Calldown NL400

#1| 0

Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: SB ( $396 USD )
Seat 3: BB ( $935.20 USD )
Seat 6: Villain ( $517 USD )
Seat 1: Hero ( $527 USD )
Seat 5: MP ( $102 USD )
Seat 4: UTG ( $446 USD )
SB posts small blind [$2 USD].
BB posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 8 ]

UTG folds
MP folds
Villain raises [$14 USD]
Hero calls [$14 USD]
SB folds
BB folds

** Dealing Flop ** [ 3, T, 2 ]

Villain bets [$24 USD]
Hero calls [$24 USD]

** Dealing Turn ** [ 6 ]

Villain bets [$62 USD]
Hero calls [$62 USD]

** Dealing River ** [ 2 ] Pot: $204

Villain bets [$168 USD]
Hero?

Villain er 18/14.2/2.2 over 433 hænder. Jeg har tidligere i denne session spillet følgende hånd mod ham:

Han raiser fra MP, jeg caller i CO med 77.

Flop 67J med farvetræk. Han checker, jeg checker. Turn 8'er ikke i farven, han byder 22, jeg raiser til 101, han tænker ned og folder.

Før alle siger easy fold så lad mig komme med et par betragtninger:

1) Han er nok lidt træt af mig

2) Eftersom jeg ikke raiser hverken flop eller turn har han svært ved at sætte mig på en stærk hånd

3) Jeg ligner egentlig mest af alt et draw

4) Hvis jeg ligner et draw, hvorfor så byde river? Og hvis man vil have betaling fra en marginal hånd, hvorfor så byde så meget?

Imod:

5) Hans stats taler ikke for hyppige 3barrel bluffs. Og jeg har ingen reads der siger man han er i stand til det

23-09-2007 22:51 #2| 0

skal have et bedre read her for at jeg caller her. desuden er det jo kun et flushdraw du har her da straightdrawet 45 completer turn. hvis du har et flusdraw på flop raiser du så ikke?

23-09-2007 22:54 #3| 0
OP

Jeg raiser nogle gange, men jeg caller også bare nogle gange. Ligesom jeg også kunne calle med sets.

Dette ved villain dog sandsynligvis ikke noget om - hvorfor han nok går ud fra at jeg spiller efter standard 2+2 foreskriften om at fastplaye alt der har styrke.

Du har ret i at 45 drawet completer på turn, men det er nok relativt set en ret lille del af min range.

23-09-2007 23:02 #4| 0

Desuden er det jo totalt blanke turn og rivers taget din range i højden. og 2 på river blocker for du har 22 næsten. Jeg spiller JJ-AA på samme måde som villain og self stærkere hænder.

Hvis han ved at du ved du ligner et draw og at du vil undre dig over at man byder meget er det jo netop sådan et bet der frembringer et marginalt call. Bruger selv samme reasoning ofte.

23-09-2007 23:04 #5| 0
OP

Ja, men når han er så nitty tror jeg ikke han spiller på så højt niveau?

24-09-2007 03:30 #6| 0

"Ja, men når han er så nitty tror jeg ikke han spiller på så højt niveau?"

Netop - fold dit lort.

24-09-2007 08:43 #7| 0

Bare fordi en spiller er tight betyder det ikke han ikke kan tænke på flere levels Xizor.

Vil næsten påstå at der er flere lagspillere som bare spiller lag uden at vide de forskellige levels men bare føler ethvert flushdraw skal raises allin end en tight spiller. Her er self ikke inkluderet PN men de random lags du møder på nettet. Synes tit de bare spiller afsted uden at inkludere de store tanker omkring modstanderens hånd.

24-09-2007 13:58 #8| 0

Turncarded for villain er rigtig skidt at 2nd barrele på, hvis han har air.

- 45 completer på turn
- 6 har næppe hjulpet ham
- Hvis du har et draw/Tx, caller du helt sikkert endnu et bet

Det jeg prøver at sige er, at jeg tror - og især en villain med disse stats - han ofte har dig slået her, når han byder turn.

EDIT: De eneste hænder han imo måske 3rd barrel bluffer på river er -draws, der har missed

24-09-2007 15:25 #9| 0

Jeg synes at det ser rigtigt skidt ud.

24-09-2007 17:32 #10| 0
OP

@ hardkAre

Det er skidt hvis jeg betaler altså? Eller folder du også turn?

@ johnson12

True, men det er ofte en vis indikation eftersom en 18/14 efterlader en del value på bordet og derfor nok ikke har tænkt sit spil helt igennem.

@ Ahle

Så du sætter ham på JJ+ ?

@ Alle

Det kan godt være i har ret, jeg fik bare den der fornemmelse af at noget var galt.. Jeg tænker ned og folder obv.

24-09-2007 18:08 #11| 0

Du finder jo aldrig ud af, hvad han har, ved blot at calle alle streets...

For mig at se ligner det et klassisk overpar mod underpar I er ude i...

24-09-2007 18:24 #12| 0

Xizor

Det er skidt at du betaler turn+river når du ikke ved om han er i stand til at skyde 3 salver uden at have the goods. Ikke mange 2/4 spillere er i stand til dette, og der er ingenting der indikerer at han er en undtagelse.

24-09-2007 19:00 #13| 0
OP

@ mr_pink

Så jeg skal raise for information? heh

24-09-2007 19:07 #14| 0

Det der raise for information er imo lidt overvurderet.

Du får imo den samme information ved at flatcalle floppet og så folde turn som hvis du raiser floppet - jf. argumenterne i tråden, har en 18/14 langt oftest en hånd når han 2nd barreller. Forskellen ligger bare i, at det er billigere at calle floppet for så at folde turn til et udstik.

24-09-2007 23:08 #15| 0

@Mr-Pink

Jeg er uenig. Jeg mener, at man finder ud af hvad han har ved at calle alle streets.

@OP

Jeg synes ikke din linje er forfærdelig. Og synes sagtens, at det kan retfærdiggøres at calle alle 3 streets hvis man har en fornemmelse af, at den anden er på skæg. Teoretisk set ser det dog lidt skidt ud :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar