Dag 10 - Samlet status
Volume
Jeg har samlet spillet 21,5k hænder, altså ca. 2,1k hænder i snit pr. dag. Det svarer sig knap 3 timers grind pr. grinddag. Jeg havde ikke regnet med at spille så mange dage, så overall er jeg fint tilfreds med volumen.
De dage hvor det har gået nedad, er lysten til at forsætte desværre forsvundet relativt hurtigt.
Jeg vil i resten af challengen forsøge at få volumen op på 2,5k hænder pr. dag.
Mentalitet
Break-even perioden, og perioder med nedgang, kan nogle gange være svært at håndtere. Det er ikke nogen hemmelighed, er når man har en challenge som denne kørende, ønsker man altid at performe ekstra godt.
Når jeg er i dårlige periode, begynder jeg hurtigt at stille spørgsmål ved nærmest alle dele af mit spil, og skaber en del usikkerhed. En pokerspiller med manglende selvtillid, tvivler jeg på spiller sig A-game. Man skal altid være åben overfor forbedringer, men også tro på at man har fat i den lange ende.
Jeg har købt bogen ”Painless Poker” af Tommy Angelo, som jeg over de kommende uger vil få læst.
Varians
Jeg kiggede på grafen i går aftes, hvor planen var at lave denne update. Jeg var overrasket over resultatet, og havde lige brug for at kigge mit spil efter i sømmene, inden jeg kom med denne opdatering.
Det er nemt altid at skyde skylden på varians, hvorfor en databaseanalyse var på sin plads, for at få klarhed over de første 10 dage.
Jeg løber generelt dårlig i større pots. Jeg har været all-in 56 gange, hvor EV wise er -$30. Jeg har talt 3x 5bet bluff, hvor jeg begge gange bliver kaldt og har ~20% equity.
Kigger man på de generelt større pots, snakker vi en overvægt at nuts vs mine 2nd nuts, og det afspejler selvfølgelig grafen i den negative retning.
Kvalitet
Overall er jeg fint tilfreds med mine stats og gameplan. Jeg forsøger at overfolde i spots hvor folk aldrig bluffer, intensiveret fokus i delayed spots, og straffe folk hvor de markant capper deres range.
Jeg har fundet spanden frem, og får nu fjernet vandet, så skuden kommer på rette kurs igen.
Redigeret af NesleiN d. 13-03-2019 14:18