvilket relevans har det om damen ikke har set at de har trukket for mange penge? Hvad ændrer det om hun havde en mil. eller 0 kr. indestående på sin konto?
Hvad ændrer det om hun har styr på regningerne eller ej

29-01-2013 13:38 #15| 1
- Du skal godt nok aldrig ansættes i et callcenter. forestil dig at sige det til en businesskunde med 100+ ansatte. Tror du lige de hiver stikket med det samme og skifter selskab??

Nu snakker jeg jo heller ikke til dig som ansat i Call Me - men som en lettere ligeglad profil på et pokerforum.
Kan du se forskellen?

Synes også det lader til, at økonomien trykker ret hårdt i øjeblikket og der således kæmpes desperat for at kunne få smør på brødet.
29-01-2013 13:39 #16| 0

Pengene udbetalt til reg/konto efter at være ringet op af en Ulrik som er en eller anden slag overhovedet/coach/whatever derinde.

Kan fandme ikke være rigtigt man skal fremsende 6 lydfiler samt hele mailkorrespondancen før de agerer! Eller overhovedet optage samtaler hver gang man snakker med retarderede SERVICEmedarbejdere

Hermed opsagt!

29-01-2013 13:39 #17| 1

Jeg ville dog stille og roligt forklare dem situationen, og st hvis pengene ikke kommer ind på kontoen asap, så må du se dig nødsaget til at fortælle om sagen på deres facebookprofil og trustpilot.
Firmaer er Sindsygt bange for dårlig omtale.

29-01-2013 13:47 #18| 1
Leopatra87 skrev:
- Du skal godt nok aldrig ansættes i et callcenter. forestil dig at sige det til en businesskunde med 100+ ansatte. Tror du lige de hiver stikket med det samme og skifter selskab??

Nu snakker jeg jo heller ikke til dig som ansat i Call Me - men som en lettere ligeglad profil på et pokerforum.
Kan du se forskellen?

Synes også det lader til, at økonomien trykker ret hårdt i øjeblikket og der således kæmpes desperat for at kunne få smør på brødet.


Jeg render rundt herhjemme, kører med underskud i pokeren, chiller lidt med katten, er begyndt at male (WTF). Alligevel står den på entrecote, bioture, 6 måneder til Thailand lige rundt om hjørnet, start af ny virksomhed.... Leo, jeg er sat til de næste 3 år uden at skulle røre en finger, hvis du gerne vil måle pik. Det eneste jeg ikke kan kapere er dårlig service og flapede kommentare som dine.

Havde det været en familie som var helt broke, synes jeg ikke det gør det bedre, tværtimod og ville snildt kunne forstå hvis man kammede endnu mere over.
Redigeret af Prozone1 d. 29-01-2013 13:48
29-01-2013 14:04 #19| 7
Leopatra87 skrev:
- Du skal godt nok aldrig ansættes i et callcenter. forestil dig at sige det til en businesskunde med 100+ ansatte. Tror du lige de hiver stikket med det samme og skifter selskab??

Nu snakker jeg jo heller ikke til dig som ansat i Call Me - men som en lettere ligeglad profil på et pokerforum.
Kan du se forskellen?

Synes også det lader til, at økonomien trykker ret hårdt i øjeblikket og der således kæmpes desperat for at kunne få smør på brødet.


WTF - hvorfor kan man ikke oprette en tråd på PN uden der kommer trolls som kun går efter OP ??? fejlen er hos call me, de burde tilbyde 2 løsninger 1) Penge retur asap 2) + på konto og modregning i næste regning/regniger

Hvis kunden ønsker retur ASAP, skal de bare slippe pengene. Jeg vill alt efter hvor høflige de har været valgt option 2 først og derefter option 1 hvis de havde været frække og på tværs

Det er mig en gåde at der kommer folk i tråden som går efter OP, hvad har han/kæresten gjort galt, udover ikke lige at have tjekket om alle regninger er korrekte, tror der er mange der ikke lige kigger på det hver måned, men en gang imellem, stadig er fejlen ikke hos kunden

god dag til alle, selv de trolls der går efter OP
Redigeret af HomeMade d. 29-01-2013 14:05
29-01-2013 14:19 #20| 4

OP, vær du glad for at jeg ikke er ansat i deres callcenter. Jeg havde insta smidt røret på, hvis du gik i gang med samme smøre som i denne tråd, og du var nok ikke røget forest i køen i fremtiden.

29-01-2013 14:28 #21| 5

Mon ikke manden startede med at være flink, men efter 6. samtale nok ikke har haft verdens største tålmodighed.

Jeg har selv været ansat i flere televirksomheder, og starter også altid ud med at være overflink, når jeg selv har problemer og ringer ind. Men bl.a. har Stofa fucket mig i en sag lignende OPs, hvor det på ingen måde hjalp at være flink. Der var intet at gøre. Men da jeg så valgte at benytte lidt mere aggressive metoder var der ikke grænser for, hvad de havde mulighed for at gøre. Det er PINLIGT, at det skal komme så langt ud - men helt ærligt, hvis du havde skulle igennem 6 lange ventekøer + afvisende servicemedarbejdere 6 gange i streg + en mailkorrespondance, så tvivler jeg godt nok på, du selv ville være Bambiblid.

29-01-2013 15:19 #23| 0

Jeg giver mit besyv med.

Hvis ikke der ønskes brugernes holdning, bør man måske holde sig fra at lave en post.

Fint nok at der er andre, som mener det bør være en menneskeret at få pegene retur - jeg er bare ikke enig.

Længere er den vel ikke?

29-01-2013 15:32 #24| 9
Fint nok at der er andre, som mener det bør være en menneskeret at få pegene retur - jeg er bare ikke enig.


Wow
29-01-2013 15:33 #25| 0

Jeg har selv haft samme problem med mobilselskabet 3 hvor de havde trukket næsten 2000 kr for en telefon jeg ikke ejede. Efter 8-10 opkald hvor de afviste og afviste at de aldrig nogensinde havde lavet en fejl, så var der endelig en medarbejder der slog mobilnummeret op (som jeg ikke ejede) i deres database og derefter konstaterede at mit navn ikke stod som ejer af den telefon.

Jeg fik mine penge tilbage på min nem konto 2-3 uger senere.

29-01-2013 15:37 #26| 3
Leopatra87 skrev:
Jeg giver mit besyv med.

Hvis ikke der ønskes brugernes holdning, bør man måske holde sig fra at lave en post.

Fint nok at der er andre, som mener det bør være en menneskeret at få pegene retur - jeg er bare ikke enig.

Længere er den vel ikke?


Du har ret - vi alle hver vores holdning. MEN, jeg nægter at tro på du ville være tilfreds hvis pølsemanden ved et uheld kommer til at trække 26k på dit kort næste gang du skal ha' en ristet; og så fortæller du bare kan komme og spise en hotdog hver dag de næste tre år!?
29-01-2013 15:45 #27| 0
WastedWanker skrev:
Leopatra87 skrev:
Jeg giver mit besyv med.

Hvis ikke der ønskes brugernes holdning, bør man måske holde sig fra at lave en post.

Fint nok at der er andre, som mener det bør være en menneskeret at få pegene retur - jeg er bare ikke enig.

Længere er den vel ikke?


Du har ret - vi alle hver vores holdning. MEN, jeg nægter at tro på du ville være tilfreds hvis pølsemanden ved et uheld kommer til at trække 26k på dit kort næste gang du skal ha' en ristet; og så fortæller du bare kan komme og spise en hotdog hver dag de næste tre år!?


Som skrevet tidligere:
Såfremt man ikke bliver bundet, ser jeg intet problem overhovedet. Jeg forventer, at Mie Lykke nu kan lukke og forsvinde, og på den måde få sine penge.

Hvis vi skal overføre den til dit herligt ekstreme eksempel:
Jeg ønsker ikke fortsat at spise hos pågældende pølsemand på grund af service, smag, pris, whatever. Dette forklarer jeg ham, hvorfor jeg får mine 26.000 retur - eller hvor meget der nu måtte være tilbage efter mit indgreb i hotdogs'ne.
29-01-2013 15:49 #28| 0

Fair nok - men som udgangspunkt synes jeg det er på sin plads at få udbetalt sit tilgodehavende hvis man ønsker det. Uden brok og bøvl.

edit: mmmm hotdogs... 1000 hotdogs mmmm mmmm....

Redigeret af WastedWanker d. 29-01-2013 15:50
29-01-2013 16:07 #29| 0

Gad ikke læse hele tråden , men kan da sige at dit postulat om at 3 betaler tilbage er helt i skoven, de skylder stadig mig over 2000 kr som de trækker fra min regning hver mdr. har ikke brug for pengene og derfor er det en god løsning for mig at de bare modregner, men de udbetaler ikke som default.

/N-v-M

29-01-2013 17:01 #30| 0

De modregner det selvfølgelig på hendes næste regning, og overfører overskydende til den tilknyttede konto. Selvfølgelig bruger de ikke de næste 6 måneder på at modregne....

29-01-2013 18:45 #31| 3

@pavillion

Det var dét som de foreslog og holdt fast i, indtil de vågnede op.


@alle
Kan godt forstå at nogle prikker til mig; hvem ville gide at hjælpe én kunde med problemer hvis han råber, bander, er ubehøvlet osv....?
(personligt syns jeg at det burde give kundeservicemedarbejderen endnu mere blod på tanden for at gøre vedkommende glad igen, såfremt man har ansat den rigtige profil til jobbet)
Dog kan jeg godt forstå Jer.

Jeg har ikke været ubehøvlet - uanset hvor ubehøvlet og inkompetente jeg føler de har været, giver det ikke mening at svine dem til på nogen måde. De stiller mig ikke bedre. Jeg valgte nok bare et forkert tidspunkt at poste situationen og bitche lidt :D - ville egentlig bare have lidt backup og høre om andre havde oplevet lign... Dog kan jeg godt se at det kan virke som om jeg har været en skid overfor konsulenterne.

@Leo
Vi bruger alle fora forskelligt, dog undrer det mig måden du responderer i dine tråde herinde. Jeg studser tit over tråde, artikler osv., hvor man har lyst til at ytre sin harme. Et eksempel er folk som bare HADER PARADISE, men som alligevel går ind og bruger 2 timer inde på en artikkel på EB for at fortælle alle hvor nederen de er....
Du siger du er ligeglad i din første post.... alligevel topper du i tråden med 5 svar? ;)

Vælger man at ytre sin harme og derved have fokus på det negative, undlader man eller kommer man med noget konstruktivt? - som jeg ser det er det groft sagt disse 3 muligheder. Hvad motiverer dig til at vælge det første?


29-01-2013 19:01 #32| 0
Hvad motiverer dig til at vælge det første?

Jeg har ganske enkelt ikke noget bedre at tage mig til indtil der kommer Paradise...
29-01-2013 19:16 #33| 0

tror det var det perfekte punktum på tråden.


God aften til alle, inkl. dig Leo

29-01-2013 19:34 #34| 1

Lige over!

29-01-2013 20:51 #35| 0

@OP

Du tror simpelthen, at en kundeservicemedarbejder får mere lyst til at hjælpe dig, hvis du råber, skriger og er ubehøvlet?

29-01-2013 21:06 #36| 0

Jeg arbejder selv som kundeservicemedarbejder ved et teleselskab. Og det er helt normal procedure at et/en evt. tilgodehavende/kreditering modregnes den næstekommende regning. Jeg går ud fra at det har noget med renter at gøre.. Altså,
at det handler om at holde på pengene og så udbetale dem til kunden så lang tid efter som muligt.

Derudover, havde du begyndt at svine mig til eller råbe og skrige af mig var du instant blevet viderstillet til Leasys kundeservice, man må gå ud fra at de er trænet til at håndtere utilfredse kunder. :-)

29-01-2013 23:31 #37| 0

"Jeg arbejder selv som kundeservicemedarbejder ved et teleselskab. Og det er helt normal procedure at et/en evt. tilgodehavende/kreditering modregnes den næstekommende regning. Jeg går ud fra at det har noget med renter at gøre.. Altså,
at det handler om at holde på pengene og så udbetale dem til kunden så lang tid efter som muligt."

Og det er vel netop problemet. Jeg havde af princip reageret som OP.

30-01-2013 05:51 #38| 0

@THADONKEY1

Trustpilot: Telenor, trustscore 6,3

Trustpilot: Leasy, trustscore 8

Ja, du har nok ret i, at vi er bedre til at håndtere vores utilfredse kunder :)

30-01-2013 09:58 #39| 0

Det handler vel om likviditet. Firmaet vil hellere beholde pengene så lang tid som muligt og når kunderne skal betale skal det helst ske så hurtigt som muligt ;-)

30-01-2013 10:14 #40| 1
lugiii skrev:
@THADONKEY1

Trustpilot: Telenor, trustscore 6,3

Trustpilot: Leasy, trustscore 8

Ja, du har nok ret i, at vi er bedre til at håndtere vores utilfredse kunder :)


Trustpilot: Call Me, trustscore 8 :)
30-01-2013 10:20 #41| 0
lugiii skrev:
@THADONKEY1

Trustpilot: Telenor, trustscore 6,3

Trustpilot: Leasy, trustscore 8

Ja, du har nok ret i, at vi er bedre til at håndtere vores utilfredse kunder :)



Det var ikke personligt mod dig :-) Det er bare noget vi jokede med før i tiden..

Nok har Leasy bedre score end Telenor på Trustpilot, men jeg giver ikke Trustpilot meget kredit, det må jeg være ærlig at indrømme.
30-01-2013 10:40 #42| 0
THADONKEY1 skrev:
lugiii skrev:
@THADONKEY1

Trustpilot: Telenor, trustscore 6,3

Trustpilot: Leasy, trustscore 8

Ja, du har nok ret i, at vi er bedre til at håndtere vores utilfredse kunder :)



Det var ikke personligt mod dig :-) Det er bare noget vi jokede med før i tiden..


Nok har Leasy bedre score end Telenor på Trustpilot, men jeg giver ikke Trustpilot meget kredit, det må jeg være ærlig at indrømme.



Hvor mange point vil du give Trust Pilot, på Trust Pilot?
Redigeret af lekkim0610 d. 30-01-2013 10:40
30-01-2013 10:50 #43| 0
lekkim0610 skrev:
THADONKEY1 skrev:
lugiii skrev:
@THADONKEY1

Trustpilot: Telenor, trustscore 6,3

Trustpilot: Leasy, trustscore 8

Ja, du har nok ret i, at vi er bedre til at håndtere vores utilfredse kunder :)



Det var ikke personligt mod dig :-) Det er bare noget vi jokede med før i tiden..


Nok har Leasy bedre score end Telenor på Trustpilot, men jeg giver ikke Trustpilot meget kredit, det må jeg være ærlig at indrømme.



Hvor mange point vil du give Trust Pilot, på Trust Pilot?


En score på 10 for konceptet, og en score på 0 fordi halvdelen af de indlæg der er skrevet derinde er skrevet af medarbejdere selv i de forskellige virksomheder.

Så det må vel blive et 5 tal :-)
30-01-2013 10:52 #44| 0

"En score på 10 for konceptet, og en score på 0 fordi halvdelen af de indlæg der er skrevet derinde er skrevet af medarbejdere selv i de forskellige virksomheder."

Dokumentation?

30-01-2013 11:03 #45| 1
Cheech skrev:
"En score på 10 for konceptet, og en score på 0 fordi halvdelen af de indlæg der er skrevet derinde er skrevet af medarbejdere selv i de forskellige virksomheder."

Dokumentation?



Hvordan vil du have at jeg skal dokumentere dette?


Jeg kan fortælle så meget at jeg har arbejdet i en virksomhed, hvor det blev "værdsat" hvis man gik ind og gav virksomheden en god score. Hvad det er for en virksomhed og hvor lang tid det er siden, vil jeg ikke ud med. Derudover har jeg nogle bekendte som også har været inde og give deres virksomheder enten god eller dårlig score.

Det jeg frem til her, er at du hvis du som OP har et problem med et selskab, er det nemt at gå ind og give en dårlig score, selvom det har kørt upåklageligt i flere år. Og omvendt er det også nemt for mig at gå ind og give et selskab en god karakter, selvom jeg ikke er kunde, men bare fordi jeg synes at den sidste onsdag i måneden er den vildeste :-)..

At havldelen af deres indlæg er rigged, er selvfølgelig bare noget jeg slynger ud, som et udtryk. Jeg har ingen anelse om hvor udbredt dette er, men efter min overbevisning er det rimelig rigged. Uanset hvad er det ikke særlig svært at manipulere med.
30-01-2013 19:12 #46| 0

Jeg tror ikke I skal regne med det handler om likviditet. I min virksomhed er det kutyme, at man udbetaler på samme måde, som der indbetales. Dette skyldes sikkerheden for, at det faktisk er den kunde der har indbetalt, der også får udbetalt. Når man indgår en BS-aftale, som det øjensynligt er tilfældet her, så vil de kun kunne udbetale pengene til næstkommende 1. via BS-trækket (alt efter hvilken aftale de har indgået med NETS).
Så vil nogle måske foreslog NEM-konto, men det er jo ikke sikker, at betaler = kunde, hvorfor det ikke altid giver mening.

Jeg synes ikke nødvendigvis, at det er dårlig service, men kan godt forstå, at det er irriterende.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar