I får ikke at vide hvad jeg sidder med, da jeg gerne vil høre hvilken range i caller villan river shove med.
Har ikke spillet mod villan før denne session. Jeg har spillet Lag, han har spillet kindda callish, synes jeg. Vi har haft en stor hånd før denne hvor villan Raiser i CU, jeg betaler på knappen med 77 (1 hjerter), resten folder. F: 348 (alle hjerter) villan better, jeg raiser, han skubber med ak (med aH) jeg betaler og holder hjem.
Game #5911180364: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/10/15 - 20:33:28 (UK)
Seat 1: Pfc_jug22 ($603 in chips)
Seat 2: Villan ($743.90 in chips)
Seat 3: Hero ($1081.25 in chips)
Seat 4: Abigail ($498 in chips)
Seat 5: Trogger2 ($508.40 in chips)
Seat 6: wingwong ($1762.40 in chips)
Pfc_jug22: posts small blind $2
Villan: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [X X]
Hero: raises to $20
Abigail: folds
Trogger2: folds
wingwong: folds
Pfc_jug22: folds
villan: calls $15
----- FLOP ----- [2♦ 2♣ 7♣
Villan: checks
Hero: bets $20
villan: raises to $65
Hero: raises to $190
villan: calls $125
----- TURN ----- 2♦ 2♣ 7♣K♥
villan: checks
Hero: checks
----- RIVER ----- 2♦ 2♣ 7♣ K♥7♠
villan: bets $533.90 and is all-in
Hero??
vil gerne høre hvad i skal bruge for at calle her
mange tak
Calling requirements . Nl 500
hus
synes han ligner en med farvetræk, men kan sagtens være med K, men er nok mindre sandsynligt. så jeg betaler nok med alle 2 - 7 -k - par over 7
A høj.
@lorten1
Med hvilken hånd 3-better du et 227tt flop? (og derefter turn check??)
Nu ved vi ikke om villain er tænkende, men et 3-bet på et så tørt flop er normalt ofte et bluff (eller meget marginal hånd), så hvis villain er tænkende kan han bluffe ret meget her og ergo kan du kalde ret light.
Jørn
Det ligner en split pot. to par med K-kicker
@ Thyssen
Overpar i den bedre ende, farvetrækket + 777- det gør jeg dog meget sjælent, CC mest. (bluffer meget sjælent med et 3 bet i dette spot)
Drenge, jeg ved godt mange af jeg har ferie og livet er dejligt, men vil i seriøst betale med a høj i dette spot?
I må gerne uddybe jeres svar gennrelt.
betaler med any K, 2, 7, og alle pockter pair fra 88 og op.
A høj er helt udelukket, med mindre du har et virkeligt godt read på ham.
Ligner meget et bluff.
Det var en reverse. Ville gerne høre hvad i ville betale mit river shove med. Jeg har vireklig lært meget af denne post.
Jeg skubber mit busted farvetræk på river og villan insta caller med KQ. Det havde været en hård og dyr dag, og jeg tror det hele kulminerede med dette bluff.
Kan godt se det er et skidt bluff, men er der ikke en som vil uddybe hvorfor i vil betale så light? I behøver ikke alle at gøre det, bare 1 af jer.
Jeg ville nemlig ikke selv betale så light hvis jeg var i villan spot, så vil gerne høre jeres argumenter
mange tak
@Lorten
Lone 2'er er ikke i din range. Når villain 3-better floppet releaser du ofte 7x og små PP's, evt pusher dem. Du ligner derfor mest 22, 77 eller et farvetræk.
På river er det ekstremt få villains, der VB'er PP's samt kongen. Ihvertfald ikke ved et push.
Derudover ligger det ikke til folk at skubbe med fx 7x i dit spot på river, da mange har svært ved at se, hvad det bliver callet af (samt at de ikke mener det er sandsynligt villain har en 2'er), og skyder derfor et malkebet.
Den eneste made hånd folk har en tendens til at pushe i dit tilfælde er 22 for quads, idet de håber på at villain har 7'eren.
Så hvis vi opsummerer, sætter vi dig på floppet til 22, 77 og farvetræk. Dette bliver bekræftet på river, da de tvivlsomme flop-holdings sjældent pusher. Dog er 7x mulig, men ikke super-sandsynlig.
Og der er jo kun 1 kombo af 22 og det samme for 77, så flushtræk er meget sandsynligt.
I min første post overvejede jeg at skrive bordet, men syntes det var lige friskt nok, da man callede til en split og derfor fik lortepotodds, samt at du kunne bluffe A høj. Men din linje stinker som sagt af flushtrækket :-)
Når du nu vælger at spille efter 3-bettet på floppet, er jeg meget mere tilhænger af et push fra din side. Det er meget sjældent, at folk er rigtig stærke, når de 3-better parrede boards. Enkelte bavianer gør det med overpar og disse caller et AI, da det er hensigten at fange et 4-bet bluff med disse. En gang imellem er du dog heldig at de ombestemmer sig og smider fx. 99 osv.
Fuck jeg er dårlig til at bluffe. Mere er der vist ikke at sige til det =)
Xsuited og Hahilas calling ranges er helt i hegnet her - hvis I caller med par 8, hvorfor caller I så ikke med par 3 endsige A høj? Det er satme en underlig villain, der pludselig skubber par 5 i dét spot.
Det er helt readafhængigt, men der er altså kun to mulige callingranges mod std. villains.
Min hus i 7'ere
- eller:
A høj.
K