Challenge: 100$ til 10.000$

#1| 21

Halløj allesammen og velkommen til min blog 

Som overskriften siger så starter jeg en challenge for mig selv på at grinde fra 100$ til 10.000$ 

Først og fremmest så opretter jeg denne "challenge" for at vise at den sagtens kan lade sig gøre, og dernæst for at motivere mig selv på denne challenge.

Min platform er : PokerStars.

Spiller udelukkende Cash games. 

Starter ud med : NL 5 hvilket giver mig 20 buyins hvilket er meget lavt, men er ret sikker på at jeg kan slå NL5 og starter simpelthen der for at komme igang.

Jeg prøver så vidt muligt at opdatere "jer" herinde hverdag.

Ligger mine grafer op efter sessions og går også i dybden med nogle af de hænder som jeg møder på min vej.

Jeg kommer ikke til at smide håndklædet i ringen, denne challenge bliver gennemført, uanset tidshorisonten.

jeg regner med at det kommer til at tage omkring 16-20 uger alt efter hvor meget volume jeg smider i om dagen. 

Håber i vil følge min vej mod de 10.000$ og selfølgelig være med til at skabe en god debat. 

BR

22/3-20 100$

2/4-20 118,34

5/4-20 115$ 

Redigeret af Decenty d. 05-04-2020 22:18
22-03-2020 16:13 #2| 5

Nogen grund til at du vælger at gøre det på PokerStars over danskespil, hvor du automatisk ville få rakeback som ville hjælpe dig når nu du grinder micro cash med høj rake fra start af ? :)

GL med det hele

22-03-2020 16:31 #3| 1

Du må gerne fortælle lidt om din baggrund for at kunne gennemføre denne Challenge. Det virker meget ambitiøst på bare 20 uger, men jeg krydser da fingre for st det kan lykkedes :)

22-03-2020 16:31 #4| 1

Goodluck herfra også, og enig med Luckbox i at danskespil ville nok være et bedre bud på et site. Og der kommer mere og mere aktivitet på det netværk. Så det er en overvejelse værd :)

Håber på en god mængde updates, synes tit de her tråde går hurtigt døde, så håber da at den her får lov at løbe tiden ud :)

Goodluck igen

22-03-2020 16:33 #5| 0
Luckb0x skrev:

Nogen grund til at du vælger at gøre det på PokerStars over danskespil, hvor du automatisk ville få rakeback som ville hjælpe dig når nu du grinder micro cash med høj rake fra start af ? :)

GL med det hele

Hvad ligger rakebacken på nu om dage?  

22-03-2020 16:35 #6| 0

Tog det ikke doug polk 2-3 år 

22-03-2020 16:35 #7| 1
Nilsson skrev:

Hvad ligger rakebacken på nu om dage?  

25%

22-03-2020 16:37 #8| 1

https://danskespil.dk/poker/min_tilbagebetaling

22-03-2020 17:02 #9| 1
OP
Luckb0x skrev:

GL med det hele

Hey Luckb0x, Fedt spørgsmål! 

Mine overvejelser for at vælge PokerStars fremt for danskespil er simpelthen trafikken på danskespil fremfor PokerStars selvom jeg vil opnå højere rake som du skriver på danskespil

Kan være at jeg undervurdere danskespil såfremt lad mig endelig høre! :)

22-03-2020 17:13 #10| 3
OP

Session 1 

Jeg har forbedret 2 sessions uden så meget volume forud dette indlæg, for at skabe lidt indhold fra start af.

Så er der sikkert nogle der tænker hvorfor ikke bare lave 2 Sessions hvor det går helt vildt godt?

Jo det kunne man godt, men vil have det skal være ægte, så man både kan se ups and downs som i helt sikkert vil komme til at se. 

Session 1 : 

Startede rigtig godt, og vores spil generelt også, halvvejs igennem begyndte vi at tabe nogle små kampe hvor heldet falder til modstanderen og det er som det er, tager det ikke så tungt revidere altid alle de hænder hvorpå jeg er i tvivl uanset om jeg vandt hånden eller ej.

Vi slutter Sessions 1 med -10$

Jeg har taget 1 af mine hænder med herind som jeg tabte.

Mine tanker er følgende :

Postflop : Villiain raiser til omkring 3 bb hvilket for mig indikere at han har en low-medium hånd umiddelbart.

Flop : Jeg better 3 bb da jeg har 1 et par for bevare situationen og for at få et overblik over hvilken hånd han gemmer på. 

Villain går Crazy og better 14,71$, hvilket for mig virker meget mærkligt tænker ikke han har en stor hånd, måske 2 par men igen hvorfor så skræmme mig og gå crazy? det giver ingen mening, så jeg er all in med AQ.

Han viser QT hvilket for mig indikere som jeg havde forudset omkring hans hånd.

Han ender med at få T på river og dermed vinder hånden. 

Hero posts the small blind 0.05
Villain 2 posts the big blind 0.10
Villain 3 folds
Villain 4 raises to 0.27
Villain 5 folds
Villain 1 folds
Hero calls 0.22
Villain 2 folds
Flop: [8c Qh 4h]
Hero bets 0.30
Villain 4 raises to 14.71
Hero calls 3.88
10.53 returned to Villain 4
Turn: [6s]
River: [Th]
Action has ended
Hero shows [Ac Qd] One Pair, Queens
Villain 4 shows [Tc Qc] Two Pair, Queens and Tens
Villain 4 wins 8.60

22-03-2020 17:22 #11| 2

GL med din challenge.

Angående hånden, hvad er så dine tanker med ikke og 3bette pre? Et raise på 3bb fra villain, kan også sagtens være AA - folk spasser ikke ud på small stakes mere IMO, så umiddelbart sætter jeg ikke villain udelukkende på en low/medium handske, blot ved hans 3bb raise. 

Med dit 3bet får du sorteret det værste skrald væk, og kan i mange tilfælde tage hånden ned preflop, i stedet for at bringe dig selv i en situation som ikke er ønsket postflop. 

Generelt kan jeg ikke lide at call i smallblind. 

Som spillet ville jeg umiddelbart checke i stedet postflop,  for at fange villain i hans formentlige C-bet. Pengene kommer til midten i det aktuelle tilfælde alligevel, men ofte vil du misse value IMO.  

Redigeret af ktothep d. 22-03-2020 17:26
22-03-2020 17:36 #12| 1

Jeg tager gerne udstik på et hvilken som helst beløb, på at du ikke når i mål indenfor 20 uger.

22-03-2020 17:46 #13| 1
BUMS4 skrev:

Jeg tager gerne udstik på et hvilken som helst beløb, på at du ikke når i mål indenfor 20 uger.

Giver du odds 0,99 på at han ikke når det?

Der havde måske været blidere måder at sige det til OP på.

Decenty skrev:

Jeg har taget 1 af mine hænder med herind som jeg tabte.

Mine tanker er følgende :

Postflop : Villiain raiser til omkring 3 bb hvilket for mig indikere at han har en low-medium hånd umiddelbart.

Flop : Jeg better 3 bb da jeg har 1 et par for bevare situationen og for at få et overblik over hvilken hånd han gemmer på. 

Villain går Crazy og better 14,71$, hvilket for mig virker meget mærkligt tænker ikke han har en stor hånd, måske 2 par men igen hvorfor så skræmme mig og gå crazy? det giver ingen mening, så jeg er all in med AQ.

Han viser QT hvilket for mig indikere som jeg havde forudset omkring hans hånd.

Han ender med at få T på river og dermed vinder hånden.  

Hvorfor mener du 3bb raise PF er en svag hånd?

Det er farligt at call i SB for så at leade ud med TPTK. Jeg tror umiddelbart det er svært at have en range med den teori som ikke kan udnyttes(du bliver for exploitable).

Mange af dine tanker er på et MEGET lavt niveau. Jeg tror umiddelbart ikke du vil kunne slå nl5-nl10. Din challenge er for optimistisk, med mindre du kan forbedre dit spil/tankegang x238 hurtigere end Corona spreder sig i disse tider. No offense. Tag du i stedet og hyg dig med lidt spil hist og her, i stedet for en challenge der virker umulig. Husk at sætte stop/loss på din konto.

22-03-2020 18:12 #14| 0

Ja det lød nok lige hårdt nok og det undskylder jeg for.

Please Op drop den udfordring det bliver både en tidsrøver og en økonomisk lussing.

22-03-2020 18:32 #15| 2

Lad da manden forsøge sig med en challenge. Jeg er enig med de andre i, at din teori og dit spil er alternativt, men det kan jo også være en måde at snyde modstanderne på :) 

22-03-2020 18:42 #16| 1
OP

Session 2 

Her startede det i modsætning for Session 1 rigtig dårligt og allerede 400 500 hænder inde er vi nede med -40$ vi spiller stadig generelt godt men vi tager lidt dumme beslutninger og kommer sådan aldrig rigtig igang før vi er små 800 hænder inde og får vendt grafen opad, vi spiller omkring små 400 hænder mere og ender denne Session med +10$

Så status overall er at vi har 2 Session her hvor vi ender med at break even. 

Har her taget en hånd med som vi vandt : 

Mine tanker er følgende 

Postflop : Villain 19 raiser til cirka 9 bb hvilket jeg synes indikere at han har en medium-strong hånd. Vi kunne have C bettet ham for value men med det sæt jeg havde callede jeg. 

Flop : Villain 19 raiser igen denne gang til cirka 21bb hvilket for mig indikere at han ihvertfald ikke har 2 par eller straights da det ikke giver mening med det bet preflop. men nærmere et sæt eller Ax høj Kx flushdraws 

vi har trips så jeg vælger at calle.

Turn : Villian bets 51 bb jeg caller igen, vi har en trips og jeg kan ikke se hvorfor vi skulle folde denne hånd.

River : Villain better denne gang 100bb og der ikke så meget mere at sige om dette og jeg caller og han har et sæt AA 

Villain 19 raises to 0.90
Villain 20 calls 0.90
Villain 21 folds
Hero calls 0.90
Villain 14 folds
Villain 15 calls 0.90
Villain 16 folds
Villain 17 folds
Flop: [5d 4c 8d]
Villain 19 bets 2.16
Villain 20 folds
Hero calls 2.16
Villain 15 folds
Turn: [Jh]
Villain 19 bets 5.16
Hero calls 5.16
River: [9c]
Villain 19 bets 10.68
Hero calls 10.68
Action has ended
Villain 19 shows [Ac Ad] One Pair, Aces
Hero shows [4d 4h] Three of a Kind, Fours
Hero wins 38.34

I må endelig gerne komme med ris og ros til den måde jeg revidere min hånd på.

Så jeg kan tage det med ind i mine overvejelser fremover. 

Poker takes minutes to learn but a life time to master! 

22-03-2020 18:49 #17| 1
OP
ktothep skrev:

GL med din challenge.

Angående hånden, hvad er så dine tanker med ikke og 3bette pre? Et raise på 3bb fra villain, kan også sagtens være AA - folk spasser ikke ud på small stakes mere IMO, så umiddelbart sætter jeg ikke villain udelukkende på en low/medium handske, blot ved hans 3bb raise. 

Med dit 3bet får du sorteret det værste skrald væk, og kan i mange tilfælde tage hånden ned preflop, i stedet for at bringe dig selv i en situation som ikke er ønsket postflop. 

Generelt kan jeg ikke lide at call i smallblind. 

Som spillet ville jeg umiddelbart checke i stedet postflop,  for at fange villain i hans formentlige C-bet. Pengene kommer til midten i det aktuelle tilfælde alligevel, men ofte vil du misse value IMO.  

Fedt at du har taget dig tid til at kigge på min hånd, og er faktisk enig med dig :) 

Det er en klar fejl ikke at 3 bette ham der for value med min hånd. 

Takker 

helt klart noget jeg vil bruge mere i mit spil. 

22-03-2020 18:53 #18| 1
OP
BUMS4 skrev:

Haha som jeg også skrev i min headline så regner jeg med at nå det indenfor 16-20 uger men skrev også at jeg vil gennemføre uanset tidshorizont, så med andre ord tager det 100 uger så tager vi det med. 

22-03-2020 23:11 #19| 11
OP

OPDATERING PÅ SESSION 2 

Jeg fortsatte min grind på Session 2, for at få lidt mere volumen på.

Vores Session gik godt vi havde genrealt styr på det og + på alle 4 borde.

22-03-2020 23:20 #20| 0
Decenty skrev:

Mine overvejelser for at vælge PokerStars fremt for danskespil er simpelthen trafikken på danskespil fremfor PokerStars selvom jeg vil opnå højere rake som du skriver på danskespil

På de stakes du skal spille for at klare denne challenge her, så burde der være fint med action på danskespil uden problemer !

23-03-2020 02:32 #21| 0
Decenty skrev:

Der er masser af traffik på DS, selv klokken halv 3 søndag nat. :)

23-03-2020 10:31 #22| 0

Semi off-topic, men er Zap kun for danskere, eller er det blot den samme pool som Party's fastforward?

23-03-2020 10:33 #23| 5
lkma01 skrev:

Semi off-topic, men er Zap kun for danskere, eller er det blot den samme pool som Party's fastforward?

Samme.

Så mange danskere spiller ikke poker ;-)

23-03-2020 10:53 #24| 0
NesleiN skrev:

Samme.

Så mange danskere spiller ikke poker ;-)

Ty!

23-03-2020 16:51 #25| 0

OP, fedt med en blog og en BR challenge - Jeg ønsker dig god arbejdslyst, for det får du brug for frem for held.

Jeg er, ligesom andre, interesseret i at høre lidt mere om din baggrund/pokerbaggrund for at kunne gennemføre dette? 

Hvad er din strategi ift. spil-volume og studier/forberedelser pr. uge?

Hvad forventer du at din win-rate kan være pr. 100 hænder på de forskellige stakes?

Hvis du vel og mærket kún rykker op, og fortsætter med 20BI BR, så skal du kun lave 14000 big blinds for at ramme $10k.

Hvis du nu bare laver 5bb/100 og spiller 4 borde (350 hænder pr. time) 40 timer om ugen i 20 uger, ja så er du der allerede :)

Jeg er selv meget optimistisk om et lignende projekt jeg kører, det hænder bare at jeg ikke altid performer så godt som jeg forventer.

Her er status efter ca. 130k hænder:

Men sig endelig til hvis du mangler sparring omkring projektet eller analyserne.

Redigeret af lassej d. 23-03-2020 17:54
23-03-2020 22:29 #26| 0

Lige lidt off topic.

Kan se DS er gået over til 25% rake back. Gælder dette også for party poker??

23-03-2020 22:39 #27| 4
OP
lassej skrev:

OP, fedt med en blog og en BR challenge - Jeg ønsker dig god arbejdslyst, for det får du brug for frem for held.

Jeg er, ligesom andre, interesseret i at høre lidt mere om din baggrund/pokerbaggrund for at kunne gennemføre dette? 

Hvad er din strategi ift. spil-volume og studier/forberedelser pr. uge?

Hvad forventer du at din win-rate kan være pr. 100 hænder på de forskellige stakes?

Hvis du vel og mærket kún rykker op, og fortsætter med 20BI BR, så skal du kun lave 14000 big blinds for at ramme $10k.

Hvis du nu bare laver 5bb/100 og spiller 4 borde (350 hænder pr. time) 40 timer om ugen i 20 uger, ja så er du der allerede :)

Jeg er selv meget optimistisk om et lignende projekt jeg kører, det hænder bare at jeg ikke altid performer så godt som jeg forventer.

Her er status efter ca. 130k hænder:

Men sig endelig til hvis du mangler sparring omkring projektet eller analyserne.

Hej Lassej 

Kæft jeg synes det er fedt at du lige tager dig tid til at følge min Challenge, og komme med lidt feedback :) 

Mega respekt til at du har gang i noget ligende og tager det seriøst.

Jeg har taget rigtig mange overvejelser med ind i dette projekt, for at det skal lykkes!

Dette er ikke et projekt, som der lige blev tænkt på fra den ene dag til den anden og så gør vi det NEJ.

Det er klart som du selv nævner at før et projekt som dette skal lykkes, så skal man være klar til at kridte løbeskoene og komme i arbejdstøjet.

For det er selfølgelig ikke noget man bare lige gør.

Man skal være dedikeret, struktureret og have det rette mindset. 

Jeg bruger rigtig meget tid på hvordan min krop har det i form af min kost samt mit mindset og selfølgelig min form. 

Det er rigtig vigtigt at man træner sin krop til at grinde i så mange timer for at kunne tage de bedste mulige beslutninger på så kort svartid. 

Hvis jeg ikke føler mit hoved er det rigtige sted til et session så spiller jeg ganske enkelt ikke. 

Nå hvad gør du så for at dit hoved er det rigtige sted til en Session? 

Det jeg kommer til at nævne her er ikke noget som virker for alle men noget som er tilrettelagt til mig som person. 

6x i ugen går jeg i koldt bad i 3 minutter. 

2x i ugen løber jeg i naturen gerne 5km oftest. 

4x i ugen tager jeg 3 x 25 armbøjninger  ( hver anden uge)

3x gå ture i ugen gerne i skoven eller ved havet, det er en gave for sjælen. 

6-7x i ugen meditere jeg gerne lige før en session 

7x smoothies hver morgen som er frisk blandet, fra frosne bær og friske frugt & grønt. 

Hvis man ikke tager sin krop som helhed seriøst så tror jeg ganske enkelt man vil opleve man har tendens til at tilte mere hvilket vil resultere i laver winrate. 

Dette gør også at man i pressede situationer kan tage de rigtige valg.

Dette betyder også at hvis jeg ligger dårligt ud i 1 eller flere session eller går i en periode med Downswing, jamen så er man klar og udrustet mentalt til dette. 

Hvis jeg F.eks sider i en Session og jeg sidder med en hånd og taber en stor del eller det hele af mit buyin flere gange i streg, trækker jeg ikke en mime og lader ikke mine følelser komme før mit taktiske spil. 

Det er vigtigt at man tror på det setup som man nu køre med uanset resultaterne undervejs i en session. 

Hvem er jeg? 

Jeg har selfølgelig bidt mærke i den interesse i hvem jeg er, hvilket jeg også havde forventet. 

Jeg vil have at folk skal se denne challenge som noget der kan lade sig gøre uanset hvem man er! 

Så længe du går i arbejdstøjet både med timerne i form af at grinde poker men også den strategiske form i at studere poker, uden du behøver være en geni inden for det taktiske. 

Så derfor har jeg valgt inden jeg lavede oplægget ikke at dele om hvem jeg er, som da helt sikkert kan virke useriøst.

Men jeg vil have man ser på resultaterne og ikke på manden. 

Når jeg gennemføre denne Challenge så Offentligøre jeg det selfølgelig her på siden. 

MIn strategi?

Jeg kan godt lide din tankegang i form af volumen og bb / pr. 100 hænder. 

Men jeg har ikke tænkt mig at køre så aggressivt i form af 20 BI BR Fremover når min BR stiger. 

I vil se at jeg vil justere løbende i form a min BR stiger og falder. 

Min Kortsigtet plan er lige nu som følger (opdateres løbende) 

Bankroll : 

100$ = 5nl 20BB 

200-500$ = 10nl 20BB-50BB  

500-1000$ = 15-25nl 25BB-50BB Ish

Når ugen her er omme regner jeg at jeg ligger på cirka 170$ - 240$ BR 

Med en volumen på 2000 hænder om dagen. 7x i ugen. (14.000) hænder.

Det vil svare til 10BB-20BB pr 100 hænder, på 5nl

Jeg ser på min plan her med sund fornuft.

Mit spil Strategi. (Nøgleværdier)

-Tålmodighed. (tight)

-Agressiv Exploit modstanderen på hans svagheder. 

-Kende modstanderens hand range preflop flop for value (bluffs)

-Vi bluffer i form af information men ikke over bluff situationerne som kommer uden for vores kontrol.

- Kende vores positioner UTG og på BB hovedsageligt og spille tight på de andre positioner. 

Langsigtet plan. 

Det er svært at lave en langsigtet plan som holder.

der er så mange faktorer såsom "Varians" der spiller ind til at jeg sagtens kan lave det fint på papiret, men så ikke holder i realiteten dermed sagt at det ikke er en god ide at have en plan for hvordan man vil nå de 10000$ på 20 uger.

Det er det jeg regner med det tager hvis det tager længere tid så rykker vi tidshorizonten alt efter hvor vi er henne af på BR.

Derfor vil i se opdateringer 1 gang i ugen med status og den ugentlige plan både i form af strategi og BRM

Har i nogle tanker i form af mine strategier eller andet som kunne være relevant til mig eller andre så smid dem endelig ind tøv ikke så kan det være jeg justere ugen efter.

Opdatering bliver lagt op inden alt for længe ang Session 3

Takker for at i følger med og for alle de gode spørgsmål prøver at svare så bredt som muligt, hvis jeg overser jeres spørgsmål så tøv endelig ikke med at ligge det op igen! 

23-03-2020 23:58 #28| 1
Decenty skrev:

Hej Lassej 

Kæft jeg synes det er fedt at du lige tager dig tid til at følge min Challenge, og komme med lidt feedback :) 

Mega respekt til at du har gang i noget ligende og tager det seriøst.

Jeg har taget rigtig mange overvejelser med ind i dette projekt, for at det skal lykkes!

Dette er ikke et projekt, som der lige blev tænkt på fra den ene dag til den anden og så gør vi det NEJ.

Det er klart som du selv nævner at før et projekt som dette skal lykkes, så skal man være klar til at kridte løbeskoene og komme i arbejdstøjet.

For det er selfølgelig ikke noget man bare lige gør.

Man skal være dedikeret, struktureret og have det rette mindset. 

Jeg bruger rigtig meget tid på hvordan min krop har det i form af min kost samt mit mindset og selfølgelig min form. 

Det er rigtig vigtigt at man træner sin krop til at grinde i så mange timer for at kunne tage de bedste mulige beslutninger på så kort svartid. 

Hvis jeg ikke føler mit hoved er det rigtige sted til et session så spiller jeg ganske enkelt ikke. 

Det jeg kommer til at nævne her er ikke noget som virker for alle men noget som er tilrettelagt til mig som person. 

6x i ugen går jeg i koldt bad i 3 minutter. 

2x i ugen løber jeg i naturen gerne 5km oftest. 

4x i ugen tager jeg 3 x 25 armbøjninger  ( hver anden uge)

3x gå ture i ugen gerne i skoven eller ved havet, det er en gave for sjælen. 

6-7x i ugen meditere jeg gerne lige før en session 

7x smoothies hver morgen som er frisk blandet, fra frosne bær og friske frugt & grønt. 

Hvis man ikke tager sin krop som helhed seriøst så tror jeg ganske enkelt man vil opleve man har tendens til at tilte mere hvilket vil resultere i laver winrate. 

Dette gør også at man i pressede situationer kan tage de rigtige valg.

Dette betyder også at hvis jeg ligger dårligt ud i 1 eller flere session eller går i en periode med Downswing, jamen så er man klar og udrustet mentalt til dette. 

Hvis jeg F.eks sider i en Session og jeg sidder med en hånd og taber en stor del eller det hele af mit buyin flere gange i streg, trækker jeg ikke en mime og lader ikke mine følelser komme før mit taktiske spil. 

Det er vigtigt at man tror på det setup som man nu køre med uanset resultaterne undervejs i en session. 

Hvem er jeg? 

Jeg har selfølgelig bidt mærke i den interesse i hvem jeg er, hvilket jeg også havde forventet. 

Jeg vil have at folk skal se denne challenge som noget der kan lade sig gøre uanset hvem man er! 

Så længe du går i arbejdstøjet både med timerne i form af at grinde poker men også den strategiske form i at studere poker, uden du behøver være en geni inden for det taktiske. 

Så derfor har jeg valgt inden jeg lavede oplægget ikke at dele om hvem jeg er, som da helt sikkert kan virke useriøst.

Men jeg vil have man ser på resultaterne og ikke på manden. 

Når jeg gennemføre denne Challenge så Offentligøre jeg det selfølgelig her på siden. 

MIn strategi?

Jeg kan godt lide din tankegang i form af volumen og bb / pr. 100 hænder. 

Men jeg har ikke tænkt mig at køre så aggressivt i form af 20 BI BR Fremover når min BR stiger. 

I vil se at jeg vil justere løbende i form a min BR stiger og falder. 

Min Kortsigtet plan er lige nu som følger (opdateres løbende) 

Bankroll : 

100$ = 5nl 20BB 

200-500$ = 10nl 20BB-50BB  

500-1000$ = 15-25nl 25BB-50BB Ish

Når ugen her er omme regner jeg at jeg ligger på cirka 170$ - 240$ BR 

Med en volumen på 2000 hænder om dagen. 7x i ugen. (14.000) hænder.

Jeg ser på min plan her med sund fornuft.

Mit spil Strategi. (Nøgleværdier)

-Tålmodighed. (tight)

-Agressiv Exploit modstanderen på hans svagheder. 

-Kende modstanderens hand range preflop flop for value (bluffs)

-Vi bluffer i form af information men ikke over bluff situationerne som kommer uden for vores kontrol.

- Kende vores positioner UTG og på BB hovedsageligt og spille tight på de andre positioner. 

Langsigtet plan. 

Det er svært at lave en langsigtet plan som holder.

der er så mange faktorer såsom "Varians" der spiller ind til at jeg sagtens kan lave det fint på papiret, men så ikke holder i realiteten dermed sagt at det ikke er en god ide at have en plan for hvordan man vil nå de 10000$ på 20 uger.

Det er det jeg regner med det tager hvis det tager længere tid så rykker vi tidshorizonten alt efter hvor vi er henne af på BR.

Derfor vil i se opdateringer 1 gang i ugen med status og den ugentlige plan både i form af strategi og BRM

Har i nogle tanker i form af mine strategier eller andet som kunne være relevant til mig eller andre så smid dem endelig ind tøv ikke så kan det være jeg justere ugen efter.

Opdatering bliver lagt op inden alt for længe ang Session 3

Takker for at i følger med og for alle de gode spørgsmål prøver at svare så bredt som muligt, hvis jeg overser jeres spørgsmål så tøv endelig ikke med at ligge det op igen! 

10-20bb/100 på nl5 er IKKE muligt for dig. Raken æder for meget. Jeg vil tro en dygtig nl50 reg ville kunne holde en 10-12bb/100 på nl5.

Jeg har spillet en del nl100 og lidt nl200 i min tid tilbage i 2008-2014. Jeg gjorde altid det at jeg hoppede ned på nl10/nl25 efter jeg havde holdt 2ish ugers pause for lige at komme ind i gamet igen. nl100 lagde jeg på 4-5/bb100. Jeg vil tro over en sample på 10k hænder på nl25 var jeg ikke meget bedre end 10bb/100, simpelthen fordi raken spiste meget mere end den gjorde på nl100. Pointen er, at raken æder sygt meget jo lavere man spiller.

Som jeg skrev længere oppe. Så har du ingen skills for at spille poker, og du har ingen realistiske forventninger eller mål. Det er no offense. Men sådan ligger landet med de hænder/tanker du har smidt op indtil videre. Du kan vende det om til noget positivt, find de store handsker frem og begynd at study nogle basale videoer :) 

Redigeret af zonki d. 24-03-2020 00:00
24-03-2020 02:22 #29| 4
OP

Session 3 

I denne Session havde vi ikke så meget volume, vi ramte 2 calls hvor vi havde hh AA, KK hvor på begge hænder ramer vores modstander 2 par med 

3-9off den ene gang preflop.

Så det betyder i det korte og det lange at vi er som grafen her siger nede med 20$

Kommer lidt mere info med hænderne senere idag og en ny session! 

Ses! 

Redigeret af Decenty d. 24-03-2020 02:22
25-03-2020 00:08 #30| 6
OP

Session 4 

Der er rigtig meget positivt at sige om dagens session, men også noget negativt vi havde en hånd hvor vi sidder UTG med KK, og vores modstander på SB vi åbner med 4BB han raser til 16BB, jeg tænker umiddelbart AA, vi caller Floppet kommer  A92 Rainbow så et ret skidt flop for os.

Han checker, vi checker (Og her er det jeg tænker at vi istedet for at checke skulle vi have lavet et value bet, for at expose ham.) ??

Turn : K (her er det at mit ego kommer lidt i spil) 

Vi better 9BB og han går instant all in. vi caller ??? 

Inden han gik all er potten 44BB vi er inde med 21BB som er 1/4 del af vores stack.

Jeg tænker umiddelbart i bagklogskabens lys, at det her burde være et easy fold, når man tænker på den information vi får undervejs, han raiser preflop med 16BB, checker flop, og jammer efter mit bet på turn. 

Den information vi har på ham på knap 300 hænder er følgende : Han er en tight  check raised 7 gange og aldrig folded en hånd efter. C Bet på turn 4/5  (men igen 300 hænder er heller ikke meget at gå efter) 

Hvad tænker i kom gerne med jeres input. 

Men alt i alt en god Session hvor vi prøvede og klemme en Zoom nl 16 ind som fungerede fint til vores 4x full ring Nl5-10 og gjorde der kom lidt mere action, vi afslutter Sessionen med omkring +50$ 

25-03-2020 00:22 #31| 1
OP
zonki skrev:

10-20bb/100 på nl5 er IKKE muligt for dig. Raken æder for meget. Jeg vil tro en dygtig nl50 reg ville kunne holde en 10-12bb/100 på nl5.

Jeg har spillet en del nl100 og lidt nl200 i min tid tilbage i 2008-2014. Jeg gjorde altid det at jeg hoppede ned på nl10/nl25 efter jeg havde holdt 2ish ugers pause for lige at komme ind i gamet igen. nl100 lagde jeg på 4-5/bb100. Jeg vil tro over en sample på 10k hænder på nl25 var jeg ikke meget bedre end 10bb/100, simpelthen fordi raken spiste meget mere end den gjorde på nl100. Pointen er, at raken æder sygt meget jo lavere man spiller.

Som jeg skrev længere oppe. Så har du ingen skills for at spille poker, og du har ingen realistiske forventninger eller mål. Det er no offense. Men sådan ligger landet med de hænder/tanker du har smidt op indtil videre. Du kan vende det om til noget positivt, find de store handsker frem og begynd at study nogle basale videoer :) 

Hej Fedt at du tager dig tid til at give en fyr som mig nogle ord med på vejen mange tak! 

I forhold til 10-20bb/100 er det også på kort sigt altså ikke over 50K hænder med nærmere 14K (ugentlige mål)

Er enig med dig i at det er hårdt på de low stackes da racken simpelthen som du skriver æder en. 

Hvad der angår min analyse er jeg enig med dig og som nogle af de andre også skrev ikke gav mening :)

Når du tænker på mine hænder så er det du gerne vil se hvad jeg forventer hans hand range er Preflop flop turn river meget specifikt og om vi sidder på OOP UTG UTG+1 BB SB, hvad vores information er på modstanderne? 

Hvad vores chance er for at vinde hånden

Eller hvad tænker du? 

Jeg vil glæde mig til at du kommentere en af mine fremtidige hænder og giver mig ris og ros.

Livet er ikke en dans på roser 

Tak for din ærlighed det sætter jeg pris på! :) 

25-03-2020 00:49 #32| 3
zonki skrev:

Jeg er ikke en dygtig 50NL spiller. Dette er mine resultater siden 4-bord lock i august. 16.15bb/100 adjusted. Sample er kun 33k hænder. Men stadig.

Redigeret af Argyle_DK d. 25-03-2020 00:51
25-03-2020 00:56 #33| 1
Decenty skrev:

Session 4 

Der er rigtig meget positivt at sige om dagens session, men også noget negativt vi havde en hånd hvor vi sidder UTG med KK, og vores modstander på SB vi åbner med 4BB han raser til 16BB, jeg tænker umiddelbart AA, vi caller Floppet kommer  A92 Rainbow så et ret skidt flop for os.

Han checker, vi checker (Og her er det jeg tænker at vi istedet for at checke skulle vi have lavet et value bet, for at expose ham.) ??

Turn : K (her er det at mit ego kommer lidt i spil) 

Vi better 9BB og han går instant all in. vi caller ??? 

Inden han gik all er potten 44BB vi er inde med 21BB som er 1/4 del af vores stack.

Jeg tænker umiddelbart i bagklogskabens lys, at det her burde være et easy fold, når man tænker på den information vi får undervejs, han raiser preflop med 16BB, checker flop, og jammer efter mit bet på turn. 

Den information vi har på ham på knap 300 hænder er følgende : Han er en tight  check raised 7 gange og aldrig folded en hånd efter. C Bet på turn 4/5  (men igen 300 hænder er heller ikke meget at gå efter) 

Hvad tænker i kom gerne med jeres input. 

Men alt i alt en god Session hvor vi prøvede og klemme en Zoom nl 16 ind som fungerede fint til vores 4x full ring Nl5-10 og gjorde der kom lidt mere action, vi afslutter Sessionen med omkring +50$ 

Flot resultat. Jeg kan dog ikke se noget negativt i den hånd du poster. Fokuser hovedsageligt på om du er tilfreds med dine beslutninger og tag så mange nederlag som muligt som en lektion i en længere læringsprocess. 

Aha, det er fullring, det har jeg ikke specielt meget forstand på, men mine tanker:

Tror at du skal passe på med at sætte din modstander på en bestemt hånd, hellere en range - Denne range indeholder vel også JJ-KK og AK. Du skal derfor nok vende den lidt om og tænke at du repræsenterer en stærk range ved at åbne 4x UTG (og evt. har du tighte stats) og dermed burde SB rr med en stærk range også - Umiddelbart ville jeg 4-bette PF og kalde et AI 100% af gangene.

Som spillet: På et tørt A92 rainbow flop foretrækker jeg et checkback, du kan nemmere søge value, på alle turnkort, fra TT-QQ  efter checkback flop. 

Og ja, vi caller hans AI på turn, det ser ud til at du skal være god ca. 40% af gangene eller mere for at det er et profitabelt kald.

Husk på at der på turn er 3 kombinationer af AA og 3 af AK + hvis han spasser ud med kombinationer som fx. 99, eller et gutshot/FD. 

(+ at du har outs mod AA ;-) 

Decenty skrev:

Desværre er jeg ret presset på tid, så jeg erstatter motion, meditation, kolde bade og 7x smoothies om dagen ;) med Red Bull - Jeg er helt enig med dig i at dine sunde vaner er gavnligt for dit spil og alt muligt andet.

Men jeg laver altid en warm-up og nogle gange en cool-down. Min warm-up er stjålet fra bogen "The Mental game of poker" (anbefales) og indeholder:

• Review 10 hands from last session
  • Practice at least one %-form range
  • Try to compare %-form to one of the reviewed hands
  • Practice at least one new equity calculation
  • Practice at least ten old equity calculations.

• Og så noterer jeg følgende i min Mental game Journal:
    • A.Why am i playing tonight/today?
      B. Am i in my A, B or C-game mentality? Why?
      C. Current learning focus?
      D. How long will i play?
        Or/and whats my loosing treshold this session?
      E. Timing summary

Det er faktisk lidt overdrevet, men i og med at jeg nærmest ikke får studeret pokeremner/database, så har jeg holdt nogenlunde fast i rutinen for at få vurderet mit eget spil løbende.

Som du selv skriver, så er de langsigtede forventninger svære. Jeg synes at du hovedsageligt skal fokusere på de kortsigtede forventninger og at du skal gøre dem nemmere at opnå, fx. at slå nl5 med 5bb/100 over 20k hænder. Hvis du sætter urealistiske forventninger, så bliver du skuffet hvis du ikke opnår dem, hvilket resulterer i tilt og at blive udbrændt hurtigt. Men fint at have et overordnet mål/drøm at sigte efter 

- Så gør en klar forskel på forventninger og mål, i dit mindset.

Ps. Jeg tror at "CORE" fra Red Chip Poker kunne være et godt online-course for dig, jeg mener at det koster $5/uge uden binding. 

Manden bag, James "Splitsuit" Sweeney har også en masse gratis materiale på Youtube, bla. under kanalen "ThePokerBank".

25-03-2020 00:58 #34| 0
Argyle_DK skrev:

Jeg er ikke en dygtig 50NL spiller. Dette er mine resultater siden 4-bord lock i august. 16.15bb/100 adjusted. Sample er kun 33k hænder. Men stadig.

Du må da kunne et eller andet uden at du selv ved det, det er en imponerende winrate.

25-03-2020 01:05 #35| 1
lassej skrev:

Du må da kunne et eller andet uden at du selv ved det, det er en imponerende winrate.

table selecter rimelig hårdt. Men jeg spiller altid 4 borde. 10NL er meget blødere nu end for et år siden pga. 4 table lock.

25-03-2020 08:42 #36| 0
OP
lassej skrev:

Flot resultat. Jeg kan dog ikke se noget negativt i den hånd du poster. Fokuser hovedsageligt på om du er tilfreds med dine beslutninger og tag så mange nederlag som muligt som en lektion i en længere læringsprocess. 

Aha, det er fullring, det har jeg ikke specielt meget forstand på, men mine tanker:

Tror at du skal passe på med at sætte din modstander på en bestemt hånd, hellere en range - Denne range indeholder vel også JJ-KK og AK. Du skal derfor nok vende den lidt om og tænke at du repræsenterer en stærk range ved at åbne 4x UTG (og evt. har du tighte stats) og dermed burde SB rr med en stærk range også - Umiddelbart ville jeg 4-bette PF og kalde et AI 100% af gangene.

Som spillet: På et tørt A92 rainbow flop foretrækker jeg et checkback, du kan nemmere søge value, på alle turnkort, fra TT-QQ  efter checkback flop. 

Og ja, vi caller hans AI på turn, det ser ud til at du skal være god ca. 40% af gangene eller mere for at det er et profitabelt kald.

Husk på at der på turn er 3 kombinationer af AA og 3 af AK + hvis han spasser ud med kombinationer som fx. 99, eller et gutshot/FD. 

(+ at du har outs mod AA ;-) 

Desværre er jeg ret presset på tid, så jeg erstatter motion, meditation, kolde bade og 7x smoothies om dagen ;) med Red Bull - Jeg er helt enig med dig i at dine sunde vaner er gavnligt for dit spil og alt muligt andet.

Men jeg laver altid en warm-up og nogle gange en cool-down. Min warm-up er stjålet fra bogen "The Mental game of poker" (anbefales) og indeholder:

• Review 10 hands from last session
  • Practice at least one %-form range
  • Try to compare %-form to one of the reviewed hands
  • Practice at least one new equity calculation
  • Practice at least ten old equity calculations.

• Og så noterer jeg følgende i min Mental game Journal:
    • A.Why am i playing tonight/today?
      B. Am i in my A, B or C-game mentality? Why?
      C. Current learning focus?
      D. How long will i play?
        Or/and whats my loosing treshold this session?
      E. Timing summary

Det er faktisk lidt overdrevet, men i og med at jeg nærmest ikke får studeret pokeremner/database, så har jeg holdt nogenlunde fast i rutinen for at få vurderet mit eget spil løbende.

Som du selv skriver, så er de langsigtede forventninger svære. Jeg synes at du hovedsageligt skal fokusere på de kortsigtede forventninger og at du skal gøre dem nemmere at opnå, fx. at slå nl5 med 5bb/100 over 20k hænder. Hvis du sætter urealistiske forventninger, så bliver du skuffet hvis du ikke opnår dem, hvilket resulterer i tilt og at blive udbrændt hurtigt. Men fint at have et overordnet mål/drøm at sigte efter 

- Så gør en klar forskel på forventninger og mål, i dit mindset.

Ps. Jeg tror at "CORE" fra Red Chip Poker kunne være et godt online-course for dig, jeg mener at det koster $5/uge uden binding. 

Manden bag, James "Splitsuit" Sweeney har også en masse gratis materiale på Youtube, bla. under kanalen "ThePokerBank".

Tak for dit feedback :) 

ang hånden kan jeg godt se at jeg skal være bedre til at give en spiller et range i sådan en situation her, istedet for en specifikt hånd og på den måde sammenligne hvor mange combos af hænder han kan have som slår min hånd, og dermed finde ud af om det er et call bluff eller fold. ¨

Haha Redbull giver vinger! 

Har faktisk hørt om bogen flere gange :)

Kan se man kan få den som lydbog så den får jeg lige købt så er der læsestof til iaften takker

Kan godt se at det er bedre at have en lavere forventning dermed ikke blive skuffet og tilte som du skriver. 

Hvis.man så overperfomere den forventning så kan man jo altid skrue op så helt enig her. 

Course  

Tak for at nævne CORE Course det vil jeg da helt klart give et skud for de 5$ om ugen 

Jeg takker rigtig mange gange, det hjælper virkelig når der er oplæg som dette og man får andre øjne på sagen! 

25-03-2020 22:51 #37| 6

Du har en fed attitude OP, på trods af nogle måske mindre motiverende posts fra andre :) GL

26-03-2020 02:50 #38| 2

Vil ønske dig et kæmpe GL!

Som et par andre har skrevet er din pokerforståelse på et meget lavt niveau, så hyg dig med pokeren og giv den gas på NL5 i 50.000 hænder og se hvad der sker. 

26-03-2020 10:18 #39| 0

held og lykke med projektet.

Doug Polk brugte 58 sessions på at opnå det :)

26-03-2020 10:32 #40| 0
DonkeyJohn skrev:

Du har en fed attitude OP, på trods af nogle måske mindre motiverende posts fra andre :) GL

Plus 1

27-03-2020 08:14 #41| 1
OP
DonkeyJohn skrev:

Hey Donkey mange tak, man skal holde hovedet højt :) 

De har jo også fat i den lange ende, vi må bare se at komme i arbejdstøjet :)

27-03-2020 08:17 #42| 2
OP

OPDATERING 

Jeg har været dybt begravet i Core programmet, for at lære så meget som muligt. 

At jeg helt har glemt at give jer en opdatering.

Så der kommer en session senere idag! 

SES! :D 

28-03-2020 02:27 #43| 3
OP

Session 5 

1x Nl25 Zoom 

Fik idag prøvet Zoom af normalt ikke et format jeg er den helt store fan af.

Det var lidt risikabelt at køre med NL25 på Zoom da det sagtens kunne have kostet rullen.

Men vi tog chancen og fik skabt et overskud trods udfordringen på 68$

28-03-2020 03:45 #44| 1

OP, godt du får studeret. Jeg kan også pisse godt lide din attitude.

Fint at tage skud på højere takster, men hvad får dig til at springe 2-3 takster når du i følge din egen strategi ikke engang er rullet til nl10? Havde du en plan for hvordan du ville hente pengene da du var nede med 60 og ikke valgte at stoppe? (forhåbentlig ikke på nl50 ;-)

Vi skal se fremad: For din egen skyld så tag det skud på nl10 næste gang og sæt et stoploss inden. De store udsving kommer til at påvirke dig mentalt og du vil i værste fald ændre spillestil, både pga. positiv og negativ varians (egen erfaring).

28-03-2020 05:36 #45| 1

Meget sjov blog:)

Største chance du har for st gennemføre, er nok at smide rullen ind på NL1000, luk øjnene og kryds fingre😅

Good luck dog.. 

28-03-2020 08:47 #46| 0
OP
lassej skrev:

OP, godt du får studeret. Jeg kan også pisse godt lide din attitude.

Fint at tage skud på højere takster, men hvad får dig til at springe 2-3 takster når du i følge din egen strategi ikke engang er rullet til nl10? Havde du en plan for hvordan du ville hente pengene da du var nede med 60 og ikke valgte at stoppe? (forhåbentlig ikke på nl50 ;-)

Vi skal se fremad: For din egen skyld så tag det skud på nl10 næste gang og sæt et stoploss inden. De store udsving kommer til at påvirke dig mentalt og du vil i værste fald ændre spillestil, både pga. positiv og negativ varians (egen erfaring).

Jeg vidste godt at det var lidt af en chance at springe så mange "niveauer" om man vil.

Set fra et helikopter perspektiv havde det også været bedre at fortsætte på 5/10NL da vi kunne have opnået samme resultat.

Så er faktisk enig ingen grund til at risikere vores BR, vi havde omkring 6 buyins så det er rimelig short.

Følger faktisk mit win/loss igennem en session, via pokertracker.

Inden Sessionen havde jeg besluttet mig for at gennemføre 1000 hænder, jeg tænkte ikke videre over at vi var nede med 60$ men nærmere om at gennemføre den volumen vi havde sat for dagen uanset resultat.

Vi skal holde os til planen er enig, vi kunne lige så godt have afsluttet sessionen med -100$ og så have brugt 2/3 af vores BR, så måske et Stoploss på sessions ville være en god ide! 

Jeg takker mange gange for at du igen igen vil give dine ord med på vejen! 

28-03-2020 08:49 #47| 0
OP
Granaten11 skrev:

Meget sjov blog:)

Største chance du har for st gennemføre, er nok at smide rullen ind på NL1000, luk øjnene og kryds fingre

Jeg takker mange gange for dine ord, håber du følger med fremover! :D 

God weekend! 

28-03-2020 08:51 #48| 1

Det gør jeg:) 👍👍👍

28-03-2020 23:04 #49| 1
OP

Session 6 

2x 10 NL full ring 

2x 5 NL full ring 

Så fik vi en mavepuster af rang denne gang. 

vi startede sessionen ud med allerede 100 hænder inde at begynde at gå i loss, og sluttede med et - på 90$

Vi havde nogle bluffs, hvor vi skulle have folded.

Kigger mine hænder igennem imorgen hvor jeg er frisk :) 

Så tænker i sikkert jamen hvor er vi henne af på BR nu med et loss på 90$

Tager vi dagen igår med så ender vi med et loss på 20$ så ikke alarmerende, men helt klart noget vi skal have kigget på.

Øv øv men sådan er gamet og vi må op på arbejdshesten igen. 

29-03-2020 07:18 #50| 5

Du skulle starte en Twitch stream. Twitch streamers siger også altid vi. Men det er jo egentlig dem selv, som tager beslutningerne.

29-03-2020 11:05 #51| 0
OP
4streetbluff skrev:

Du skulle starte en Twitch stream. Twitch streamers siger også altid vi. Men det er jo egentlig dem selv, som tager beslutningerne.

Haha Ja så kan "vi" starte en stream :P 

GOD WEEKEND! 

29-03-2020 12:14 #52| 0

@Decenty

Må jeg se din VPIP og PFR på 6-max?

29-03-2020 12:32 #53| 0
OP
Argyle_DK skrev:

@Decenty

Må jeg se din VPIP og PFR på 6-max?

Selfølgelig må du det, det her er på den 25NL 6 max Zoom den anden dag! 

29-03-2020 20:40 #54| 1
OP

Session 7

Kort Session idag, da jeg studerede mine session fra igår hvor jeg fik lavet mine ranges om på CO D SM BB UTG (Early stage) 

Grundet de "Mange" fejl der var i session 6, hvor vi åbnede for meget og bluffede hænder som slet ikke gav mening. 

Fandt også ud af idag igennem min analyse, at det slet ikke giver mening at bluffe på NL5-NL10 da mange alligevel caller med deres trash.

Så har ændret mine Ranges på earlystage til at være meget mere tight,(alt efter information) så vi gerne skulle holde et stabilt niveu istedet for at vi den ene dag har 40-60$ i profit og den anden dag være nede i hullet med 90$ som igår.

Derfor er det også vigtigt, at jeg idag har mindet mig selv om hvorfor vi er her, nemlig for at gennemføre denne udfordring, sammentid med vi lære en masse undervejs! 

Og ikke lave unødvendige beslutninger! 

Derfor er konklusionen også idag, at jeg er overordnet glad for sessionen idag! 

12.33BB/100 er også godkendt! 

Der kommer en Session 8 Imorgen tidlig da jeg starter på min grind her kl 22:30 og fortsætter til kl 6:00

Jeg takker mange gange for alle de kommentarer som kommer ind her på blog, det betyder en hel masse og giver en masse ekstra viden! 

Så fortsæt endelig med det RIS OG ROS er mere end velkommen! 

Hvis der er noget i gerne vil have jeg skal ændre eller tilføje til mine sessions så sig endelig til! 

29-03-2020 22:36 #55| 0
Decenty skrev:

Selfølgelig må du det, det her er på den 25NL 6 max Zoom den anden dag! 

Jeg kunne godt bruge en noget større sample. Som i hele din sample. Du har for stor forskel på VPIP og PFR, hvis det her gør sig gældende for hele din sample. Du openraiser kun 10%. Limper du nogensinde preflop, uden at andre har limpet før dig?

30-03-2020 04:12 #56| 2
OP

Session 8

Session 8 vi køre videre med vores tight sytem og fungere egentlig ganske glimerende. 

Vi havde nogle All ins med AA hvor modstanderen har 44 og han rammer.

Et andet eksempel ville være hvor vi havde 33 vi rammer et set og fik fuld hus på river all in, modstanderen havde qq med fuld hus så igen igen.

Ikke ret meget vi kunne gøre her, er egentlig ganske tilfreds, undtagen her til sidst hvor vi måske tilter lidt! 

Session 8 -35$

30-03-2020 12:44 #57| 0

OP, det er fint at anerkende tilt og det er vigtigt at du vurderer din session ud fra om du er tilfreds med egen indsats eller ej - Så langt så godt, men du hár taget dit skud på nl10 og du burde rykke ned - Ja faktisk ned på nl2, med de ca. $55 din BR nu består af. Du skal fokusere på at blive bedre fremfor usandsynlige mål som fx $10k på 16-20 eller endda 100 uger.

Hvis jeg var dig, ville jeg også passe på med for mange borde. Prøv at starte med 2 borde og så start tredje bord når du er oppe med et buy-in, ligeledes fjerde bord når du er oppe med 2 buy-ins. Lav en tilsvarende regel for hvornår du lukker et eller to borde. - Du skal have tid til hver enkelt beslutning og til farvekodning og noter på dine modstandere.

Post nogle stats over hele din sample eller post hænder hvis du vil have yderligere hjælp, gerne dem hvor du var mest i tvivl.

02-04-2020 01:04 #58| 3
OP

OPDATERING 2/4-2020

Jeg vil fremover ikke poste mine Sessions hverdag, men istedet hver søndag.

Det gør det både nemmere at holde et overblik for jer og mig.

Jeg vil istedet poste mine hænder i løbet af ugen, og en masse fra min hverdag! 

Så vi stadig kan holde en god debat herinde.

Vi kommer til at køre vores Bankroll på denne måde indtil vi rammer de 1000$

BRM

$(100-200) 5nl 4x

$(200-700) 10nl 4x

$(700-1000) 25nl 4x

BR 

22/3-2020 100$ 

2/4-2020 118,34$ 

03-04-2020 20:09 #59| 2
OP

Forberedelse inden dagens Session

Jeg har idag været igang med Death by burpees, og derefter et koldt bad. 

Hvorfor gør jeg det? 

Jeg gør det fordi jeg mener det mentale aspekt er lige så vigtigt som det strategiske. 

Når nu man skal grinde i flere timer i streg med dyb koncentration.

Man løber jo heller ikke et marathon hvis man ikke har trænet vel? 

Hvad gør i inden en session let me know?? 

11 Burpees 

1:30 Min i koldt bad 

Det kolde bad her er rigtig smertefuldt og giver dig en god hovedpine, under bruseren.

Men føltes fantastik når man nu har gennemført det. 

Jeg vil nu gå igang med min session, så 

Kan i alle have en rigtig god "grind" weekend.

05-04-2020 22:15 #60| 2
    OP

Uge Opdatering Søndag 5/4-20

Som lovet her er min ugentlige opdatering, hvor vi både har haft opture og nedture.

Vi har spillet omkring 9000 hænder hvilket også er godkendt. 

BR idag siger 115$

Vi fortsætter med det hårde arbejde og så skal resultaterne nok komme.

10-04-2020 07:52 #61| 3
    OP

OPDATERING D 10/4-20

Jeg har de sidste par dage studeret rigtig meget og fandt en Ebog "Crushing the microstakes" af blackrain79.

som jeg lige er blevet færdig med, det er nok det mest brugbare information jeg har studeret indtil nu. 

Det er måske lidt outdated noget af informationen men rigtig meget af det er virkelig nyttigt og tager helt klart mit spil til det næste level.'

Jeg har i den anledning kørt noget af alt den information over i mit spil, det krævede en del tilvænning.

Men helt klart effektivt hvilket jeg også synes man kan se på denne graf fra igår.

Redigeret af Decenty d. 10-04-2020 07:53
    10-04-2020 15:53 #62| 0

Hej 

grinder ikke, men lagde mærke til at du skrev :"når jeg bliver mere frisk".

Jeg tænker at modstanden er den samme uanset tidspunkt. Derfor måske have fokus på din egen friskhed og ellers springe over.

Det vigtige for dig er at vinde og ikke tiden det tager ?

Statistisk kunne du undersøge "tidspunktet for klare ikke gode belutninger" i forhold til tidspunkt i sessionen og tidspunkt i forhold til din egen hviletid 

GL og I bedste mening

11-04-2020 12:32 #63| 4
    Decenty skrev:

Uge Opdatering Søndag 5/4-20

Du er næsten 200$ nede all-in adj., hvilket er 40 buyins, på 9000 hænder?

Medmindre jeg har lavet en eller anden åbenlys fejl, så har du en winrate på -44bb/100 ev-justeret - hvilket er HELT håbløst. Enten skal jeg have en forklaring på min regnefejl, eller også skal du nok studere spillet lidt mere, før du grinder videre.

Nu skimtede jeg lige dine posts før jeg sendte, og kan se du også har haft gang i lidt nl10 - men selv hvis alle hænder var på nl10 ville din bb/100 stadig hedde -22.

Et velment forslag om at rykke ned til nl2 og så ellers sætte i gang med at studere spillet.

Held og lykke :)

12-04-2020 12:18 #64| 0
    OP
    DarkXoiX skrev:

Du er næsten 200$ nede all-in adj., hvilket er 40 buyins, på 9000 hænder?

Medmindre jeg har lavet en eller anden åbenlys fejl, så har du en winrate på -44bb/100 ev-justeret - hvilket er HELT håbløst. Enten skal jeg have en forklaring på min regnefejl, eller også skal du nok studere spillet lidt mere, før du grinder videre.

Nu skimtede jeg lige dine posts før jeg sendte, og kan se du også har haft gang i lidt nl10 - men selv hvis alle hænder var på nl10 ville din bb/100 stadig hedde -22.

Et velment forslag om at rykke ned til nl2 og så ellers sætte i gang med at studere spillet.

Held og lykke :)

Hej DarXoiX

Fandme fedt at du følger med og kommer med nogle konstruktivt tak! 

Du har helt ret at hvis vi kigger på All in adj, så er vi helt ude og skide, sagt på godt gammel dansk. (På længere plan)

Det der er gået galt i den uge er det strategiske, men meget det mentale, jeg har fundet ud af så snart at jeg kommer længere ned end -3 buyins, så begynder jeg at "tilte"så at sige, også selvom jeg ikke har følt det, hvis jeg kigger mine hænder igennem hvilket jeg har gjort, så kunne jeg ligesom se hvor det gik galt. :)

Nu har jeg ligesom kortlagt problemet og har i denne uge brugt rigtig meget tid med det mentale (mere end normalt) 

Derfor har jeg også indgået en aftale med mig selv med et stop/loss på 3 buyins i en session.

Så jeg hele tiden spiller mit A game så at sige. 

Men meget mere om det i min opdatering idag.

12-04-2020 12:23 #65| 0
    OP
    smilestone skrev:

Hej 

grinder ikke, men lagde mærke til at du skrev :"når jeg bliver mere frisk".

Jeg tænker at modstanden er den samme uanset tidspunkt. Derfor måske have fokus på din egen friskhed og ellers springe over.

Det vigtige for dig er at vinde og ikke tiden det tager ?

Statistisk kunne du undersøge "tidspunktet for klare ikke gode belutninger" i forhold til tidspunkt i sessionen og tidspunkt i forhold til din egen hviletid 

GL og I bedste mening

Hej Smilestone :) 

Mange tak for at du følger med og giver lidt feedback med på vej! :)

Har lige prøvet og gå tidligere indlæg igennem for at finde det specifike ordvalg, men kunne jeg desværre ikke.. 

Men sådan helt generelt hvis jeg er træt eller ikke har lyst så spiller jeg ikke da det vil påvirke mit spil alt for meget. :) 

12-04-2020 12:47 #66| 3
    OP

Uge opdatering 12/4-20

En rigtig god uge, hvor jeg fik styr på det mentale samt det strategiske, hvor bogen "Crushing the microstakes" virkelig gav mig nogle værktøjer,

som jeg kunne bruge i mit spil.

Resultat : +16,25 C won.

BR idag : 127$

Vi har i denne uge også fået indført et stop/loss på 3 buyins da det er der jeg "tilter" har jeg fundet ud af.

Jeg har altid troet at jeg tilter når jeg bliver irriteret og får hovedpine, men det er slet ikke der det begynder for mig.

Det begynder cirka ved -3-4 buyins uden jeg overhovedet selv føler jeg tilter, men tager unødvendige beslutninger.

Vi har ikke haft brug for denne stop/loss før i den sidste session. 

Det var en rigtig god session, vi spiller de rigtige kort på det rigtige tidspunkt.

Vi havde så et bad beat på de sidde 800 hænder.

Et F.eks kunne være : 

Hvor vi ramte fuldt hus med QQ og vores modstander rammer fuldt hus på river med AA bla.

Hvis der er interesse for at jeg ligger de 8 hænder op hvor vinden var imod os, gør jeg gerne det. 

Som altid kom gerne med ris eller ros. 

Fortsat god Søndag! 

18-05-2020 09:37 #67| 0

Hey OP !

Er det mulig å få en oppdatering på hvordan prosjektet går ? Håper du renser i disse corona-tider :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
    Skriv et svar