Cashgame NL100 - All the way

#1| 0

Hej igen PN
I mit forsøg på at optimere mit cashgame spil, har jeg efter seneste lille
session fundet et par spændende hænder. blandt andet denne.

i får den her og mine tanker efterfølgende.

Hand Information
PokerStars No Limit, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($99.13)
Seat 2: Player 2 ($100)
Seat 3: Player 3 ($91.43)
Seat 4: Hero ($108.02) Dealer
Seat 5: Player 5 ($156.88) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($40) Big Blind

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $1.5)
Player 1: FOLD
Player 2: RAISE $3
Player 3: FOLD
Hero: RAISE $9
Player 5: FOLD
Player 6: FOLD
Player 2: CALL $6

Flop(Pot: $19.5)

Player 2: CHECK
Hero: BET $11
Player 2: CALL $11

Turn(Pot: $41.5)

Player 2: CHECK
Hero: BET $22
Player 2: CALL $22

River(Pot: $85.5)

Player 2: BET $7.5
Hero: ALL-IN
Player 2: FOLD

ShowDown:
Hero MUCKS

Hero
[replay]18845[/replay]

Vi har at gøre med en, for mig ukendt spiller. dog vil jeg efter at have
siddet til bords med ham en lille halv time kalde ham en semi-god reg. (ren formodning)
Han er tidligere inde i en 4- og 5bettet pot hvor han taber med sine KK mod AQ
Spottet er lidt specielt for mig, i og med jeg banker afsted på all streets efter hans cheks - hvad der virkelig får mig til at blive forvirret er hans lille riverbet, hvor han jo samtidig trods alt giver sig selv noget FE.

Hvad plejer et så lille bet at betyde, mod en formodet semi-god spiller, efter jeg har bettet alle streets??
Og er et river-shove helt i skoven?

Redigeret af Micebulldogs d. 05-06-2013 02:19
05-06-2013 07:43 #2| 1

Jeg er langt fra en chef.

Men jeg ville ikke spille den som du gør. ( Det er måske derfor jeg ikke er chef :-)

Jeg prøver at byde ind med mine tanker. så kan jeg da se om det er helt væk når nogen af de bedre kommer på banen med deres tanker. Men som sagt tag det bare med et gran salt.

Mod en unknow bryder jeg mig ikke om at hakke 3 streets afsted uden at have nogen ide om hvordan han spiller.

Hvis du vil prøve og nærme dig en balanceret strategi tror jeg heller ikke din hånd er spilles optimalt

Pre er meget standard omend jeg ville nok size 3B lidt mindre. Det vil gøre det billigere for dig at 3B bluffe. + du som regel sagtens kan få 100 bb stacks ind postflop alligvel når du ønsker det.

En anden mulighed preflop som der sagtens kan være merit i, især hvis spillerne i blinds er squeeze happy er at flatte preflop. Så disguiser du din hånd og kan tit spille i position mod 2 spillere der spiller en svagere range end du gør.

Flop syntes jeg er standard omend igen din sizing igen er lidt for høj IMO.

Tilgengæld giver jeg op på det turn kort uden et read om at han tit caller flop og folder til turn barrel.

Jeg vil hellere barrel turn på alle og Q,K,A. omend Q måske ikke er det aller bedste barrel kort fordi det oftest rammer hans Preflop raise-call range bedre end din. Men så igen han kan have nogle medium PP's som han folder til en Q da der nu er 2 overkort mod hans 66-1010. Så syntes godt at vi kan barrel end Q. Hvis vi barrel denne range som alle er kort hvor vi samler equity op til straight, flush, højere par end bordet er nu. Så barrel vi 18 kort som svarer til at vi barrel turn i en 3B pot ca 40 % af tiden.

Måske ender vi med at barrel turn lidt for lidt med den range. Men det har jeg ikke så meget imod når villain er ukendt + jeg tror også de fleste villains giver op langt mere til Cbet i 3B pot i de gør i en normal raised pot, især når de spiller OOP. Så tror godt vi kan slippe afsted med at barrel turn lidt mindre mod unknows i en 3B pot når de er OOP.

River er jeg lidt pass på. Det er jo fuldkomment umuligt at vide hvad det betyder. En ting syntes jeg dog er lysende klart og der er at denne spiller ikke er specielt god med den linie han tager.

Hans lead kan være en slags blocking bet, eller det kan være for at induce et raise fra dig.

Denne gang var det obviously en eller anden form for Block bet, eller måske et forsøg på at få dig til at folde Ax. Men jeg har svært ved at se ham komme til river med noget der ikke slår Ax. Så tror mest det er et slags blocking bet hvilket bare koster ham penge i det lange løb mod bedre spillere. Da jeg tror de bedste spillere her de bare ser det som et chek og stadig better den river range de ville gøre uanset om han block better eller ej. Han laver egentlig bare et chek der koster ham 7.5 BB fremfor et almindeligt chek der koster 0 BB.

05-06-2013 11:01 #3| 0

Umiddelbart taler hans river-act imod, at han er en "semi-god reg". Eller er blockbets det nye sort? :) Hvis jeg havde en formodning om, at han er semi-god, ville jeg være bekymret for, om han misstypede river.

Ud over det havde jeg samme tanker om PF som klondike. 3bet'et er selvfølgelig aldrig forkert. Jeg ville ha' haft det med i mine overvejelser at flat'e - af grunde som klondike allerede har været inde på.

Desuden giver jeg også op på turn, men det er garanteret helt i skoven :D

EDIT: Jeg synes btw, i modsætning af klondike, at flop-size er spot on.

Redigeret af Muggie d. 05-06-2013 11:03
10-06-2013 15:34 #6| 0

Preflop er fint.

Jeg tror jeg checker floppet - Jeg ser det som en situation hvor du enten er marginalt foran eller bagud, så du kan ikke rigtigt beskytte din hånd - Tror ikke umiddelbart der er værdi i at bette og du kan ikke bluffe noget bedre til at folde. Det vil også være surt at blive raiset af din hånd på floppet, da du often vil trække til levende outs.

Hvis han chcker turn igen, så valuebetter jeg nok oftest.

10-06-2013 16:13 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg synes flop er udmærket, vil tro EV(check) og EV(bet) ligger ekstremt close, så det er nok lidt whatever. Jeg kan ikke lide turn, vi bør have mange bedre bluffs i vores range, så medmindre din range udelukkende er like JJ+ og AK i de her positioner, så er jeg ikke fan af at bette turn (hvis den range var tilfældet, er vi nok fint stillet med at skyde 3 streets med hele vores range på næsten alle runouts, men det er et sidespor I guess). Jeg bluffraiser nok 100% på river mod den der blockbetsizing vs. unknowns, ud fra den simple antagelse, at det oftere er en mega fish end det er en eller anden overtænkt, kreativ russisk reg der prøver at induce dig.

@klondike

Nu gør du det igen ;-)

Redigeret af walth d. 10-06-2013 16:14
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar